Természetesen nem azért elszomorító az e-mail, mert egy előfizetési díjjal kevesebb folyik be a számlánkra, hanem azért, mert olyan időkben került nehéz helyzetbe egy kolléga vállalkozása, amikor éppen ellenkező tendenciákat tapasztalunk.
Vajon, miért hagyták el az ügyfelek a korábban jól menő könyvelőirodát?
Lehet, hogy voltak előjelei a bajnak? Lehet, hogy túl sok ügyfelet vállalt, és a mennyiség a minőség rovására ment, és egy ponton túl az ügyfelei is megérezték a szolgáltatási színvonal romlását?
Mit tehetünk ilyenkor?
- Árat emeljünk, hogy az „olcsójános” ügyfelektől megszabadulva kevesebb munkával is a pénzünknél maradunk?
- Vegyünk fel új kollégákat (bár manapság nem könnyű megfelelő munkaerőt találni)?
- Vagy inkább „újratervezés” módba kapcsolva, gondoljuk át a könyvelőirodánk működését, határozzuk meg a célokat, szervezzük meg a folyamatainkat, találjuk ki a hosszútávon is fenntartható stratégiánkat?
Szerintem utóbbi
Meggyőződésem, hogy minden könyvelőirodában találhatunk olyan területet, amely fejlesztésre szorul. Gondolok itt munkaeszközökre, munkát gyorsító ügyviteli megoldásokra, személyi feltételekre vagy megtervezett, szabályozott munkafolyamatokra.
Gyakran látom könyvelőkön, hogy túlvállalják magukat miközben a működési feltételeiket nem igazítják a megnövekedett igényekhez. Ennek általában kapkodás, folyamatos tűzoltás és hibázások sora lesz a vége.
A fejlesztés kétség kívül befektetéssel jár, és akik nem teszik meg, azok talán az ínségesebb időkre való tartalékolás miatt gondolják úgy, hogy nem invesztálnak a cégükbe.
És lám, igazuk is lesz
Az ínséges idők tényleg eljönnek - mint az elején említett irodánál - csak éppen nem a körülmények, hanem a saját felelőtlenségük miatt. Ha időben kapcsolnak és fejlesztenek, akkor megtarthatták volna az ügyfeleiket, és ma is gondtalanul működne a könyvelőiroda.
- Míg egyes könyvelőirodák válogatnak a legjobb ügyfelek között, addig másoknak csak a lepattanó, problémás, olcsójános ügyfelek jutnak. Vagyis, a bőségesen terített asztalról leeső morzsákon próbálnak megélni, és éhen halnak a svédasztal mellett.
Kifogást pedig mindig lehet találni: Ha kevés az ügyfél az a baj, ha sok, akkor meg az a baj!
A Könyvelők Országos Találkozóján mindent megtalálsz, amire szüksége lehet a könyvelőirodád újratervezéséhez. Az előadásokban inspirációt és információt a továbblépéshez, a szünetekben a kiállítók között pedig modern eszközöket, konkrét magvalósítási lehetőségeket találsz.
2017. szeptember 27. - Lurdy Ház
Anikó -
A Facebookon levő Könyvelők klubja csoportban a hozzászólásokból leginkább az derül ki, hogy sajnos a regisztráció nélküli zug- és garázskönyvelők viszik el az ügyfelet, mert ők fele vagy harmad annyi díjért vállalják el a könyvelést.
Moni -
Márti -
KönyvGabi -
Nem értek egyet Zoli felvetésével, hogy ez csak a fővárosra lenne érvényes. Az biztos, hogy minden pontosan fizető, korrekt, tájékoztatásokat meghallgató ügyfelet meg kell becsülni. Csak az élet szalad el felettünk... :-)
Kata -
Zoli -
200 km-re Budapesttől egyre több fővárosi céget vállalunk. Van ügyvéd, könyvvizsgáló, könyvelő, aki irodát nyitott Budapesten és hetente 2-3 napot itt tölt.
A bejegyzés igazán a fővárosra illik rá!