Kisvállalkozók a jobb vállalkozói környezetért

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

A Pénzügyi Jogok Biztosa felkért, hogy adószakértőként vegyek részt a "Kisvállalkozók a jobb vállalkozói környezetért " című rendezvényen.

A rendezvény szervezője Doubravszky György, aki kisvállalkozóból lett a Pénzügyi Jogok Biztosa. A részvétel ingyenes, és bárki eljöhet, csupán egy regisztráció szükséges. A szervező azt ígéri, hogy a konferencián elhangzó javaslatokat személyesen adja át Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek.

kisvallalkozok.jpg

Szerinted, szólhatok a könyvelők nevében is?

Ezen a rendezvényen, nemcsak adószakértőként szeretnék részt venni, hanem azt is szóvá akarom tenni, hogy a gyakori adóváltozások, és az ellentétes hivatali törvényértelmezések nemcsak a vállalkozók dolgát, hanem a könyvelők mindennapi munkáját is megnehezítik.

Ha van olyan javaslatod, amelyet elmondhatnék ezen a konferencián, írd meg a hozzászólásokba!

FIGYELEM!
Nem panaszdélutánt tartunk, hanem építő jellegű, az ügyünket előrevivő, indulatoktól mentes hozzászólásokat várunk - probléma leírása, megoldási javaslat.

vonal2.jpg
vonal2.jpg
borito_latvan_ii.jpg



Kisvállalati adómegtakarítás ABC-je 2013

Több infó, megrendelés itt >>



vonal2.jpg



Hozzászólások

Fejes Erzsébet  -  

Tudom, hogy elmúlt már a rendezvény, de ha esetleg később is lesz hasonló akkor az alábbit javasolnám:
Jó lenne, ha az önellenőrzés tényét be lehetne jelenteni egy nyomtatványon, s akkor ha felderítek egy hibát, de idő kell az elkészítéséhez akkor néhány napig védve lennénk az adóbírságtól, ha ténylegesen bejelentettük, hogy mi a napokban önellenőrzést folytatunk. S ha közben érkezik egy NAV levél, vagy telefon, mivel írásunk van róla, nyugodtan befejezhetjük.

Fejes Erzsébet  -  

Tudom, hogy elmúlt már a rendezvény, de ha esetleg később is lesz hasonló akkor az alábbit javasolnám:
Jó lenne, ha az önellenőrzés tényét be lehetne jelenteni egy nyomtatványon, s akkor ha felderítek egy hibát, de idő kell az elkészítéséhez akkor néhány napig védve lennénk az adóbírságtól, ha ténylegesen bejelentettük, hogy mi a napokban önellenőrzést folytatunk. S ha közben érkezik egy NAV levél, vagy telefon, mivel írásunk van róla, nyugodtan befejezhetjük.

Kiss Erzsébet  -  

Nem kéne sűrűn változtatni a törvényeket, rendeleteket, hogy lehessen dolgozni pontosan. Azon kivül a nyomtatványok pontosságára és értelmezhetőségére is jobban oda kéne figyelni. Hirtelen ez jutott eszembe.
Sok sikert és szép napot üdvözlettel. Kiss Erzsébet

hujber ferencné  -  

A korábbi hozzászólásomat még kiegészíteném.
Komoly probléma a 2012.-évben realizált eredménnyel szemben bevonható korábbi évek veszteség elszámolása. rendben van az 50 %.-os hányad, de azok a vállalkozások akik befejezik a tevékenységűket, azok most fizetnek adót, és a megmaradt veszteséggel mi történik ?
Az egyszerűsített foglalkoztatott SZJA bevallása: megtörtént esetet irok le: 75. napot dolgozott egyszerűsített foglalkoztatottként a magánszemély keresett 450.000 FT.-ot.Sikerült elhelyezkednie, dolgozott összesen 14.napot hivatalosan bejelentett munkaviszonyban.Tehát bevallás beadására lett kötelezett, és mivel z egyszerűsített foglalkoztatásban az egy napra eső jövedelme magasabb volt, mint a törvényben megengedett, így azt a nettó jövedelmet amit keresett SZJA.-ra vissza is fizette. Ha nem megy el dolgozni, nincs bevallási kötelezettsége. Elég érdekes, hogyan is küzdünk a gazdaság kifehérítésért?

Péter  -  

Kedves Zsuzsi!

1. Korábban ígérték, hogy a Kft-k osztalék- és osztalékelőleg elhatározását az Ügyfélkapun lehet bejelenteni. Ebből eddig nem lett semmi. Én nem ismerek olyan Kft-t, amelyik ezt szabályosan csinálná, azaz ügyvéd közreműködésével elektronikusan a Cégbíróságnak jelentené.
2. Nagyon sok bevallásban felesleges adatok tömkelegét kell kitölteni, mert a magánszemélyeknél nem elegendő az adóazonosító, hanem szükség van a szül. hely, idő és anyja neve kitöltésére minden esetben. Kivételt képez az 53-as nyomtatvány, ahol a gyerekeknél ez vagylagos. Miért nem lehet ez a felnőtteknél is? Ugyancsak nem elegendő a vállalkozásoknál az adószám, hanem egyéb adatokat is ki kell tölteni.

Szilvia  -  

Kedves Zsuzsi!
Korábbi hozzászólásomat kiegészíteném az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény picinyke hibájával:
Vendéglátásban, kertészeti munkában és építőipari alpintechnikai munkában szoktak ügyfeleim alkalmi munkásokat foglalkoztatni. Általában a tervezett munkavégzést megelőző nap a bejelentés megtörténik. Sajnos gyakran nem lehetséges a reggel 8 óráig történő törlés, holott gyakran előfordul, hogy az időjárás miatt halasztani vagy törölni kell a munkát. Volt, hogy vártak, eláll-e az eső? Aztán nem mentek dolgozni, mert nem állt el, de a járulékot ki kellett fizetni. A vendéglátásban pedig a délutáni, esti munkákra kell több ember, amit reggel 8-ig nem lehet visszavonni, ha délután 3-kor leszakad az ég.
Így a vállalkozás számára teljes ráfizetés keletkezik, ami a vendéglátásban nem 1-2 ezer Ft. Továbbá az éjszakai vendéglátóipari alkalmi munka esetén ne kelljen 2 napi járulékot fizetni, ha a munkavállaló este 8-tól hajnal 2-ig dolgozik. Ez diszkriminatív a nappali foglalkoztatással szemben.
Szóval változtatni kellene a jogszabályon, hogy az életszerűbb lehessen.
Üdvözlettel: Szilvia

Tilda  -  

Kedves Zsuzsi !
Először is gratulálok a felkérésedhez, boldog vagyok, hogy találkozhattam Veled és tanulhatok Tőled.
Nekem nagyon nem tetszik a TAO alap ... év 12.20-ig való feltöltése. Miért kell nekünk "találgatni", hogy mi fog történni? No és persze, amennyiben nem volt jó a számításunk még büntetnek is, ami természetesen nem tetszik a vállalkozás vezetőjének !
Köszönettel Tilda

Kiss Ferenc  -  

A biztosítottak bejelentésével kapcsolatosan van rengeteg probléma. Elsősorban a régi, 2007 előtti jelentésekkel. Az OEP nyilvántartása sok esetben hibás, persze ezt ők nem akarják elismerni. A rendberakás szinte lehetetlen. Egyrészt lekérni nem lehet az adatokat, de ha hiba miatt próbálunk egyeztetni, akkor a két hivatal csak egymásra mutogat, és egyik se tudja, hogy mi történik a másikkal. Amit az OEP mond, hogy a NAV bejelentésen lehet megcsinálni, arra a NAV azt mondja, hogy nem lehet. Amit pedig a NAV elfogad, az az OEP szerint nem jó. Szóval teljes a káosz.
Szóval elhihetnék végre a jogalkotók, hogy a rendszerben van a hiba, és valahogyan rendbe kellene rakni.

