A könyvelő sikerének 4 tényezője

  |   írta: Böröczky erebélyi Zsuzsanna   |  

Legutóbb megpróbáltuk meghatározni a „sikeres könyvelő” ismérveit. Köszönöm az aktivitást, nem reméltem, hogy ilyen sok hozzászólás érkezik. Egyébként én sikerként élem meg az Ön figyelmét és azt, hogy az adónavigátoron megosztja gondolatait a kollégákkal. Tartsa meg jó szokását!

A hozzászólók véleményéből az derült ki − egyébként magam is így gondolom − hogy a siker nem önálló fogalom, leginkább arra van szükség, hogy mások is elismerjék és megbecsüljék munkánkat.

 

1.

Az ügyfelek elismerését a legnehezebb kivívni, hiszen a vállalkozó olykor a könyvelőt az adószedő fogalmával azonosítja. Némelyükkel nehéz megértetni, mi azért vagyunk, hogy ő legális körülmények között kevesebb adót fizessen.

 

2.

A szakmai elismertség első lépcsője a kollégáktól kapott megbecsülés, ami tanácskérések formájában mutatkozik meg. Ha kollégái gyakran kérnek Öntől tanácsot, akkor ne azt érezze, hogy rabolják az idejét, gondoljon arra, hogy ez a szakmai elismerés a egyik sikertényezője!

 

3.

A szakmai elismertséget hivatalosabb formában, például könyvvizsgálatkor szerezhet. Ismeri azt az érzést, amikor egy könyvvizsgálat szinte formalitás? Olyan kapcsolatban áll a könyvvizsgálóval, hogy évközben, közösen oldják meg a felmerülő problémákat. Ehhez persze szükséges a másik fél együttműködése is.

 

4.

Aztán következnek a szigorúbb számonkérések, melyeken ha megfelel, nyugodtan ráírhatja a névjegyére is, közvetlenül a neve alá: „Sikeres Könyvelő”.

Hatósági ellenőrzések − munkaügyi ellenőrzés, adóhatósági ellenőrzés...

 

A hatósági számonkéréseken való megfelelés valódi sikertényező.

Az, hogy ilyenkor a könyvelési anyag rendezett és a legjobb tudása szerint van feldolgozva, az alapkövetelmény, gondolom ezzel egyetért.

Viszont arra kíváncsi vagyok, hogy ismer-e, alkalmaz-e olyan trükköket, melyekkel az ellenőrzéskor megpuhítja az „ellenfelet”?

 

Én azt gondolom (vagy azzal áltatom magam), hogy saját sikeremnek magam vagyok a kovácsa. Ezért, ha sikertelenség miatt olyan külső tényezőkre hárítanám a felelősséget, melyekre nincs befolyásom, az reménytelenné tenne... (törvényhozás, gyakori változások, értelmezési problémák, stb.).

Koncentráljunk azokra a dolgokra, melyekre hatással lehetünk!

 

Mit gondol jó megközelítés az, hogy a siker elsősorban azon múlik, milyen viszonyt alakít ki azokkal, akikkel munkája során kapcsolatba kerül?

 

Írja tapasztalatait könyvvizsgálókkal, munkaügyi, vagy adóellenőrökkel folytatott munkájáról, sikereiről!



Hozzászólások

csak a keresztnevét...  -  

Az apeh jóindulátával kapcsolatban: evás ügyfelem 23-án fieztte be az éves eva feltöltésnek kb. 70%-át, a maradékot január 9-én, első éves evás, 100000 Ft. bírságot kapott utólag.

csak a keresztnevét...  -  

lodu

Marianna  -  

Tapasztalatom szerint / 40 év/  a revizorok alapjában nem rosszindulatuak, ha segítőkészek vagyunk és nem nézzük hülyének őket.

