Hogyan adható a fejlesztési támogatás az iskoláknak?

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

A szakképzési hozzájárulás egy részét teljesíthetjük úgy is, hogy szakképző iskoláknak juttatunk fejlesztési támogatást. A korábbi évben már ezt csak az ún TISZK-eken keresztül tehettük meg, így nem lehettünk biztosak abban, hogy az akár 20-30 szakképzést is átfogó központhoz utalt támogatás ahhoz a képző intézményhez kerül, ahova szántuk. 2009 közepétől azonban újra lehetőség nyílik az általunk kiválasztott iskolát támogatni.


A következőkben egy részletet olvashat az „Amit a szakképzési hozzájárulásról tudni kell” című elektronikus jegyzetből. A jegyzet 56 oldal terjedelemben mutatja be a szakképzési hozzájárulás teljesítésének módjait, feldolgozva a 2009 közepén elfogadott változásokkal.
 
Tartalomjegyzék, megrendelőlap itt >>
 
A törvény mindig is arra az elvre épült, hogy a szakképzési hozzájárulási kötelezettség teljesítésének módját a törvény keretei között maga a hozzájárulásra kötelezett választhassa meg. Aki viszont a TISZK részére történő átadással kívánta ezt a célt elérni, nem határozhatta meg, hogy azt a TISZK milyen szakmacsoportnak továbbítsa azt. (Egy TISZK rengeteg szakmacsoportot fog össze.)
 
2009. július 1-től az intézményfenntartó, a kapott fejlesztési támogatást a támogató által megjelölt intézménynek továbbadhatja, feltéve, hogy
  • a megjelölt intézmény a térségi integrált szakképző központ részét képezi,
  • az intézmény a fejlesztési megállapodásnak megfelelő iskolai rendszerű szakképzést folytat és a Kt.-ben előírt pályakövetési rendszerrel összefüggő jelentéstételi kötelezettségének eleget tesz
  • a támogatás felhasználásáról, valamint a támogatással összefüggő, jogszabályban rögzített jogokról és kötelezettségekről a támogatást felhasználóval megállapodást köt
 
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szakképzési hozzájárulást bár közvetlenül a TISZK-nek kell utalni, a támogatást viszont „megcímkézhetjük”, és az együttműködési megállapodásban kérhetjük, hogy azt milyen szakmacsoportnak, illetve melyik iskolának küldjék tovább. Ha ezt a megállapodásban nem kötjük ki, akkor a pénz sorsáról a TISZK dönt.
Ez esetben a térségi integrált szakképző központ fenntartója a fejlesztési támogatás maximum 3%-át használhatja működtetési költségeire, a többi 97% a szakképzést kell, hogy szolgálja. Ezt költheti az iskola tananyag- és taneszköz fejlesztésére.


Hozzászólások

kónyáné  -  

Boldog szülinapot kívánok!

Móni  -  

Nem biztos, hogy én is jól csinálom az ezzel kapcsolatos feladatokat. De a legegyszerűbb, ha az ember felveszi a kapcsolatot a támogatni kívánt iskolával. Mivel nekik nagyon szükségük van minden kis támogatásra, így tisztában vannak annak jogszabályi hátterével is. Engem már automatikusan hívnak az iskolából, így csak a magam megnyugtatására nézek utána a szabályoknak. Először is az iskola küld egy megállapodást majdnem kitöltve. A szakképzési hozzájárulás összegének megfelelően bizonyos százalékot elutalok az általuk megadott számlaszámra. A 0901-es bevalláson bevallom a maradék szakképzési hozzájárulást, majd a befizetési határidőig elutalom azt az APEH-nek.

Irén  -  

Köszönöm. Én is szivesen venném Judit hozzászólásához hasonlóan az olyan "szőke nős" választ a pontos mikéntjét illetően.

Előre is kösz. annak aki ebben segíteni tud

Judit  -  

Én eddig igyekeztem ezt a részt kiszűrni a cégeimnél, egyszerűbb volt állambácsinak utalni. Valaki esetleg tudná részletezni a lépéseket, hogy ha egy cég egy adott iskolát szeretne támogatni a szakképzésivel, hogyan kell ezt jól és pontosan lejátszania? (Olyan szőke nős szájbarágós válaszra gondolok) Mire kell estleg figyelni?

Köszi

 

csak a keresztnevét...  -  

Sziasztok!

Ne feledjük, hogy a fejlesztési támogatás maxinálisan fogadható éves összegét is meghatározza a jogszabály! cimke ide, cimke oda.

Zsuzsa

Magdi  -  

Kedves Zsuzsi! Köszönöm az újabb tájékoztatást.