Egyébként a 2007 utáni bejelentéseket le lehet kérni az eBev oldalról már, de az se azt tartalmazza, hogy ki a biztosított, és ki nem, hanem csak egy bejelentés-nyilvántartás. Ha bármelyik bejelentéssel van valami probléma, az már ki se derül rendesen, és attól kezdve ez sem ér semmit ...

És akkor arról már nem is szólok, hogy ez mind még az EMMA rendszerbe is átmegy, amit a munkaügyi ellenőrök használnak, és persze ahhoz képest is lehet eltérés.

Szóval itt egy komoly, átgondolt rendrakásra lenne szükség.

Marika  -  

Az 1-2 fős mikrovállalkozásoktól a pénztárkezelés tekintetében (se) várják el azt, amit a Sztv. előír. Hiszen itt nincs külön ellenőr, utalványozó, kitöltő, stb.
Legyen végre tényleges EGYSZERŰSÍTÉS ebben a körben!
Üdv: Marika

Süvegh Júlia  -  

Kedves Zsuzsi!

Én az újra visszacsempészett kötelező kamarai hozzájárulás miatt vagyok teljesen felháborodva. Igaz, nem nagy összeg, de az elvvel nem értek egyet. Nyilvántart bennünket vállalkozásokat a cégbíróság, a NAV, a KSH, az Önkormányzat, a VPOP, az OEP és a Nyugdíjintézet és még ki tudja még hány hivatal. Miért is kell még egy????? Hiába van NAV, a VPOP azért külön is megvan még, a környezetvédelmi termékdíj nem jelenik meg a NAV-os folyószámlán, hiába küldünk a 08-as bevalláson mindent mégscsak kell NYENYI-t küldeni, ha valaki nyugdíjba megy vagy a 0,5%-os nyugdíjemelési lehetőséggel kívánunk élni. Szóval azt akarom ezzel érzékeltetni, hogy az elvileg nagyon helyes integráció nemigen működik, és akkor még létrehoznak még egy (só)hivatalt, amelyik adót szed be, és még nem átalják hozzájárulásnak neveztetni. Inkább erősítsék meg, fejlesszék pl. a NAV nyílvántartását.
Ezzel az évi (egyébként eleinte egyszeri díjról volt szó!!) 5000 Ft adóval az elöször hangoztatott cél úgysem tud megvalósulni, mármint hogy legyen egy egységes nyilvántartás, hogy tisztán lássanak, hiszen úgyis csak a rendesebbje fog regisztrálni és fizetni, a renitensek meg úgysem.
Annyira fel vagyok ezen háborodva, hogy nem tudom elég érthető tudtam-e lenni.
Szép napot, és jó munkát kívánok minden kollegának!
Julcsi

Vellai Imre  -  

Kedves Zsuzsanna!

Remélem sikerül valamilyen eredményt elérni az Úriemberrel.

Ki az a Doubravszky György? Nem "Ő" ígért segítséget a deviza hiteleseknek. És lám kapott egy kormány hivatalt...
Csak ennyit szerettem volna. Azért nem árt ezt is szemelőt tartani.
További szép napot Imi

Kornélia  -  

Kedves Zsuzsi!
Gratulálok Neked!
Nagyon zavar ,hogy egy vállalkozásnak több azonosító száma van.Adószám ,ilyen kód olyan kód,minden hivatal ad valamilyen regisztrációs számot,jó lenne csak az adószámot megtartani,és egyszerűbb lenne az élete a könyvelőnek,ügyintézőnek.
Köszönöm

Csima Melinda  -  

A nullák bevallása sok energiát emészt el.
Az adóváltozás követése kiskönyvelőknek már-már lehetetlen feladat : ügyfelezik, könyvel, ügyintéz, adóváltozások követése.
Nekem az egyik fájó pontom a KSH adatszolgáltatás! Főleg , amikor bér jellegü adatokat kérnek be, amit havonta megteszek a NAV-nak. A non-profitok mérleg adatait kérik be - nagyon vártam az elektrónikus beszámoló küldését, hogy onnan gyűjthessenek adatot. És most már ezt is elektrónikusan kérik, megint egy meghatalmazás, két tanuval mi tudjuk, hogy ez mekkora melo!

Ili  -  

Gratulálok a felkéréshez, álláspontom szerint az egyik legjobb szakembert kérték fel, s majd még csak ez után fogják megtudni, hogy mennyire jól választottak!
Biztos vagyok benne, hogy a legjobban leszek/ünk/ képviselve és azt is képviselni fogod Zsuzsi, amit mi meg sem tudunk fogalmazni. /vagy mert nem érünk rá, vagy mert túl bonyolult ahhoz, hogy tömören ilyen környezetben elő tudjuk adni/
Csak örülni tudok ennek a hírnek és sok erőt, egészséget kívánok a feladathoz! Üdvözlettel!!!

Irén  -  

Mi indokoja azt, hogy a társaságok társasági adóelőlegeit 20-ig kell befizetni, ugyanakkor az egyéni vállalkozók negyedéves jövedelme után fizetendő adóelőleget 12-ig. Legtöbbször a banki kivonat csak a határidő előtt 1-2 nappal érkezik meg és ahol a bankon keresztül bonyolódik a forgalom még lekönyvelni sincs idő,nemhogy a jövedelmet megállapitani. Ez miatt az egyéni vállakozó legtöbbször késedelmesen fizeti meg az adóelőleget és késedelmi pótlékot fizet.

Célszerü lenne a határidőt ebben az esetben is 20. -ban megállapitani.

Csilla  -  

Nagyon értékelnénk könyvelőként, ha: - évközi adóváltozások nem a hatályba lépés előtt 2 nappal kerülnének visszavonásra, egy mondattal..., - ez a képzési rendszer nem ér ebben a formában semmit... eső után köpönyeg csak...

emimama  -  

Gratulálok, sok sikert kívánok, igazán megérdemelted.A sok munkához legyen sok erőd egészséged.

soma  -  

Kedves Zsuzsi!
Az ilyen konferenciákon gondolom nemcsak adózási kérdésekről lesz szó. Én az alapoknál kezdeném a gondok felsorolását, nevezetesen az oktatásnál.
Időrendben visszafelé:
- a mostani kreditpontos rendszernél a szaklappal, vagy on-line valamilyen letöltéssel kivásárolható a kreditpont. Ez számomra olyan, mint régen a szentképek vásárlása a bűnök feloldozására.
- eddig előző év végén kitalálták a tematikát a kötelező továbbképzésről. Értem én, hogy kell ilyen is, de a továbbképzés inkább szóljon aktualitásokról.
- én szakosítanám a könyvelőket a vállalkozási szakon belül. Pontosan a rengeteg adó, és törvényi változás miatt. Tapasztalatom szerint aki jó az egyéni vállalkozók könyvelésében az nem igazán jó egy részvénytársaság könyvelésére. A szakosodás után könnyebben, célirányosabban lehetne a továbbképzéseket tartani, nem rabolnánk egymás idejét.
- a mérlegképes oktatáson legyen része a tananyagnak a bevallási nyomtatványok ismerete, kitöltése.
Szerintem az egyszerűsítés itt kezdődik.
Az adótörvények megalkotásába pedig nem engednék olyat, aki nem volt gyakorló könyvelő. Ez a gondolkodás, hogy megalkotunk egy törvényt, az meg majd kialakul a gyakorlatban... Nos ez hosszú évek alatt bebizonyosodott, hogy nem működik.
Nagyon örülök, hogy képviselni tudsz minket!
Sok sikert kívánok!