NONÉV  -  

Végigolvastam ezt is és az előzőt is és 1 dolgot hiányolok: a sikerességet szerintem nem lehet minden mástól elválasztva vizsgálni. Meg kell nézni, annak milyen ára van. Akár a Sztv-ből is idézhetnénk szabadon azt, hogy a ráfordított munkamennyiség álljon arányban a várható  nyereséggel. Nem tudom sikerként értékelni azt, ha semmi másról nem szól az életem, csak a munkáról. Ezen értem azt, hogy a könyvelő is legyen ember, igenis legyen munkaideje, amikor ügyfelei elérhetik, úgy, mint más szakmák képviselőinek (pl. ügyvéd). Legyen szabadsága, amikor nem hívható telefonon, ne egy madzagon előrántható valaki legyen, mert az nem egy pozitív üzenet. Ne válaszoljon mindig minden kérdésre azonnal, ne csináljon meg egy 8 oldalas kérdőívet azonnal, mert ez könnyen visszájára fordulhat (ja, hát ez csak ennyi, akkor mi kerül rajta ilyen sokba???). Az ügyfeleknek érezniük kell, tisztában kell lenniük vele, hogy ez egy komoly, felelősségteljes és NEHÉZ szakma, nem a rubrikázós kategória.

A lelki egészség legalább olyan fontos, mint a szakmai tudás, ahhoz pedig szükség van a regenerálódásra. Sikerélményt szerintem nem sokat nyújt ez a szakma, a befizetendő adó sosem tud olyan kevés lenni, hogy az ügyfél ne sokallja.

Szóva sikeres az, aki megtalálja az EGYENSÚLYT, mert persze hogy jó lenne sokat keresni, de minek úgy, ha nem tudom élvezni. A szakma jelenlegi presztizse pedig a béka feneke alatt van, így nagyon sok munkával és főleg rengeteg idegeskedéssel lehet nem igazán jól keresni és nem igazán megbecsültnek lenni.

csak a keresztnevét...  -  

Egyetértek a fent leírtakkal. Saját sikeremnek magam vagyok a kovácsa. Nagyon fontosnak tartom az empátiát. A vállalkozóknak igen sok problémával kell szembenézniük, ezek megoldásában segíteni kell őket, ha szükséges én mindíg megpróbálok segítségükre lenni. ( Néha ezt ki is használják.) Nem igazán volt rossz tapasztalatom sem könyvvizsgálókkal sem ellenőrökkel. Úgy gondolom, hogy egy célja van azoknak akik ebben a körben dolgoznak, és nem ellenségnek (ellenfélnek) kell tekinteni a másikat. Igazán csak így haladnak a dolgok előre. Ettől függetlenül nehéz és nagyon munkaigényes a könyvelők feladata, hiszen "két tűz között "vannak. Aki nem tud egyensúlyozni az könnyen elfárad.  

Rózsika  -  

Teljes mértékben egyetértek az összes ponttal. Igazán jó érzés amikor az ember munkáját el is ismerik.

József  -  

A siker  titka, hogy felkészült legyen jó kapcsolatokat építsen ki akikkel munkája során összehoz a sors . Csak a közös munka és egymás segítése hozza meg a gyümölcsöt. ( könyvvizsgálóval , tulajdonosokkal való együtt  müködés hisz egy cél lehet mindhárom szereplőnek a törvényes eszközök betartásával( a lehetőségek kellő időben való felimerésével azok meg illetve meg nem lépésével  pl beruházási kedvezmény bevezetésekor  , áfaemelés, csökkentés) profittal tevékenykedni , de ehhez szükséges a naprakészség és nem a dolgok után kullogni..

 

csak a keresztnevét...  -  

A fentiekkel egyetértek, a fent jelzett 4 tényező a siker alappillére.

APEH ÁFA ellenőrzésre úgy megyek,  hogy a korábban lista alapján ellenőrzésre kijelölt számlákat mellékleteikkel és banki  kiegyenlítésükkel együtt fénymásolatban is elviszem, hogy az ellenőr a másolással ne töltse az időt, így hamarább végzünk.

Nagyforgalmú cég vagyunk, sok a számla, áfa visszaigényláskor az áfa analitika listából válaszja ki az ellenőr azokat a számlákat, amelyeket szeretne megnézni.

Eddig ez így működött, a vizsgálat hamar és sikerrel zárult.

A munkánk másik fontos tényezője, hogy a vevő folyószámlákat figyelemmel kísérjük, időben jelezzünk, írjunk felszólító levelet, vagy forduljunk ügyvédhez, bírósághoz. A cégnyilvántartásban folyamatosan figyeljük a partnereink státusát, felszámolás alá került céggel nem érdemes munkakapcsolatba kerülni. Ha segítünk az ügyfelünknek a behajtásban, annak örülni fog.

