Szakképzettség bejelentése, de hogyan?

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Már mindenki számára ismert, hogy 2016-tól az újonnan bejelentett munkavállalóknál meg kell adni a szakképzettségre vonatkozó adatokat. De mi a helyzet, ha az a munkába állás előtt nem áll rendelkezésre?

munkasok_01.png
A 16T1041-es nyomtatvány egy új pótlappal bővült a korábbi években megszokott adatlapokhoz képest, amin a biztosított szakképzettségi adatait is meg kell adni. Egész pontosan ezeket:
  • biztosított magánszemély végzettsége, képzettsége, szakképesítése
  • az ezt igazoló okiratot kibocsátó intézmény neve
  • és az okirat száma.

Ezeket az adatokat csak az új biztosítási jogviszony bejelentése esetén kötelező megadni. Változás-bejelentés vagy jogviszony megszűnése esetén nem.

Az adatra nem az adóhatóságnak van szüksége, mert ő az adatokat ellenőrzést követően, elektronikusan az állami szakképzési és felnőttképzési szerv pályakövetési rendszert működtető nyilvántartása részére továbbítja.

Ha a belépő munkavállalónk végzettségével kapcsolatos adatok rendelkezésre állnak, nincs gond.
Ha a biztosított végzettséggel, képzettséggel, szakképesítéssel nem rendelkezik, akkor ezt e tényre való utalással kell jelezni. Például úgy, hogy ráírjuk: „szakképzettséggel nem rendelkezik” .

És mi a helyzet, ha van szakképzettsége, de a munkaviszony kezdetéig még nem adta le az adatokat?
Remélem erre senkinek nem az a válasza, hogy akkor addig nem állhat munkába. Ezt ugyanis egyetlen törvény sem tiltja.

A bejelentéssel kapcsolatos határidő megtartása viszont egy nagyon fontos feladat, tehát a dolgozót be kell jelenteni, és ha nincs adatunk a szakképzettségére vonatkozóan, akkor írjuk be a nyomtatványba például ezt: „nem áll rendelkezésre az adat”.

És akkor innen hogyan tovább?

Ha megérkezik a várt információ, akkor a bejelentést helyesbíteni kellene, de a nyomtatvány ezt nem fogadja.
A munkaviszony adataiban semmilyen változás nem következik be, gyakorlatilag a 13. pótlap „A” és „B” oszlopa egymással teljesen megegyező.
Így viszont elvileg nem lehet helyesbítést beadni.

Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Ti hogyan oldottátok meg?

Ami tippeket kaptam:

  • Jelentsem ki a munkavállalót, majd a következő nappal jelentsem be már a szakképzettségére vonatkozó adatokkal. Szerintem ez valótlanságot takar, hiszen a munkaviszony nem szűnt meg.
  • Adjam be újra újként a bejelentést Ezzel meg talán kétszer rögzítik a munkaviszonyát, bár nem próbáltam még ki.
  • Küldjük el a hibaüzenettel ellátott nyomtatványt. Hozzám ez áll a legközelebb, hiszen az adat helyesbítésének hiánya a nyomtatvány hibája. Kíváncsi vagyok, erre érkezik-e hibaüzenet.

Neked van egyéb ötleted a probléma áthidalására?


A bejegyzés címkéi

bejelentés, szakképzettség


Hozzászólások

Gyöngyi  -  

Szociális szövetkezet tagját is be kell jelenteni T1041-es nyomtatványon, ha dolgozik a szövetkezetbe? (Hiszen a Nav nem látja, hogy ki tagja és ki nem. Ez nem publikus infó.) Vagy elég csak nem önálló tevékenységből származó jövedelemként szerepeltetni a '08-as bevallásba? Hiszen Ő akkor dolgozik, amikor akar. Nem biztos, hogy egész hónapban vagy minden hónapban. Köszönöm!

Ica  -  

Én is töröltem a bejelentést és beadtam újként a szakképzettségi adatokkal. Hetek múlva jött egy hibaüzenet, hogy erre az időszakra már történt bejelentés, magyarul a törlést nem vették figyelembe.

Tóthné Kata  -  

Én egyéb hibából a hiba észrevételekor töröltem a T1041-es lapot, majd ugyanazzal a kezdődátummal újra felvittem a törlés napján a helyes adatokat. Mivel töröltem az eredeti bejelentő lapot, a munkaügyi ellenőr fekete foglalkoztatással vádolt meg.
Tóthné Kata

Ági  -  

Mi adtunk be úgy T1041-est hogy "XY"-t írtam be minden sorba és nem jött hibaüzenet. Tehát feldolgozták... :)
Egyébként szuper jó ötlet hogy azt fogom írni hogy "nem áll rendelkezésre adat"

Nyéki Edit  -  

Üdvözlöm e lap olvasóit!

Én úgy oldanám meg a dolgot, hogy amikor rendelkezésre áll az okirat másolata, akkor törölném az előző "U" bejelentést, és ugyanazzal a nappal ismételten bejelenteném a rendelkező iratok szerint.

Igy nem lenne kétszeres feldolgozás.

További szép napot kivánok!

Nyéki Edit

Fazekas Zsófia  -  

nekünk ezt a megoldást javasolták a NAV-nál is

Zsuzsanna  -  

Amennyiben a régi dolgozóról sem kell adat, akkor az új belépő miért fontos. A könyvelő nem hatóság. Milyen papírt ad be az új belépő? - hamisat igazit? , vagy bemond adatot, amiről nem tudjuk igaz e. Ezzel mit érnek el?

Tóth Istvánné  -  

Reméllem Borka Editnek igaza lesz !
Hol van az adm.csökkentés ? az állami nyilvántartásban minden megvan! Nem mindegy, hogy a dr.végzettségből, Wc Néni lesz ! nem látom állami szinten az értelmét, igaz nem is kell keresni!! Kin és milyen fogást akarnak ezzel elérni!
Számomra értelmezhetetlen ! A megszüntetésre kell törekedni és nem a megoldásra!
Mindenkinek szép napot ! Zsuzsi Neked köszönet ! Üdv.

MARÁCZI IMRÉNÉ  -  

Szerintem egy törlést kell beküldeni és egy kicsit később újat.

Óré András  -  

Sziasztok!
Törlöm a bejelentést és az eredeti időponttal,de már a 01-es lap helyes kitöltésével küldöm el új bejelentésként.
Ez nyilván csak addig állja meg a helyét,amíg nem javítják a nyomtatványt.
Üdv.András

Cecília  -  

Hozzám is a harmadik variáció állna a legközelebb, azzal csak az egyetlen baj az, hogy ezt a nyomtatványt nem biztos, hogy feldolgozzák, tehát olyan, mintha nem küldtem volna semmit. Mi már belefutottunk ilyenbe.

Törökné Borka Edit Laura  -  

Tegnapi információim szerint már kirúgták azt az embert az NGM-ből, aki ezt kitalálta. Remélhetőleg ez az előírás is meg fog szünni mielőbb

Kati  -  

Ez tetszik a legjobban!:-)