Domoszlai Márta  -  

Említsd meg kérlek korábban felvetett, az egyéni vállalkozók önkormányzat felé beadandó adatváltoztatások problémáját.
A nyomtatvány nem szűr ki egyéretelmű formai hibákat (pl.lemarad egy irányítószám), a járásokhoz való átkerülése az okmányirodáknak technikai és leterheltségi problémákat okoz. Emiatt az esetleges hibásnak minősítés 15 napon túl érkezik vissza, ezért nem tudjuk z eredeti határidővel módosítani az adatokat, mert ekkor már új eljárás vn, nem javítás-helyesbítés. Pedig vannak esetek, amikor jelentősége van egy ilyen módosítás dátumának.
Köszönöm: Márta

MNÉ ERZSI  -  

KEDVES ZSUZSI.
MÁR A MULTRNDSZERBE IS FŐKÖNYVELŐ VOLTAM.SZOKTAM A FIATAL KOL-
LÉGINÁKNAK MONDANI, HOGY MILYEN JÓ VOLT, HISZ EGYSZER MAGTANULTÁL VALAMIT,ÉVEKIG HIBÁTLANUL DOLGOZNI TUDTÁL, NA NEM
A RENDSZERT SIROM VISSZA, ÉS A KÉZI KÖNYVELÉST,MERT SZUPER
DOLOG A SZÁMITOGÉP ÉS AZ E-BEVALLÁS,DE A TÖBBI AZ ÉSZTOMPITÓ, ÉS NEM ÉLESITŐ.nAGYON SZIMPATIKUS, CSABA, SZŐKE NOÉMI HOZZÁSZOLÁSA.jÓ VOLNA, HA PL. NAV. TB.OEP.NYILVÁNTARTÁSOK MIATT ÖSSZEDOLGOZNÁNAK,NYENYIT PL.ÁTVENNÉK,JA NEKÜK VAN 3O NAPJUK,A VÁLLALKOZÓNAK MAXIMUM 8NAP ALATT KELL RENDEZNI A DOLGAIT.
TISZTELETTEL EGY BELEFÁRADT KÖNYVELŐ

Éva  -  

Szia Zsuzsi!
Évek óta ígérgetik, hogy megszűntetik a 14 % EHO-t (450 EFt-ig) Ez csak a kicsiknek teher, a nagyioknak nem. Hogy is van ez:kis osztalék majdnem 30 % teherrel, nagyobb vagy nagy osztalék 16 % teherrel ?
Bocs' ez egy kicsit panasz.
Köszi mindent Nektek!

Kiss Ferenc  -  

Átolvastam az eddigi hozzászólásokat is. Az adminisztráció csökkentése jegyében én is azt javasolnám, amit Szőke Noémi írt: Minden hivatalhoz az ÁNYK-val lehessen beküldeni mindent.

Nem mondom, hogy tökéletes, de azért elég jól működik. Viszont van olyan hozzászóló, aki olyat kér, ami működik (frissítés kérdése), csak nyilván nem ismeri kellőképpen a programot. Ebből is látható, hogy elég nehéz sok féle rendszert megtanulni, hisz van aki az ÁNYK-t sem tudja úgy használni, ahogy lehetne ...

Mélységesen felháborít, hogy a különböző hivatalok más-más rendszert dolgoztatnak ki, gondolom nem kis közpénzen, és persze nekünk is más-más módszer kell megtanulni. Gondolok itt én is a NÉBIH-re, KSH-ra, MVH-ra, és magam sem tudom, hogy még hány van.

Az OEP-et én épp elrettentő példának említeném. Igaz, az ellátások igénylését az ÁNYK-val lehet beküldeni, és ez a rész szuper is. Viszont az már teljesen érthetetlen, hogy szintén az OEP-hez tartozó kifizetőhelyi jelentéseket egy teljesen más módszerrel, ráadásul másik meghatalmazással kell beküldeni. (Más programmal kitölteni, elmenteni, majd internetes felületen feltölteni. Ez után e-mail-ben érkezik egy kód, ezt be kell írni, és csak így lesz érvényes. Katasztrófa!)

Csaba  -  

Nagyon fontos lenne, hogy a korábban már egyszer tervezett egy adófolyószámlás rendszert bevezessék! Lehet több adónem, de befizetni csak 1 db bankszámlára kelljen!

Emellett a 3 és 4 jegyü telefonszámok mintájára be kellene vezetni a 3 és 4 jegyű közérdekű bankszámlákat is, teljesen felesleges 16 meg 24 számjeggyel dolgozni.

Sok adónemet is össze kellene vonni, minek vannak külön pántlikázott járulékok, simán lehetnének egyben, aztán az állam már úgyis tudja egyik zsebéből a másikba tenni.

Egyetértek én is azzal, hogy ne kelljen már minden hivatalnak ugyanazokat a személyes adatokat megadni, a hivatalok egymástól is el tudják azokat kérni.

SACI  -  

Kedves Zsuzsi!

Köszönjük a részvételt és a képviseletet!

Szeretnénk kérni, hogy a nyomtatványkitöltő program (Pl. 08-as nyomtatványnál) azonnal jelezze, ha nem a legfrissebb verziószámú nyomtatványt töltjük ki, hogy frissíteni szükséges a nyomtatványt.

Sajnos minden nap azzal kell kezdeni a munkánkat, hogy megnézzük, hogy nincs-e frissebb verziószámú nyomtatvány, mielőtt bármilyen nyomtatványt az ABEV-ben kitöltünk.

Köszönjük!

konyvelozona.HU  -  

Ezt - történetesen - jelzi az ÁNYK, és fel is ajánlja, hogy töltsük le a legfrissebb verziót.

Szőke Noémi  -  

Kedves Zsuzsi,

a jogkövető magatartást nagyban segítené, ha lenne IDŐ felkészülni az új szabályokra. Ez hihetetlenül egyszerűen megoldható lenne, két SZABÁLYT JAVASLOK:

1.
Az adó- és járuléktörvényeket egy évben egy alkalommal módosítanának/alkotnának a tisztelt törvényalkotók, a hatálybalépés egységesen január 1. lenne.

2.
Nagy mértékben elősegítené az új jogszabályok megfelelő alkalmazását, ha hatálybalépés előtt 4 hónappal kihirdetnék a jogszabályokat.