Üdv: margó.

Istvánka  -  

Az általad leírtakat magam is szívesen alkalmaznám, azonban az ügyfél nem hajlandó ezt megfinanszírozni. Az ügyfél szerint a könyvelő egy gyűjtőfogalom, ami jelenti a pénzügyest, a raktárost, az irattárost, az ügyintézőt, a gépírót, az adótanácsadót, az ügyvezetőt, ügyvédet. A díjból alkudnak és azt sem fizetik időben.

Magdi  -  

Kedves Zsuzsi! Nekem a sok éves tapasztalatom az, hogy régen még az ellenőrzés is más volt mint  manapsság. Hála Istennek nincs negatív "élményem". Nagyon fontos szerintem a bemutatkozás. Már az első pillanatban el lehet dönteni, hogy milyen benyomást keltünk egymásra. Ha látja az ellenőr, hogy mindenben a segítségére vagyok, ő is úgy viszonyul  a dolgokhoz. Persze ehhez az is kell, hogy a munkámban is maximalista legyek. Nálam nagyon fontosak a határidők. Az én ügyfeleim 15-20 éve vannak nálam. Nekem már ez is sikert jelent, hogy megbíznak bennem és eszükbe sem jut más könyvelőt választani. Persze én is megteszek mindent annak érdekében, hogy a legjobb tudásom szerint végezzem a munkám.

Kati  -  

Igen nagyon fontos az ellenőrrel való jó kapcsolat, az korrekt, higgadt együttműködés, és természetesen a szorgalmas felkészülés. Tapasztalatom, hogy a szépen rendezett átlátható irattározás, a jó kimunkált nyilvántartások, az ellenőr munkáját segítő táblázatok, jogszabályi hivatkozások sikat segítenek egy megállapítás nélküli ellenőrzés lezárásához.

Nem könnyű, sok időt rabol, de megéri.

Zsolt  -  

Üdv mindenkinek!

Véleményem szerint a legtöbb azon dől el, hogy milyen kapcsolatot tudok kialakítani az ellenőrrel. Az utóbbi három évben szinte nem volt hónap, hogy valamelyik cégemmel ne kellett volna ellenőrzésre mennem. A tapasztalatom szerint az utóbbi időben egyre több a szakmailag alacsony szinten lévő ellenőr. Ezt szerencsére a saját előnyömre tudom általában fordítani. Akkor van probléma, ha a butasága lelkesedéssel és rosszindulattal is párosul. De ha kivívja az ember az ellenőr tiszteletét, akkor nagyon segítőkészekké tudnak válni. Az ehhez szükséges apró praktikákról, taktikáról hosszan lehetne írni. A tapasztalat, rutin sokezer forintot tud megspórolni az ügyfél részére.

Mária 2  -  

Nagyon sokféle ellenőrzésen túl estem már az idők folyamán,de soha nem zárult le az ellenőrzés negatív élménnyel. Egy bizonyos idő után már ismerősként üdvözölhettük egymást, de mindíg megmaradtunk ez ellenőr és ellenőrzött státuszokban, tiszteletben tartottuk egymás teritóriumát. Megfigyeltem, hogy az első benyomás a legfontosabb. Itt nem a negédes édes mosolyra gondolok, hanem a határozott fellépésre, a tiszta,  rendezett, vizsgálatra előkészített íratokra, könyvelési anyagokra, bizonylatokra. Tiszteletben kell tartani az ellenőr munkáját, de határozott fellépésünkkel és felkészültségünkkel úgyanúgy elérhetjük az ő tiszteletét is.  Sőt a segítőkészségüket is. Többszöri találkozás után már kialakul a kölcsönös bizalom is. Nekem ez a tapasztalatom.Mást gondolok azonban a könyvvizsgálókról,-tisztelet a kivételeknek-akinek nem inge, nem veszi magára. Van egy séma szöveg, ami lényegében nem szól semmiről, de jól hangzik, de azt erösen kifejezik benne, hogy miért nem vállalnak felelősséget. Szinte semmiért sem. Nem tudnak függetlenek lenni és nem is azok. A könyvelők munkáját csak akkor segítik, ha az nem ütközik megbízójuk érdeke ellen. Munkájuk abból áll, hogy látszólag és igen rövid idő alatt átnéznek egy-két bizonylatot, megállapítják a mérlegfőösszeget, az adózott eredményt, és mindezt belefogalmazzák a már említett egyenszövegbe. Elég sok könyvvizsgálati jelentést olvastam már, és az mind megegyezik, csak a sarokszámok mások. Elég, ha felviszem számítógépre és cégenként adaptálom, úgy mint a jogászok a társasági szeződéseket. Teszik mindezt nem kevés pénzért.

