Mint mindennek, ennek is vannak előnyei és hátrányai. Mielőtt az „igen” vagy a „soha” mellett tennénk le a voksunkat, mérlegelni kell.
Néhány előny
- Kevesebb a hiányzás, jobb és hatékonyabb lehet a munkaidőkihasználás: a dolgozónak konkrét feladata van, a lényeg, hogy határidőben, pontosan minden el legyen végezve
- Alacsonyabb irodabérleti költségek, persze a munkavállaló költségeit (papír, toner, stb…) valamilyen módon meg kell téríteni.
- A családi élet és a munka jobban harmonizálható, ami esetleg javuló munkamorálhoz, nagyobb megelégedettséghez vezethet.
Persze van hátránya is
- A munkajogi kérdéseket sokkal pontosabban kell tisztázni, pl a szabadság vezetése ugyanolyan fontos.
- Az új adatvédelem miatt még fontosabb, hogy az adatok milyen módon kerülnek ki az irodából.
- A könyvelőiroda vezetőjének jobban oda kell figyelni a helyben, és távolról dolgozó munkavállalók közötti feszültségekre!
- Ki kell alakítani a kommunikációs csatornákat (skype, telefon, teamwiever), ami esetleg plusz költséggel járhat.
- Gyengülnek az emberi és szakmai kapcsolatok, az elszigetelődés rejthet váratlan kockázatokat.
Nálatok működik a távmunka?
Milyen tapasztalatotok van, amit szívesen megosztanátok?