Van egy álmom: szept 1. kihirdetés, január 1. hatályba lépés :-)

(ez természetesen csak úgy működik, ha a Tisztelt Ház a nyári szünet előtt előkészítő munkát folytat, és az alapos szakmai munka, a TV-ek normaszövegezése a törvénykezési szünet alatt is zajlik)

Túl soknak tűnik e négy hónap? Lehet, hogy időpazarlásnak tűnik, de csak addig, amíg a Tisztelt Törvényalkotók nem gondolják végig, hogy milyen FOLYAMATOK teszik lehetővé az állampolgárok és a vállalkozások számára, hogy a törvényeket képesek legyenek betartani, illetve egyáltalán megérthessék a rájuk vonatkozó részeket, netalántán hozzáértő módon alkalmazni tudják a mindennapokban.

Bizony többlépcsős folyamat, amíg a TV "begyűrűzik" a végfelhasználóhoz, vagyis az állampolgárhoz, a cégekhez, civilekhez.

Több lépcsős ez a folyamat, amelyben nagyon sok szakember vesz részt.

Ha lenne elég idő felkészülni, akkor:
- az adószakemberek időben elkészítenék a többi szakember részére a TV-ekalkalmazását segítő szakmai anyagokat
- a programozók megfelelő időben le tudnák követni a szoftvereknél a változásokat
- a szoftverhasználók időben le tudnák tesztelni a programozók által megalkotott új programverziókat
- a NAV időben ki tudná adni az új bevallásmintákat
- a szakhatóságoknak lenne alkalmuk és idejük arra, hogy a hozzájuk fordulókat tájékoztatásukkal segítsék
- a tanácsadók, könyvelők kellő időt kapnának arra, hogy megismerjék és megértsék az új törvényeket
- a tanácsadók és könyvelők kellő időt tudnának arra szakítani, hogy megfelelő részletességgel informálják az ügyfeleiket, - vagyis azokat a magánembereket és cégeket, akik az új TV-eket betartani kötelesek - így az ügyfeleik meg tudják hozni a számukra legkedvezőbb döntést az adózás terén

Idén a KIVA, KATA, SZOCHO-támogatások, ÁFA módosítások esetében erre MINDÖSSZE 30 NAP ÁLLT a folyamatban részt vevő sok ezer ember rendelkezésére. 2013. DEC.1-31.

30 nap, mely idő alatt a normál napi munka mellett nem mellékesen év végi munkahelyi hajrá, decemberi munkahelyi és iskolai programok garmada, felnőtt tanulóknak is vizsgaidőszak, számviteli zárás előkészítése, előzetes belső mérlegek, karácsonyi készülődés, gyerekes családoknál téli szünet is lezajlott.

Nem csoda, hogy nagyon sok bérszámfejtő program 2013-ban használható végleges verziója csak január végén jelent meg...

Ezeket a folyamatokat végig kellene gondolni, és kellő időt hagyni a dolgok becsületes elvégzésére a folyamatokban résztvevő sok-sok ember számára.

Ha lett volna minderre 4 hónapunk, lehet, hogy sokkal sikeresebbek lennének az új adónemek....

A ránk kényszerített időszűkében mindannyian frusztrálódunk, azt érezzük, hogy jogbizonytalanság van, azt érezzük, hogy nem tudjuk az ügyfeleinket becsülettel időben tájékoztatni, azt érezzük, hogy a törvények nem értünk születnek, hanem ellenünk, azt érezzük, hogy minden igykezetünk ellenére nem tudjuk ellátni a ránk rótt feladatokat.

A tisztelt törvényalkotó valószínűleg elég sok biztos szavazót kapna a következő választásokon a mi szakmánkból, ha a fenti két egyszerű szabályt beépítené a törvényalkotás szabályrendszerébe...

Kedves Zsuzsi, köszönjük, hajrá, remélem sikerrel jársz!
üdvözlettel: Szőke Noémi

Merényi Éva Mária  -  

Egyéni váll. ig.-t kiváltani ma nem könnyű. Mire végre megtaláltuk a központi nyomtatványt eltelt 3 nap. Majd kitöltve beküldtük és nem történt semmi 3 hétig. Sok telefonhívás eredményeként 4 nap múlva (amikor felvették) közölték hogy az ügyintéző beteg, más nem ismeri a kódját, meg kell várni amíg bejön, vagy menjünk Pomázra. Pomáz soron kívül fogadott, de sajnos 4 hét után kiderült hogy hiányzott egy melléklet, amit ki kell tölteni és akkor komplett KINYOMTATVA!!! vigyük vissza, akkor megcsinálják soron kívül.? Pomázon ugyanis nem működik az elektronikus rendszer. Ez már március 27-n volt, kértem akkor legyen április 1-től vállalkozó az ügyfelem, mire közölték azt nem lehet!!! Ez ok, csakhogy ő rögtön KATA alá jelentkezett be, és mint tudjátok KATA-t csak akkor nem kell megfizetni, ha igazolható hogy abban a hónapban egyáltalán nem dolgozott a vállalkozó, azaz van papírja hogy végig beteg volt. Szóval szerintetek mi a helyes eljárás? Miért nem kérheti a vállalkozó hogy adott dátumtól akar vállalkozni?

Szilvia  -  

Kedves Éva!
Ugyanígy jártam Pomázzal én is. 3 hát volt az ügyintézés, de csak azért, mert a "jóistenhez" is telefonáltam, hogy miért nem történik semmi?
Zsuzsi! Szükség lenne az államigazgatásban is a felelősségre vonás intézményére, amennyiben az adott hivatal nem tartja be a rá kötelező határidőt.
Továbbá, ha a NAV, vagy bármely hivatal egyszer 30 nappal meghosszabbíthatja a határidőt, mert nem érnek rá foglalkozni az adott üggyel, akkor a vállalkozó miért nem kérhet szintén egyszer 30 nap haladékot, ha éppen minden erejével a bevételszerző munkáján fáradozik és késedelem esetén kötbért kell fizetnie?
A felelősség és a határidők betartása mindkét fél esetén egyforma megítélés alá kellene, hogy kerüljön. Így lenne sportszerű.

Merényi Éva Mária  -  

Egyéni váll. ig.-t kiváltani ma nem könnyű. Mire végre megtaláltuk a központi nyomtatványt eltelt 3 nap. Majd kitöltve beküldtük és nem történt semmi 3 hétig. Sok telefonhívás eredményeként 4 nap múlva (amikor felvették) közölték hogy az ügyintéző beteg, más nem ismeri a kódját, meg kell várni amíg bejön, vagy menjünk Pomázra. Pomáz soron kívül fogadott, de sajnos 4 hét után kiderült hogy hiányzott egy melléklet, amit ki kell tölteni és akkor komplett KINYOMTATVA!!! vigyük vissza, akkor megcsinálják soron kívül.? Pomázon ugyanis nem működik az elektronikus rendszer. Ez már március 27-n volt, kértem akkor legyen április 1-től vállalkozó az ügyfelem, mire közölték azt nem lehet!!! Ez ok, csakhogy ő rögtön KATA alá jelentkezett be, és mint tudjátok KATA-t csak akkor nem kell megfizetni, ha igazolható hogy abban a hónapban egyáltalán nem dolgozott a vállalkozó, azaz van papírja hogy végig beteg volt. Szóval szerintetek mi a helyes eljárás? Miért nem kérheti a vállalkozó hogy adott dátumtól akar vállalkozni?