könyvvizsgáló  -  

Kedves Mária!

A könyvvizsgálói jelentés előírásait a Magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok határozzák meg. Ezek a standardok a nemzetközi könyvvizsgálati szabályok alapján kerültek meghatározásra.

Az előírások tartalmaznak alaki és tartalmi követelményeket is, amelyeket természetesen ki lehet egészíteni (elvenni belőle nem ajánlatos!)

A könyvvizsgálók munkáját 6 évente  - bizonyos esetekben 3 évente - a Kamara által kijelölt minőségellenőrök véletlenszerűen vizsgálják. Amit Ön "séma szövegnek" minősít, az a Magyar Könyvvizsgálói Kamara ajánlott jelentés mintája. Ha a társaság nem "tiszta jelentést" kap, akkor biztosan tartalmaz a jelentés a vállalkozásra jellemző adatokat, figyelem felhívásokat.

Ha korlátozás nélküli a független könyvvizsgálói jelentés akkor valóban a sémaszövegben csak a vállalkozás gazdasági adatai térnek el.

Ha úgy érzi, hogy a könyvvizsgálója nem független, vagy nem végzi el a Megbízási szerződésében vállalt feladatokat - akkor hívja fel a tulajdonosok figyelmét erre és bízzanak meg másik könyvvizsgálót. A könyvelők sajnos sok esetben azt várják a könyvvizsgálótól, hogy kontírozza ki a gazdasági eseményt, vagy éppen adjon állásfoglalást egy adóértelmezéshez (amit még az APEH Igazgatóságok is eltérően magyaráznak)!   Bízom benne, hogy a könyvvizsgálók többsége az Ön által említett "tisztelet a kivételeknek" csoportba tartozik.

Üdvözlettel!

 

  -  

"A könyvvizsgálói jelentés előírásait a Magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok határozzák meg""

 

Holló a hollónak nem vájja ki a szemét.... Sajnos nem egy olyan könyvvizsgálóval találkoztam, akinek nekem kellett elmagyarázni pl. a támogatások időbeli elhatárolását......

  -  

Kedves Könyvvizsgáló!

A könyvvizsgálók ellenőrzésével kapcsolatban csak annyit, hogy a minősítés sok mindentől függ. Igen is egy könyvelő kitől várhatná el mástól , hanem a könyvvizsgálótól kérdésére a választ , hisz az audit igy könnyebb. A  gyümölcsöző együtt müködés érdekében ha kell akár a kontérozás is belefér .Állásfoglalással kapcsolatban tobb forum áll a könyvvizsgáló rendelkezésére ( könyvvizsgálói kamara PM ,  illetve baráti kör , továbbképzések,  különböző szaklapokhoz fordulni stb). Felelősség : munkáim során találkoztam olyan auditált mérleggel ahol a kp állomány több tizmilliós volt ( a tulajdonos bevallása szerint még százezer sem volt valójában  a kp állomány ) én ha könyvvizsgálnám ezt a céget bíztosan meggyözödnék róla , hogy ott van-e az összeg , záradékot biztosan nem kapna tőlem.De azért vannak nagyon jó tisztességes könyvelők és könyvvizsgálók akik adnak a minőségre a hírnevükre és nem vállaják túl magukat. Tapasztalatom nagyon felhigult a szakma ( ez egy részt a képzésnek is egyes vállalkozásoknak akik alkalmaznak ilyeneneket. A jó könyvelő , könyvvizsgáló törvényesen akár 20-30 % - kal nagyobb eredmény eléréséhez is hoozásegítheti a vállalkozást.

