Megoldás-e a távmunka a munkaerőhiányra?

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Sok kollegától hallom, hogy nagyon nehezen talál munkatársat a könyvelőirodájába, ezért akár az iroda működése is veszélybe kerülhet. Vajon megoldás-e a könyvelői munkakör esetében a távmunka?

tavmunka2.jpg
Mint mindennek, ennek is vannak előnyei és hátrányai. Mielőtt az „igen” vagy a „soha” mellett tennénk le a voksunkat, mérlegelni kell.

Néhány előny

  1. Kevesebb a hiányzás, jobb és hatékonyabb lehet a munkaidőkihasználás: a dolgozónak konkrét feladata van, a lényeg, hogy határidőben, pontosan minden el legyen végezve
  2. Alacsonyabb irodabérleti költségek, persze a munkavállaló költségeit (papír, toner, stb…) valamilyen módon meg kell téríteni.
  3. A családi élet és a munka jobban harmonizálható, ami esetleg javuló munkamorálhoz, nagyobb megelégedettséghez vezethet.

Persze van hátránya is

  1. A munkajogi kérdéseket sokkal pontosabban kell tisztázni, pl a szabadság vezetése ugyanolyan fontos.
  2. Az új adatvédelem miatt még fontosabb, hogy az adatok milyen módon kerülnek ki az irodából.
  3. A könyvelőiroda vezetőjének jobban oda kell figyelni a helyben, és távolról dolgozó munkavállalók közötti feszültségekre!
  4. Ki kell alakítani a kommunikációs csatornákat (skype, telefon, teamwiever), ami esetleg plusz költséggel járhat.
  5. Gyengülnek az emberi és szakmai kapcsolatok, az elszigetelődés rejthet váratlan kockázatokat.

Nálatok működik a távmunka?
Milyen tapasztalatotok van, amit szívesen megosztanátok?


Hozzászólások