M  -  

Ha változásbejelentő 15 nap, megszűnés 8 nap, ügyvédnek társasági szerződés módosítás cégbíróság fele 30 nap, nekünk pl. okmányiroda felé ha megszűnik vállalkozó akkor azonnal. A január elsején elküldött okmányirodai bejelentő kezdő vállalkozás esetében, mivel 2013-ra egész évben vállalkozó szeretett volna lenni, az miért csak január 9-én lesz az? Amikor egy alkalmazott ha vállalkozó akar lenni, akkor jobb ha főállás melletti vállalkozóként kezdi, mivel nem tudjuk mikortól lesz vállalkozó (hisz ki tudja mikor lesz vállalkozó, bár hiába figyeljük árgus szemekkel tárhelyet, mire jön papír akkor szembesülünk, hogy már pl. 1 -2 hete vállalkozó az illető), majd ha meglesz a dátum utána lép ki főállású vállalkozóvá. Persze ha folyamatosságot szeretne. Az régi szép idők, hogy ettől - eddig munkaviszony, ettől -eddig vállalkozó.... Most egyveleg, ahogy esik..... Sikerre mennek, ahogy sikerül feldolgozni, onnan vállalkozó, de a megszűnést benyújtás napjára fel tudja dolgozni akár visszamenőleges dátummal. Módosításokat had ne említsem.

Gajdáné Piros Rózsa  -  

Kedves Zsuzsa!

Sajnos nagyon megjártam az okmányirodai bejelentővel.
Az történt, hogy ünnep előtt megbeszéltam az ügyintézővel, hogy Húsvét első napján vagyis vasárnap adjam be a Katás vállalkozóm szüneteltetéséről az adatlapot, hogy ápr.1-től szünetel. Sajnos elírtam a születési dátumát amit 04.02-én tudtam meg amikor rákérdeztem, hogy elment -e a bejelentés.Javítottam és újra elküldtem, de már nem volt érvényes az elsejei bejelentésem.04.03-tól szünetel a vállalkozás. Ki kell fizetnie az 50 e Ft adót.Közben ezzel a nappal meg is szünt a vállalkozás. Nekem meg itt maradt a nyakamban 50 e Ft amit a vállalkozó felé rendeznem kell, mert én hibáztam. Hiába mutattam a nyugtámat az elsejei bejelentésről.Ők nem is tudták, hogy mit jelent a Kata adó.
Nagyon kiborultam, hogy nem segítettek, dolgoztam,hibáztam, de nem a dátumot kértem javítani csak a vállalkozó azon adatát, amely nem változik.A NAV-nál is van javítási lehetőség és szerintem mindenhol. Aki dolgozik hibázhat is.Felháborító a nyomtatvány lehetetlensége.Akkor amikor már úgyis nagyon fáradt egy könyvelő, és ráadásul az ünnepnapját is feláldozza, mert természetesen az ügyfél nem tudja kezelni az ügyfélkapus módosításait.Ha mindez nem az Önkormányzat Okmányirodához menne, most javíthattam volna. A nyomtatványon kellene egy módosító részt kialakítani./A munkáltatói bejelentéseket is lehet módosítani ha elrontjuk, akkor ezt miért nem??
Csak azért írom meg, hogy más ne járhasson igy, illetve hátha lehetne ezen módosítani.

Üdvözlettel: Rózsa

Eta  -  

A kerekítésre szavazok,hogy ne kerüljön senki, olyan helyzetbe, hogy 3 Ft azaz három forint tartozás miatt kiveszik a tartozásmentes adatbázisból. Nevetséges, mivel ráadásul Magánnyugdíj késedelmi kamatról van szó!!!

fm  -  

Előre is köszönjük a képviseletet.
Ha egy vállalkozásnak inkasszója van, az elméletileg 35. napig van a bankszámláján. Azért elméletileg, mert mielőtt letelik a 35. nap, a már időközben beküldött bevallások összegeivel újabb inkasszó kerül ki, gyakorlatilag fedve egymást. Hogyan tudná vállalkozás kifizetni így a bankköltséget, mikor minden befizetett ft az inkasszóra megy. A három havi meg nem fizetett bankköltség, bankszámla megszüntetést eredményezi. Miért nem lehet valahova (bank pénztárába) befizetni bankköltség összegét. Társaságnál vagy áfakörös vállalkozásnál a bankszámla megszűnése gyakorlatilag a vállalkozás végét jelenti. Megoldás: legyen a vállalkozónak pénze, ill. ne kerüljön fizetési nehézségbe (átmenetileg sem).

Szőke Noémi  -  

Kedves Zsuzsi, remélem, nem pusztába kiáltott szó lesz a megszólalásod,
nagyon bízom benne hogy hasznos és gyakorlatias javaslatokat tudsz majd tenni,
és lesz olyan aki ezt meg is hallgatja, és valóra is váltja.

Az én gondolataim így első körben:

Egyszerűsítés, egyszerűsítés egyszerűsítés.

PL:
E-NYILATKOZATOK. E-BEVALLÁSOK, E-REGISZTRÁCIÓK DZSUNGELE KEZDÜNK LENNI.

Jelenleg miden hivatal elkezdi kidolgozni a saját maga elektronikus bevallási rendszerét ami egyrészt nem hatékony (ugyanarra a célra 100 féle programot állítanak elő), másrészt megkeseríti a vállalkozók életét, hiszen 100 helyre kell ugyanazokat az alapadatokat bejelenteni, beirogatni, 100 helyre regisztrálni regisztrálni, meghatalmazni.

Bele lehet már bolondulni a 100-féle hivatal 100-féle regisztrációs, bejelentkezési és programkezelési rendszerébe...

MEGOLDÁSI JAVASLAT:
Minden hivatal felé minden bevallást lehessen ÁNYK-n keresztül megtenni, hiszen az a legtöbbek által használt és legjobban kidolgozott e-nyomtatványkitöltő.

LEGYEN AZ ÁNYK az általános keretprogram. (nagyon jó, hogy pl az OEP ezt használja, ez egy jó példa:-)
Pl:
- apanap elszámolás
- KSH adatközlés
- IPA alá bejelentkezés, IPA bevallás
- NÉBIH bevallás
- gyes, gyed anyasági stb igénylések magánszemélyeknek
- Kereskedelmi és Iparkamarai regisztráció
- horribile dictu PÁLYÁZATI anyagok leadása (ne kelljen már postán sorban állni éjfélkor, mint a kőkorszakban)
- mindenféle, magánszemélyeket érintő e-nyomtatvány
- Lszi soroljatok még fel vagy 10-féle dolgot, ami ide illik :-)

Egyszóval minden beküldendő nyomtatványt soroljunk be ez alá a keretprogram alá.

JELSZÓ:
Egy keretprogram, ami kapu összes hivatalhoz.
Egy keretprogram, egy regisztráció, egy meghatalmazás, sokféle bevallással és nyomtatvánnyal.

MÁSIK, EHHEZ KAPCSOLÓDÓ:
Legyen EGY DB MEGHATALMAZÁSI NYOMTATVÁNY, amin csak ikszelni
kell, hogy milyen hivatal felé milyen meghatalmazást ad a vállalkozó
a meghatalmazottnak.
Lehet ez valamilyen szuper biztos digitálisan
aláírt pdf fájl, amit valamilyen közös helyre feltölt a vállalkozó,
a lényeg, hogy EGY legyen elegendő.
EHHEZ AZ EGY FÁJLHOZ minden hivatal hozzáfér, és látja a jogosultságot.