Könyvvizsgáló 2.  -  

"Munkájuk abból áll, hogy látszólag és igen rövid idő alatt átnéznek egy-két bizonylatot, megállapítják a mérlegfőösszeget, az adózott eredményt, és mindezt belefogalmazzák a már említett egyenszövegbe"

Kedves Mária 2! Nagyon szomorú vagyok, hogy egy szakmabelinek ez a véleménye, akkor mit várhatunk a vállalkozások vezetőitől:-((

Ha ennyire egyszerü (semmi munka, sok pénz) a könyvvizsgáló munkája, akkor Te miért nem szerzel rá jogositványt, és csak számlát kellene irnod! 

Illene ám a számviteli törvénnyel (mint a bibliánkkal)  tisztában lenni. Ha vennéd a fáradságot és a 156 par. körül olvasgatnál, akkor magad is rájöhetnél, hogy a megállapitás nélküli jelentések mitől egyformák.

Zsuzsika! Kiváncsi lennék a fenti iddézettel kapcsolatban a véleményedre!

Klári  -  

A hozzászólásokat olvasgatva kijlenthetem, hogy jó könyvelő vagyok, szeretem a szakmámat, sokszor zsigergól oldok meg nehezebbnél nehezebb feladatokat,  erre születtem,  alapos vagyok, képzem magamat,az APEH-nél   a jók között ismerik  a nevemet de elmesélnék valamit, amit az elején sikernek éreztem, és hogyan lett belőle, hogy  is mondjam, "sikertelenség"

Egy  könyvelőirodától hoztak egy elhanyagolt rendetlen anyagot,   de majd én rendbe teszem, gondoltam. Így is lett. Napokat dolgoztam, pótoltam, Önellenőrzitem, stb. Kész siker gondoltam, ilyen szépen rendbe tenni egy anyagot, gondoltam, most jön az anyagi, esetleg a szóbeli elismerés. A válasz az volt: eddig  így is jó volt ...  A többit  nem boncolgatom. A probléma Velem van , mert szabályosan akarom fizetteni a cégautó adót, a televizió készülékek után befizetendő üzemtartási díjat:

Nem fizetek, mondják  mert  x  és y sem fizet a szomszédban. Így válik  a rossz könyvelőből jó, mivel ő nem akarja szabályosan, vagyis nem akar fizetteni. De nem tudom ilyen kor hol van az APEH, hogy végre érvényt szerezzen az előírt szabályoknak?

Ennek ellenére nem javulok,  változatlanul hiszem, hogy úgy kell eljárni, ahogy eddig tettem  és reménykedem, hogy egyszer csak változik e tekintetben  a világ, ebben a gondolkodásmódban nem tudnak megrendíteni, ebben testesül meg az optimizmusom

Csak nehogy addig kidőljek  a sorból?!!

 

Klári  -  

Kedves Zsuzsa!

Sajnálom, hogy a "Sikeres Könyvelő" imérveinek összeszedéséhez nem szóltam hozzá. Hiányolom, a szakmaiságon túl az emberi tényezőket. A siker elengedhetelen része az empátia képességünk, mindazon tulajdonságunk amelyek alapján az ügyfelek elhiszik nekünk az általunk javasoltak helyességét. Hinnünk és mutatnuk kell, hogy az Ő ügyük a legfontosabb az adott pillanatban számunkra. El kell tudnuk hitetni, hogy tudásunkkal teljes mértékben szolgáljuk - nem Őket - vállalkozásuk ügyeit. 

A könyvvizsgálókkal az utóbbi 10 évben igen jó tapasztalatom van. Csak felsőfokú jelzővel tudom illetni szakmai tudásukat és emberi magatartásukat. Természetesnek tartom, hogy a kapcsolat kezdetén még a "fehérneműk színére" is kiváncsiak. Ezt a magatartást természetesnek, sőt kívánatosnak tekintem. Senki munkája nem hibátlan. A miénk sem. Az új kapcsolat azt is jelenti, meg kell ismernie munkánk minőségét, redszerünket módszereinke. Az itt befektetett munka többszörösen megtérül később, amikor egy táblázat, egy analitika, egy módszer már nem igényel magyarázatot és főleg időt. A kialkult kapcsolat lehetővé teszi az adott céggel kapcsolatos számviteli, adózási problémák előzetes megvitatását.

