Arra voltunk kíváncsiak, milyen hosszú távú terveik vannak a könyvelőirodáknak. Csupán egy munkahelyet teremtettek maguknak, amikor könyvelő vállalkozásba fogtak, vagy szeretnének létrehozni valami önálló értékkel bíró dolgot?
Mire jutottunk?
Talán te is kitöltötted a kérdőívet, nézd meg az eredményt!
Az irodán belüli létszám tekintetében 44%-otok egyedül dolgozik, és kb. ugyanennyien 2-5 fős könyvelőirodában. Nagyobb létszámú könyvelőcége 10%-nak van.
Arra is rákérdeztünk, hogy a több főt foglalkoztató könyvelőirodában milyen feladatokat láttok el. 80% körüli arányban részt vesztek a napi könyvelési munkában, és a könyvelőiroda vezetők 20%-a foglalkozik kizárólag az iroda vezetésével, a munkafolyamatok ellenőrzésével, tanácsadással.
Hosszú távú tervekre vonatkozóan 28% megelégszik azzal, ha fenn tudja tartani a mostani állapotot, 10% nyugdíjba vonul, megszünteti a tevékenységét, és bezárja az irodát.
Most jön a lényeg!
38% fejleszteni szeretné a könyvelőirodáját úgy, hogy továbbra is benne dolgozik, 21% pedig egy „önjáró” könyvelőirodát szeretne létrehozni, amelyre csak néha kell ránézni.
Tehát, 10-ből 6 könyvelő fejleszteni szeretné a könyvelőirodáját, további ügyfeleket akar szerezni, új munkatársakat felvenni és szervezett munkafolyamatokat bevezetni.
- Mit gondolsz, egy könyvelőirodát fel lehet fejleszteni olyan szintre, amely önálló értéket képvisel? És ha igen, akkor szerinted értékesíthető is az iroda, mint bármilyen más termelőcég, hiszen minden hónapban biztos bevételt termel?
Varga Mariann -
Szögi Zsuzsa -
tevékenységhez. tulajdonképpen nem is könyveléssel kell
foglalkozni csupán hanem a hozzá kapcsolódó valamennyi dologgal. Gondolok tb-re, munkajog stb.
Véleményem,hogy a a könyvelő iroda úgy nem adható-vehető,
mint más tevékenységgel foglalkozó vállalkozás.
Sok sikert kívánok a további munkádhoz.
Kelemen Istvánné -
Van egy könyvelőiroda 73 m3-es, teljesen felszerelt 4 db számítógép, a megfelelő egyszeres és kettős könyvviteles programmal. Én 75 éves vagyok és úgy érzem, hogy lassan elég lesz egy kicsit szeretnék pihenni is. Keresnék olyan Mérlegképes könyvelőt, aki átvenné az irodát Ügyfélkörrel együtt és hozná a saját Ügyfeleit is, természetesen a Lányom és Fiam Társasházi témában továbbra is itt dolgozna, mint alkalmazott, illetve a Fiam, mint EV.
Ilyen távlati terveim vannak, kár lenne bezárni egy jól felszerelt irodát.Hiába kötödik hozzám az ÜF, egyszer tovább kell adni, bármennyire fáj. Üdvözlettel Kelemen Istvánné Anikó
konyvelozona.hu -
Ügyfelek száma?
Az ingatlan az irodáé? Az is az adásvétel tárgya?
Mi az akadálya, hogy a két gyermek továbbvigye?
Anikónak szép tervei vannak, de - szerintünk - csiszolgatni kellene inkább a fejlesztést, hogy végre a gyerekek kezébe nyomhassa a kormányrudat, akik pedig még tovább gondolhatják, új lendülettel, friss erővel, önállóan. ;)
Kovács Béláné -
Tudnánk erről személyesen beszélni?
Fekete Erzsébet -
Helyileg hol lenne az iroda? Személyesen tudunk a részletekről beszélni?
Köszönöm
Brecsok Mari -
Kerényi Kata -
Katalin -
A fejlődés kérdése: igen, erre áldozni kell, nagyon fontos! A technika fejlődése, ami a munkánk nagyrészét megkönnyítheti, a számvitel, az adózás gyakori változása, erre mind, mind áldozni kell. Nem is keveset! De ez megtérül, hiszen egy szakmailag felkészült, a mai kor kihívásainak megfelelő könyvelőiroda sikeres és elismert tud lenni.
Krauszné Németh Judit -
Mária -
Berger Gábor -
A mindenben döntő, minden kérdésre egyedi válaszokat adó 1 fő tulajdonos SZAKÉRTŐ + 5 fő ASSZISZTENS önállóság, felelősség, döntési jogok nélkül "iroda" ahol még leírva sincsenek a feladatok mert azt csak a Főnök(asszony) tudja, nem adható el, mert a központi személy nélkül értéktelen, eldől mint a bicikli. (1-2 év alatt átalakítható eladhatóvá)
Jól szervezett, eladható iroda alatt azt értem, ahol a feladatok, folyamatok írásba vannak foglalva és mindenki betartja a szabályzatot, működteti a rendszert. A vezető feladata a rendszer aktualizálása, további fejlesztése, betarttatása, és a felmerülő új kérdések megválaszolása, sztenderdizálása, szabályzatba foglalása.