Ha így működne a dolog, akkor sokkal jobban ki tudnák használni az emberek az ügyfélkaput.

üdv:
Szőke Noémi

Decsi Zsuzsa  -  

Zsuzsi!
Nem irigyellek, nehéz feladatot vállaltál, hogy nekünk segíts.
Javaslatom:
A számvitellel és adózással kapcsolatos változásokat a törvénybe foglalás előtt ténylegesen a könyvelésben dolgozó szakemberek bevonásával készítsék el.
Ha ezt az egyet el tudnád érni, szerintem lényegesen könnyebb lenne a könyvelők munkája :)

Kendiné Torma Ildikó  -  

Kedves Zsuzsi!
Gratulálok és sok sikert kívánok mindannyiónk érdekében.
Annyi szövetség és szervezet van ami állítólag MINKET képvisel egyenlőre nem érzem.Gondolom nem szükséges felsorolnom.
Bízom benne,hogy NEKED végre sikerül úgy,hogy mi is érezzük meg.
Köszönöm a képviseletedet.
Ildikó

Terhesné Miletin Katalin  -  

Ha már elkerülhetetlen ez a tömeges törvényváltoztatás, akkor ha egy törvényhez "hozzányúlnak", legyenek kedvesek egy kereső program segítségével végigvinni minden egyes helyen, amelyeket érint!
Gondolok itt pl: a 36 óra melletti átalányadózás TB problémájára, amit most fognak módosítani egy un. Adóügyi Nemzetközi Együttműködés jogszabály címszó alatt-amiben senki nem fogja keresni! Természetesen az Art szabályhoz nem nyúlnak ami a választási lehetőséget 53-as bevalláson február 25-ig engedte meg!
Lehet, hogy elúszik egy év?

mate p. istván  -  

Mint egy ev. könyvelő képviseleti jogomat átengedem erre a rendezvényre a fenn megnevezettnek.
Köszönöm a képviselet átvállalását

pj  -  

Kedves Felícia! Ha az ÁNYK program törzsébe beírod az adatokat, akkor a nyomtatvány kiválasztásakor be tudod tölteni a vállalkozás alapadatait.

Edina  -  

Sajnos nem mindig a helyes sorba hozza be az adatokat, vagy nem teljeskörűen, bevallástól függ. Szerintem Felícia is erre gondolt.

Trembeczky Magdolna  -  

Kérlek abban segíts, hogy a több munkáltató által létesített munkaviszony esetén, amikor is az MT meg kell határozni, melyik munkáltatót terheli a munkabér fizetési kötelezettség, at ART.szerint a járulékfizetési kötelezettség a kijelölt munkáltatót terheli. Semmi nem ad útmutatást a munkáltatók egymás közötti elszámolásáról a költségek megosztása tekintetében. Valahogy mintha inkább munkaerő kölcsönzés színezete lenne az egésznek. Mi megoldottuk, részmunkaidős foglalkoztatást választottunk mindkét munkáltatóra vonatkozóan. Az időnkből elvett egy csomót, mert szerettük volna alkalmazni a több munkáltató által létesített munkaviszony lehetőségét. A NAV-nál sem tudtak erre vonatkozóan segíteni, mondhatnám úgy is, hogy durván leráztak.

Baranyai Imréné  -  

Kedves Zsuzsa!

2012-ben 1275 jogszabály változás történt. 2013-ban ezidág is több száz. Lehet ilyen körülmények között tervezni, dolgozni? Azt már örvendetesnek tartom, hogy végre gyakorlati szakembert is meghallgatnak.Biztos vagyok benne, kedves Zsuzsa, remek lesz a hozzászólásod. A jogszabályi döntés előtt kellene a jogalkotó részéről egy szondázás,mégiscsak egy hajóban evezünk.Akármerre nézek nem találok kidolgozott törvényt, lásd a Hulladéktörvényt, az Épitőiparral kapcsolatos előírásokat, a bevallások közül az ÁFA bevallást,a 100 eurós számlát, távolléti díj szabályozását,stb, stb. Ne lehessen a gyakorlatban a jogértelmezés, az Útmutatás magasabb szintű mint a törvény. Egyszerűen legyen R E N D , ne pedig kapkodás-kapkodás hátán.

Ica  -  

Először is gratulálok. Lehet, hogy ismétlés, mert nem olvastam az összes előző hozzászólást, de az egyik legfontosabb lenne, hogy a NAV adja át a KSH-nak az adadtokat, a másik, hogy ne kelljen külön számlákra utalni az összes adónemet, ami pl. negyedévkor igen sok tétel. A NAV nyugodtan szét tudná könyvelni és csökkenthetné a saját bankköltségét is. Sok sikert!

Bársony Erika  -  

Kedves Zsuzsi, azt szeretném megkérdezni, hogy a 36 órát elérő jogviszony melletti egyéni vállalkozó, amennyiben bejelentkezik az átalányadó hatálya alá, a minimálbér ill. az egészségbiztosítás vonatkozásában + 50 % után köteles járulékot fizetni, nem pedig a ténylegesen elért jövedelem után. Talán véletlenül maradt a törvény szövegében ez a "sarc", vagy tényleg úgy gondolják a törvényalkotók, hogy egy "nyúlról" több bőrt is le lehet nyúzni. Vállalkozásbarát megoldások születtek - hallottuk a kommentárokban.
Üdvözlettel: Bársony Erika

Tóth Felícia  -  

Könyvelői szemmel nézve a ÁNYK program szeretném, ha az ügyfél nevét, címét és ilyen apró már többször ÁNYK-ba rögzített adatot a MEGFELELő helyre a bevallásokba beírná. Semmiféle kontrolt nem végeznek ilyen alapvető dolgokra és ezekkel telik az idő, minden ügyfél címét leírni többször órákat jelent, a programozó meg meg se nézte... még ezt sem.

Szeretném ha az Áfa adatszolgáltatása visszavonásra !!! kerülne, rettenetes munka és minden program téved, de legalább értékhatárt emelni. Köszönöm

Szécsi István  -  

Kérdéseim lennének a pénzügyi vezetés felé :
Hol a Matolcsy Úr által beígért havi egy átutalás, számlavezetés költségei többszörösébe kerülnek nálunk , mint külföldön, miért nem kap egy vállalkozás ugyanannyi kamatot a pénzére, mint egy lakossági betétes, miért vagyunk kötelesek a bankszámlán tartani a társaságok pénzét ha rosszabb feltételeket adnak, a bankoknak miért nem nő a társasági adó alapja a követelések értékvesztésével, úgy ahogyan a többi vállalkozásé? Kevesebb adónem lett, nem.Kitermelhetetlen a minimálbér a legtöbb esetben, igen.
Miért nem tesznek semmit a körbetartozások meg- szüntetéséért ? Még meddig lehet finanszíroztatni a kicsikkel a nagy állami projekteket, akiket a végén nem fizetnek ki, mert közlik : vagy megelégszel a fele vállalási díjaddal, vagy nem kapsz egy fillért sem. Mehetsz, perelje be !

gabriella  -  

Kedves Zsuzsa! Úgy látom, mégis panasz délután lett ebből ... :-)
Ha a jogszabályok érthetőbbek lennének, azt nagyon nem bánnám, sőt azt javasolom, hogy mielőtt bevezetik, próbálják meg azokat "használni" is, itt az asztal másik oldalán.
Köszönjük a szakértői segítségedet.