Az adóellenőrökről nem tudok véleményt alkotni. Az ellenőrzés már nem arról szól amit a tankönyvek, a trv-ek. és szabványok előírnak. Ma nem áll másból mint adminisztrálásból. Készülnek  jkv-k minden  levegővételről, de a lényegről az adókötelezettség tisztességes megítéléséről nem. A szakmai felkészültségről egy példa álljék itt. A napokban kénytelen voltam egy Áfa ellenőrnek elmondani a vagyonáthelyezés tartalmát. Le kellet vonnom a tanulságot, a mennyiség nem csap át minőségbe. Öröm 10-ből egyszer egy profival találkozni, még akkor is, ha jó ízűt vitatkozunk. A siker számomra, ezek után a 0-s jkv.-t elhozni.

Miklós  -  

Vagyonosodási vizsgálat. Mérlegképes végzettségű kolleganőm tanúként érintett.

 

APEH-revizor: "Ne haragadudjon hölgyem, de én nem értek a pénzügyekhez..."

Krisztina  -  

Sajnos az a tapasztalatom, hogy egyáltalán nem mindegy az ország mely részén megyünk apeh vizsgálatra. Nálunk nagyon ki vannak hegyezve a büntetésre. Mindenért büntetnek. Más megyében telefonon felhívnak, levelet írnak, hogy javítsa, helyesbítse, küldje be... Ott nem mindenki adócsaló. Itt szinte minden esetben ki tehetjük a fekete zászlót, ha az apeh küld levelet. Nekem is elmondták már a revizorok, hogy már arról meg tudják itélni az ellenőrzés eredményét, ki a könyvelő. Ez a szakma nagyon szép, nagyon jó VOLT. De ma már csak rabszolgamunka. Határidő, határdiő hátán, közben ellenőrzés, hitelügyintézés, fizetési nehézségek ......

csak a keresztnevét...  -  

Üdv.Mindenkinek!

Tapasztalatom a sok év alapján,ha valóban igyekszünk tudásunk legjavát adni munkánkban,s netán hibáztunk,azt be is látjuk,-igaz idősebb adóellenőreim voltak-de sokkal megértőbbek ha nem  igyekszünk lerázni -belátjuk hibánkat,illetve  az hibázhat aki dolgozik!.Valóban van benne valami-amilyen az adjon Isten-olyan a fogadj Isten!

Üdv.Marika

 

csak a keresztnevét...  -  

Munkám során amennyire lehetséges az ügyfelet "nem engedem" a hatóságok közelébe.Ha elkerülhetetlen, akkor 3 -as kódot használhatják:-igenis,tisztelettel,természetesen-. Tapasztalatom szerint a hőbölgő ügyfél előbb vagy utóbb megjárja. Hatósági vizsgálatoknál már bebizonyosodott az, ha a könyvelő jár el az ügyben, a revizorok is másképp állnak az ügyhöz, mivel feltételezik hogy ő azért ért hozzá. Tudni kell megfelelő stílusban , hangnemben és főleg emberhez méltóan tárgyalni. Sajnos volt dolgom már olyan revizorral is, aki valóban a REVIZOR volt a javából, hiába volt minden rendben, azért próbált megdolgozni. Az ügyfél már biztos ráborította volna az asztalt. A legnagyobb siker, ha a revizor azt mondja az ügyfélnek, hogy minden elismerése a könyvelőnek a munkájáért. Tapasztalatom szerint adóellenőrökkel könnyebb, míg a munkaügyi, vagy vpop-és ellenőrökkel szót érteni.

Ildikó  -  

Üdv Mindenkinek! Én  nagyon sajnálom, hogy az ellenőrzés nem segítő, hanem büntető sőt azt kell mondanom, hogy az utóbbi években csak ez számít. Pályám kezdetén az Apeh ellenőrök -  akkor már idősebbek - sokkal több segítséget nyújtottak, és volt értelme a hibák javításának, de most amikor a friss föiskolás ellenőr, lekezelően beszél, azt sem tudja mit ne találjon, mert teljesíteni kell a negyedéves előírt összeget, nos akkor asszem, teljesen mindegy mit cselekszik az ember könyvelője, mennyire jól van összerakva az anyag stb. Kár, hogy nem azaz érdek, hogy szakmailag mindkét oldal tudjon egymásnak segíteni és ne ellenségként kezeljék a vállalkozásokat. Hanem asszem mi mindannyian adózunk, ők is belőlünk élnek, legyen az az érdek, hogy "szívesen" adózzál.