Az eladható irodában a feladatok 80%-a van sztenderdizálva, írásba foglalva, és a vezetőnek csak 20%-ban kell egyedi döntéseket hoznia (egyedi esetek, új kihívások). A munkatársak kompetensek, és rendelkeznek megfelelő felhatalmazással. Eladás után természetesen új vezetőre is szükség van, aki a 20%-ban dönt, és továbbfejleszti a céget.
3+1 fő szabály az eladáshoz:
1. A kapcsolattartó személye (beosztott könyvelő) ne változzon!
2. A könyvelési díj ne változzon! (jelentősen)
3. A szerződés feltételei ne változzanak! (jelentősen)
+1. Az iroda helyszíne ne változzon!
Ha ez a 3+1 pont stabil marad, és a folyamatok is szinte ugyanúgy működnek tovább, akkor az ügyfeleket nem fogja érdekelni hogy ki a könyvelőiroda tulajdonosa.
Nagy-György Istvánné -
konyvelozona.hu -
Először arra gondol az ember, hogy: igen. Egészen biztosan értéket teremtünk azzal, hogy kialakítjuk az ügyfélkört, amely 5-10-20-stb. éven keresztül stabil megélhetést biztosít a kollégáinknak, és önmagunknak.
Másodszor is azt gondoljuk, hogy igen, mert megéltük majdnem; meg akartak bennünket venni szőröstül-bőröstül, csak észbe kaptunk, hogy akkor miből fogunk megélni egy idő után (mert elég szép összeget kínáltak), és mi lesz a kollégákkal.
Harmadszor, ha forgatjuk és ízlelgetjük a kérdést, akkor - a mi szintünkön - szintén igenlő lehet a válasz, csak nem egészen úgy. :)
Egy klasszikusnak mondható könyvelőiroda kialakítása (ügyfélkör, munkatársak, programok, eszközök, stb.) hosszú évek tudatos munkája, ugyanúgy, mint a fenntarthatósága. Óriási értéket képvisel, mely érték legnagyobb részét az a szellemi tőke képviseli, amelyre nem született még könyvvizsgáló, aki ezt megbízható módon az egyes számlaosztályba tudná integrálni... :)
Hogyan és merre tovább? Manapság, amikor a klasszikus könyvelés (és vele a klasszikus könyvelőiroda), a fejlődésből adódóan, belátható időn belül, megszűnésre kerül, meglehetősen nehéz dolog jövőképet felrajzolni - mi is csak gondolkodunk rajta, nincs kialakult terv.
Az előállított (megálmodott, megtermelt, keletkezett) könyvelőiroda-értéket - véleményünk szerint - ma még lehet értékesíteni, holnap már nem biztos, ezért ma kell kitalálnunk, hogy milyen folyamatokkal alakítsuk át a könyvelőirodát, valami olyasmire, amire lehet igény, csak még az igénybevevők sem tudják, hogy lesz ilyen igényük. ;)
Az esélyek nem annyira rosszak: ha belegondoltok, egy könyvelő mindent tud, mindent csinál, mindenhez ért, és mindenért b.. csesztetik. Tehát, ebből a katyvaszból kellene, az értékeket megtartva, hozzáadagolva, új izét csinálni.
Püff neki! Válaszoltunk is meg nem is Zsuzsiék kérdésére... Bocsánat!
Böröczky Zsuzsi -
Munkánk havi fix bevételt hoz, ellentétben az egyszeri szolgáltatást nyújtókkal. Tehát van értéke, nem is akármilyen!
Viszont a jogszabályi bizonytalanság, a jövőkép kialakítása miatt nehéz helyzetben vagyunk.
Személy szerint nehezen tudom elképzelni, hogy a jövőben nem lesz szükség könyvelőkre...
Az irodát fejleszteni kell, és mindig a kornak, feladatnak megfelelő újításokkal kell előállni, és akkor gondolkodhatunk hosszútávon. Akár magunk visszük tovább, akár átadjuk valakinek.
Zeffer Zsuzsanna -
konyvelozona.hu -
99,9 %-os találati aránnyal azt mondtad, amit mi is mondtunk volna, ha nem futott volna túl magunkon az agyunk.
Teljesen egyetértünk veled; minden szavad igaz és helyénvaló.
Csak hogyan tovább? erről is szívesen meghallgatnánk.
Zeffer Zsuzsanna -
Andréné -
Kata -
Gera Jánosné -