- biztosított magánszemély végzettsége, képzettsége, szakképesítése
- az ezt igazoló okiratot kibocsátó intézmény neve
- és az okirat száma.
Ezeket az adatokat csak az új biztosítási jogviszony bejelentése esetén kötelező megadni. Változás-bejelentés vagy jogviszony megszűnése esetén nem.
Az adatra nem az adóhatóságnak van szüksége, mert ő az adatokat ellenőrzést követően, elektronikusan az állami szakképzési és felnőttképzési szerv pályakövetési rendszert működtető nyilvántartása részére továbbítja.
Ha a belépő munkavállalónk végzettségével kapcsolatos adatok rendelkezésre állnak, nincs gond.
Ha a biztosított végzettséggel, képzettséggel, szakképesítéssel nem rendelkezik, akkor ezt e tényre való utalással kell jelezni. Például úgy, hogy ráírjuk: „szakképzettséggel nem rendelkezik” .
És mi a helyzet, ha van szakképzettsége, de a munkaviszony kezdetéig még nem adta le az adatokat?
Remélem erre senkinek nem az a válasza, hogy akkor addig nem állhat munkába. Ezt ugyanis egyetlen törvény sem tiltja.
A bejelentéssel kapcsolatos határidő megtartása viszont egy nagyon fontos feladat, tehát a dolgozót be kell jelenteni, és ha nincs adatunk a szakképzettségére vonatkozóan, akkor írjuk be a nyomtatványba például ezt: „nem áll rendelkezésre az adat”.
És akkor innen hogyan tovább?
Ha megérkezik a várt információ, akkor a bejelentést helyesbíteni kellene, de a nyomtatvány ezt nem fogadja.A munkaviszony adataiban semmilyen változás nem következik be, gyakorlatilag a 13. pótlap „A” és „B” oszlopa egymással teljesen megegyező.
Így viszont elvileg nem lehet helyesbítést beadni.
Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Ti hogyan oldottátok meg?
Ami tippeket kaptam:
- Jelentsem ki a munkavállalót, majd a következő nappal jelentsem be már a szakképzettségére vonatkozó adatokkal. Szerintem ez valótlanságot takar, hiszen a munkaviszony nem szűnt meg.
- Adjam be újra újként a bejelentést Ezzel meg talán kétszer rögzítik a munkaviszonyát, bár nem próbáltam még ki.
- Küldjük el a hibaüzenettel ellátott nyomtatványt. Hozzám ez áll a legközelebb, hiszen az adat helyesbítésének hiánya a nyomtatvány hibája. Kíváncsi vagyok, erre érkezik-e hibaüzenet.
Neked van egyéb ötleted a probléma áthidalására?
Gyöngyi -
Ica -
Tóthné Kata -
Tóthné Kata
Ági -
Egyébként szuper jó ötlet hogy azt fogom írni hogy "nem áll rendelkezésre adat"
Nyéki Edit -
Én úgy oldanám meg a dolgot, hogy amikor rendelkezésre áll az okirat másolata, akkor törölném az előző "U" bejelentést, és ugyanazzal a nappal ismételten bejelenteném a rendelkező iratok szerint.
Igy nem lenne kétszeres feldolgozás.
További szép napot kivánok!
Nyéki Edit
Fazekas Zsófia -
Zsuzsanna -
Tóth Istvánné -
Hol van az adm.csökkentés ? az állami nyilvántartásban minden megvan! Nem mindegy, hogy a dr.végzettségből, Wc Néni lesz ! nem látom állami szinten az értelmét, igaz nem is kell keresni!! Kin és milyen fogást akarnak ezzel elérni!
Számomra értelmezhetetlen ! A megszüntetésre kell törekedni és nem a megoldásra!
Mindenkinek szép napot ! Zsuzsi Neked köszönet ! Üdv.
MARÁCZI IMRÉNÉ -
Óré András -
Törlöm a bejelentést és az eredeti időponttal,de már a 01-es lap helyes kitöltésével küldöm el új bejelentésként.
Ez nyilván csak addig állja meg a helyét,amíg nem javítják a nyomtatványt.
Üdv.András
Cecília -
Törökné Borka Edit Laura -
Kati -