Tóthné Kertész Mária  -  

Kedves Zsuzsi!
Azt gondolom, hogy legalább olyan jól tudod, mint mi mindannyian, hogy a könyvelők szempontjából - minden panaszkodást mellőzve - a 2012-2013-as év maga volt a rémálom! Legalább is nekem!!!!!!

Éva  -  

A mikro- és kisvállalkozások egyes körének, pl. azoknak, akik a mikrogazdálkodói beszámoló készítésére jogosultak, egyszer és mindenkorra mentessége lehessen a rohadék környezetvéd. termékdíj hatálya alól!!!!!!

TOLNAI ERNŐNÉ / ETA/  -  

Zsuzsika gratulálok! Valóban könyvelő is légy, legalább valaki képvisel bennünk.Még az EVA bevezetése előtt az APEH tartott tájékoztatót, azóta soha. Ha problémánk van már megse probálunk a helyi NAV-tól tanácsot, segitséget kérni, konkrétumot nem kapunk. Dicséret illeti a GYŐRI központi Adócenter munkatársait(06 40 424242) akik kézségesen segitőkészek, tanácsot adnak a még megnem kezdett ügyekben

Némediné V.Györgyi  -  

Gratulálok,kedves Zsuzsi, ez a szakmai munkád elismerése !
Én is szeretnék részt venni a konferencián, már regisztráltam, meg is jött a visszaigazolás-belépő !

Balázs Andrea  -  

Kedves Zsuzsi!

Nekem a telefonos regisztrációval van gondom.
Ügyvezető férfi,az ő nevére jött meg a kód.
6 percen keresztül azonosítottuk magunkat a rendszerben.
Végre sikerült ügyintézővel beszélni,akinél szintén azonosította magát az úr.Majd átadta a telefont nekem,mert hát ő nem érti,amiről beszélnie kellene-gondolta így egyszerűbb lesz mindenkinek.
Az ügyintéző nem adott nekem felvilágosítást,mondván nem én vagyok az ügyfél.Hiába ült mellettem a regisztrált úr,csak neki adott felvilágosítást.Kellemesen elbeszélgettünk különben,én elmondtam az úrnak a kérdést,ő belemondta a telefonba.Ügyintéző válaszát pedig tolmácsolta nekem.
Hát ha ez az egyszerűbb ügyintézés,akkor majd legközelebb inkább levelet írunk.Persze ha hölgy az ügyfél,akkor én vagyok az.
Miért nem elég,ha hosszú perceken át azonosítjuk a vállalkozást?

Szilvia  -  

Én kelet-Budapesten jártam hasonlóan szerencsétlenül: elrontottam egy T1041-est. Hibaüzenet: nem beazonosítható a jogviszony. Miért, mi a hiba benne konkrétan? Telefonáltam, persze szóba sem álltak velem, azt mondták nyissak ÜCC-t. Bementem személyesen! Az ügyfélszolgálaton 1,5 óráig várattak, majd közölték, hogy az nyilvántartási osztályvezető MEGTILTOTTA(?), hogy bárkit személyesen fogadjanak, vagy bárkinek is információt adjanak. Csak az ügyfélszolgálatos kolléganő segítőkészségén múlott, hogy megtudtam mit rontottam el, persze egy korábbi 1041-en.
EZ NEM SZOLGÁLTATÁS ! Mi fizetünk, ők szolgáltatnak, vagy nem??? Nekünk csak bevallani és befizetni van jogunk, egyébként meg oldjunk meg mindent úgy, ahogy tudunk?

Éva  -  

a jóváhagyott osztalékról dönthessen úgy a taggyűlés, hogy a saját tőke védelmében az eredménytartalékba kerülhessen - persze illetékmentesen!!! Nem is értem, hogy milyen alapon írták elő, hogy ez bevétel a cégnél??? Szerintem ez csak egy fizetési ígéret megmásítása...

másik Éva  -  

Erre a javaslatra én is szavazok!!

Molnárné Tőkési Katalin  -  

Ha egyszer igaz lenne,hogy tényleg csökken az adminisztráció!
--Önreviziót magasabb összeg után kelljen végrehajtani, pl 10,000 Ft felett. Mostani 1,000 Ft nevetséges.
-0308-as bevallást lehessen éves szinten egyszer beküldeni az Ny mintájára olyan cégre,ahol minden érték 0,de tagi jogviszony miatt havonta szórakozunk vele.
--A kerekítéssel tényleg fölösleges bajlódni,ebből csak nekünk adódik a sok munka,még cégen belül is kiegyenlítődik.
Bőven elég lenne havonta a sima kerekítési szabályokat alkalmazni,amit a programok is adnak,év végén (mint tavaly a szakképzés) kelljen a tényleges összeg 1,000 Ftos értékére kerekíteni
Csak remélni merem,hogy sikerül számunkra is kedvező,hozzáértő adminisztráció csökkentést elérni!
Molnárné

Éva  -  

Telefon számlák - minden hónapban azt kívánom, bárcsak a kitalálóját kötelezné valaki, hogy egy hétig (annyi szerintem elég lenne) csak és kizárólag bontogassa, és lehetőleg február elején, amikor még azt is figyelheti, hogy decemberre mennyi...

Hujber Ferencné  -  

Szia Zsuzsa!
Örülök, hogy nevünkben- könyvelők - van lehetőség bizonyos
dolgokra rávilágítani.
elő probléma: az elektronikus dokumentumok leadási körét bővítik, és mindig új T 180-as kérnek. Most volt ilyen esetem, adóigazolást kértem elektronikusan az ügyfél személyes átvétele mellett, és visszaírtak nem vagyok jogosult ilyen nyomtatvány kitöltésére és beküldésére,hozzáteszem 1998.óta könyvelek a vállalkozásnak,2006. óta minden bevallása elektronikusan van benyújtva.
Nem hiszem hogy nincs ennek egyszerűbb megoldása, fölösleges a sok papír.
Helyi adó IPA: ideiglenes jelleggel kőműves esetében:
Nincs az a vállalkozó,aki a számlájára rá írja, hogy ahol a
kiviteli munkát végezte, az hány napig tartott. Nem lehetne- ezt átalány formában rendezni?
ÁFA kiutalás előtti ellenőrzések: legalább is nálunk Fejér megyében bekérik az anyagot, bármennyire kevés is ott fogják, és ha kész menni érte. Az idő az ellenségünk, és még parkolni sem lehet.
És ahogy Te is rámutattál, valóban olyan egyértelmű jogszabály kell, amit mindenki egyformán értelmez lást távolléti díj.

Judit  -  

Kedves Zsuzsi!

Ahogy kérted, teljesen indulatmentesen.
Csak annyit kérnék, hogy valósuljon már meg végre az az ígéret, miszerint a bevallások-adatszolgáltatások száma csökkenni fog.
Mert már annyi van belőlük, hogy...........
Judit

Gittlárné Miklós Zsuzsanna  -  

Kedves Zsuzsi!