  -  

Nekem volt olyan sztroim, hogy az ellenőrzésre érkező revizor második mondata a köszönés után az volt, hogy "Minden vállalkozó adócsaló!"

 

Két perc múlva az ajtón kivül volt... Mire visszaért a Hivatalba, már kértem telefonon helyettük új párost a főnökétől.

válasz  -  

Ez nem igy van teljesen. Az ellenőr is ember és a könyvelő is ember. Nem az ellenőr él belőleled jól  ha tiszteségesen adózól,illetve ha meg nem akkor a cél az hogy feltárásra és befizetésre kerüljön  hanem  minden állampolgár, intézmény stb  jár jól és él jól. Igaz a terhek magasak, de mindenki  tiszteségesen  adózna akkor  a terhek csökkenhetnének, és akkor akik jelenleg huzzák az igát azoknak is több maradna a zsebükben.  De ez jelenleg olyan mint a kátyúban elakadt szódás aki mérgében azt a lovat üti amelyik majd megszakadt mert ki akarja húzni a szekeret , mert a csökönyös lóval nem tud mit kezdeni az inkább visszafelé tolja a szekeret. Ezért van van szükség szerintem az ellenőrzésre, hogy mindenki vegye ki  részét  a terhekből , hiszen mindenki érdekében épül valami ebben az országban és nem csak annak a kis hányadnak  kelljen megszakadnia ( nem tud gyarapodni napról napra él) , legyen mindenki tisztességes. Véleményem szerint az lenne jó mint a régi időkben , hogy két évente minden vállalkozásra sor kerülne az ellenőrzés. Az ellenőrzés kapná vissza rangját , tekintélyét . A tisztességes vállalkozásnak most sem kell félnie az adóellenőröktől, aki tiszteségtelen eszközökhöz nyúl az  meg  szerintem és sokak szerint megérdemli a következményeket. Ezért tudnak tenni a szabályok betartásával könyvelő könyvelők és auditáló könyvvizsgálók . 

ibolya  -  

szerintem, ha az adózó határidőben eleget tesz bevallási kötelezettségének, az nagyrészt pontos is, illetve folyószámlája rendezett, netán adószámláin folyamatosan túlfizetés is mutatkozik, mindez már nagy lépés a "puhitásban"

Istvánka  -  

Tapasztalatom szerint a sok adót befizetőkkel engedékenyebbek az ellenőrzéskor. Szeretik, ha szép rendezett anyagot kapnak áttekinthetően. Kisebb szabálytalanságokat érdemes meghagyni, hogy nyugodtan el tudjon érni egy kis eredményt az ellenőr. Az ügyféltől lehetőleg távol kell tartani az ellenőrt, nehogy összevesszenek. Nem szabad nagy erőkkel felvonulni, ügyvéd, adószakértő, stb, adni kell az esendő embert. Kerülendők a nagy autók, ékszerek órák. Előre meg kell beszélni az ügyféllel, meddig lehet engedni a megállapítást. Ha a megbeszélt összegen belül marad, akkor meg kell nyugtatni az ellenőrzést végzőt, hogy nem lesz észrevétel, ő megelékszik és nem harcolunk tovább.

FYGureout  -  

Tulajdonképpen az előttem hozzászóló véleményére erősítek rá:

A hatósági ellenőrzést végzők is ugyanolyan emberek, mint amilyenek mi vagyunk: szépek, okosak, esendőek, félősek, gonoszak, bizonytalanok, elkötelezettek.. és még sorolhatnám sokáig.

A hatóságok és a könyvelők nem esküdt ősellenségek, és nem is voltak soha azok! Mindegyik igyekszik a tudása legjavát adni, saját munkájában a legjobbat nyújtani. Az csak egy szerencsétlen dolog, hogy a mi munkánkban elkövetett hiba sokkal súlyosabb következményekkel járhat. :(

Az ellenőrzést végzők - nagy általánosságban - adnak egérutat, ha nem végzetes a hibánk, főleg, ha nem szándékos. Ők, sem, de mi sem szeretjük azt, ha hülyének néznek bennünket, ha nem adják meg a személynek, a munkának, a tapasztalatnak kijáró tiszteletet. Tiszteletet, nem elvetlenséget!

Úgy gondolom, hogy igaz az a régi mondás: "Amilyen az Adjonisten, olyan a FogadjIsten!". Én ezt úgy ültettem át a mindennapjaimban, és erre tanítom kollégáimat is: "Mosolyogj a Világra, és az visszamosolyog Rád! A Világ egy tükör, melyet magad elé tartasz."

 

Era  -  

Saját élményeim közé tartozik az APEH ellenőrzés során, hogy az ügyintézővel a kommunikáció minősége nagyon fontos. Sok minden előfordulhat. Jártam már úgy, hogy elmondta az ellenőr, ameddig lekísért a portára, hogy nagyon kevés jó könyvelővel találkozik. Ki lehet hamar szűrni, a precíz megbízhatót az ellenőrzés során. Ha minden rendben van összeállítva, akkor ők is könnyen dolgoznak és kevesebbet kell kukacoskodniuk. Én általában megbeszélem az ügyintézővel, mit szeretne vizsgálni. A kért anyagot előre összeállítom és nem raboljuk feleslegesen egymás idejét. Viszont volt már olyan is, hogy a kezdő vállakozó, aki egyébként is veszteséges, miért nem magasabb bérrel van bejelentve c. kérdésnél az ügyintéző(férfi) kóstolgatott. Megjegyezte, hogy érdemes lenne egy vagonosodás vizsgálat keretében meggyőződni a valóságról, milyen  házban lakik az ügyfelem Érden. Én halál nugodtan mondtam neki, hogy: Uram, megteheti, a szüleinél lakik... No attól kezdve normális hangnemben folytatta. 

Tehát van ilyen is olyan is az adóellenőrök között. Nagyon észnél kell lenni, de nem lehetetlen velük kedvezően végigcsinálni ellenőrzést.

A válllakozót segítem, ahol csak tudom. Viszont amikor elharapózik, hogy a jogszabálysértések sorozatát követi el, attól megválok, ha hiába figyelmeztetem, ne tegye. Ő másnál sem fog megjavulni. Ráadásul a fizetség alól igyekszik kibújni.

Ica  -  

Kedves Zsuzsa!

Azzal egyetértek, hogy a saját sikemremnek magam vagyok a kovácsa, de az írásomban arra szerettem volna kitérni, hogy élvezni is szeretném a sikert. Régóta a szakmában vagyok, úgy érzem az ügyfeleim elégedettek, és az adóhatósági ellenőrzéseken sem volt problémám,  csak egyre fáradtabb vagyok, és továbbra is szeretnék megfelelni mind a két oldalnak. Nem áthárításnak gondolom, hanem mint tényt rögzítem, hogy felelősen dolgozni és jól dolgozni úgy lehet, ha a jogszabályi háttér érthető, következetes és átgondolt.

csak a keresztnevét...  -  

Nekem elsö hogy az ügyfelem vállalkozását teljes erövel segitsem adójogszabályok ismertetésével értelmezésével segitsem öket a munkám során elismerésüket kivivjam hisz megtartásukhoz ez a fö szempont nehéz a mai joszabályok utvesztöjében kiigazodni.Másik fontos tényezö hogy a hatóságok elött is megtudjak felelni hisz ma ez is nagyon nehéz.Szeretem azokat az ellenöröket akik nem tesznek megjegyzéseket minden számlához hanem nekem is megengedik hogy magyarázattal szolgáljak hogy mit miért csinálnak a vállalkozások.Vannak olyan revizorok akik a tevékenység megismerése nélkül mondanak véleményt nagyon nehéz kontaktust kialakitani egypár hatósági ellenörrel pedig az ellenörzés során éppen az emberi kapcsolattal lehet sikeresen dolgozni ugy az ellenöröknek mint a könyvelöknek megérteni egymást hisz az asztalnak két vége van de mind a kétvégén a kenyér forog koczkán .Elnézést hogy ezt leirtam.De könyvelönek lenni nem könnyü feladat jelenleg.