Gratulálok. Ez azért már valami. Nagyon ügyes vagy:))))


Üdv.Gittlárné Zsuzsi

Ági  -  

Kedves Zsuzsi!
NAV "igény"-1.kérdés esetén 5 embertől ne 5 féle tájékoztatást kapjon az ember.Írásos állásfoglalás kérése esetén, ne legyen a végére biggyesztve, hogy ez csak egy tájékoztatás/ később akár büntetni is lehet, ha utólag másképp gondolják/2.Jó lenne, ha legalább az adott területükön felkészültebbek lennének, kérdésekre ne azt a választ kapja az ember, hogy mindjárt megkérdezem a koleganőtől.
Telefonos elérhetőség gyorsabb lenne./fel is vennék a telefont /
KSH normális időpontra kérje /ha már kéri/ az adatszolgáltatást.
Önkormányzatok, Cégbíróság, TB és NAV között a komunikáció gyorsabb és teljeskörű megoldása./ egyablakos rendszer?! /
Regisztrációk, bejelentések, adó átvezetések gyorsabb és pontosabb feldolgozása.
A mai állandó jogszabály változások tengerében úgy általában nagyobb segítséget várnék el az összes hatóságtól / azért egy egy ügyintéző kivételt képez /és nem pedig az állandó büntetésekkel való fenyegetéseket.
/ legfőképpen úgy hogy egyik sem áll a helyzet magaslatán /

ÁNGYÁN MARGIT  -  

Egyetértek azzal, hogy egy segítő, együttműködő, informatív szervezet is legyen a NAV, ne csak arra menjen rá, hogy hol lehet pénzt beszedni vélt vagy valós indokok alapján.Ne csak nekünk kelljen minden témában naprakészeknek lenni. Most úgy látom, agresszív pénzgyűjtés folyik, bármi áron.


Szilvia  -  

Kedves Zsuzsi!
1. Sok-sok évvel ezelőtt szerettünk volna elindítani egy vállalkozásokat segítő programot, ahol a NAV képviselőjével adott témakörben a VÁLLALKOZÓ konzultálhatott volna. Vállalkozói oldalról igen komoly volt a részvételi szándék, a NAV (akkor még APEH) a meghirdetett időpont előtt 2 nappal lemondta. Szükség lenne egy olyan előadássorozatra a NAV részéről, ami a vállalkozóknak szól (talán kötelező is lehetne évente egyszer), az ő üzleti ismereteiket bővíti. Ugyan úgy mint nekünk mérlegképeseknek. Talán könnyebb lenne a kommunikáció a vállalkozó és a könyvelő között, ha értené, hogy miről beszélünk. Ez a szolgáltatás elvárható a hivatalok részéről, hiszen ők is elvárják, hogy mindenki minden jogszabállyal tisztában legyen és a jogszabály i ismeret hiánya nem mentesít senkit a kötelezettsége alól. Én más néhány vállalkozót "kiképeztem", bár szerintem ez nem a könyvelő dolga.
2. A könyvelők ügyfélkapus regisztrációja legyen úgy központosítva, hogy MINDEN hivatalhoz, ami a könyvelés hatáskörébe tartozik (NAV, OEP, Nyugdíbiztosító, Önkormányzatok, KSH) használható legyen. Bosszantó és felháborító, hogy még a NAV-on belül is ÜCC-t kellene nyitni a telefonos ügyintézéshez, amire már végképp nemet mondtam. A bankok is be tudják azonosítani az ügyfeleiket telefonon, külön regisztráció nélkül. A könyvelői regisztrációt (személyi adatok, e-mail cím, céges adatok) ugyanígy lehetne a telefonos ügyintézéshez használni.
Segítő szándékodat köszönöm! Szilvia

Ági  -  

Az "egy ablak" tényleg legyen egy ablak, pl.
egyéni vállalkozó indulásakor
- okmány irodának bejelentem,
- küldöm a 101E nyomtatványt,
- és még kell a T1041-es is mindkettő a NAV-nak, minek ?
Az okmány iroda bejelentésen rajta van, hogy főállású, vagy nem, a járulékot innentől kezdve úgyis előírják.
Miért nem lehet mindent az okmány irodai bejelentőre ráírni és adják tovább minden hivatalnak, akit érint.

Enikő  -  

Kedves Zsuzsi!
Nagyon hasznos lenne, ha a törvényekben nem úgy kellene "nyomkövessünk", hanem egy adott törvényben a rá vonatkozó adónemek összeggel, százalékkal benne lennének. Nem kell akkor esetleg 1 tétel miatt 4-5 törvényt megnézni. Talán össze kellenen ollózni a statisztikákat a bevallkásokkal. Fölösleges munkával terhelik a könyvelőket.
Átalakulások, alakulások esetén világos útmutatásokat kellene közzétenni a teendőkről, hogy ne kelljen utólag büntetni. Higgyék már el, hogy mindenki jól szeretne dolgozni és nem hibásan.
A bevallási nyomtatványok ne válltozzanak év közben, nem beszélve a törvényekről. Világos, egyértelmű magyarázatokat kérünk, ne kelljen ügyvéddel értelmeztetni a törvényeket, van amikor ők sem értik. Lehessen telefonon érdembeni kérdéseket is feltenni, ami több területet átfog, nem csak egyet, hiszen mi is a teljes területtel kell foglalkozzunk. Sok sikert!

konyvelozona.HU  -  

Ildikó megelőzött a lényeget illetően, de mégis:

A NAV hatályos állásfoglalása legyen kötelező a NAV-ra is, ne csak ötleteljenek, hanem ők is felelősséggel dolgozzanak, mint a könyvelők.
Az erre vonatkozó passzust törvényi szinten módosítsák.

Mi lenne, ha a NAV adná át a KSH-nak a szükséges adatokat? Megőrülünk a sok KSH Adat fenyegetéstől, emailtől, határidőtől. És nem is igazán könyvelői feladat, de ezt is ránk lőcsölik. :(

Nyitott kapukat döngetünk, ha jól emlékszem, de el ne maradjon: a NAV adja át a bér és távollét-adatokat az ONYF-nek, az OEP-nek, meg a parkőröknek és a postásoknak, ha szükséges, de legalább az állami és önkormányzati szerveknek...

Jó lenne, ha az önkormányzati bevallások, folyószámlák, ügyintézések valami egységes felületről mennének: most ahány székhely, telephely, annyiféle eljárás, meghatalmazás.
Technikailag az talán a legkönnyebben, leggyorsabban megvalósítható lenne már első lépésként, hogy a magyarorszag.hu oldalról, a 180-as működjönn az önkormányzatokhoz, OEP-hez, ONYF-hez, VÁTI-hoz és minden állami és önkormányzati bürokratikus vízfejhez.

Ha már van KATA tag, jó lenne valami KATA alkalmazott is... ;) Csak ki- és bejelentés, meg szorozva valamivel, és költsék el abból a zsebből, amiből akarják.

Mi lenne, ha lenne pl. KEVA adónem? Kezdő vállalkozóknak, alakulástól egy évig. A nettó árbevétel 10-15%-ával minden le lenne tudva, vagy biztosítottak lennének, de amíg az árbevételük nem ér el mondjuk 500ezer Ft-ot, addig nem kell fizetni, utána is csak utólag, az árbevétel ütemében.

Lehetne kombinálni a KATA-t és a KEVA-t: A KEVA után, a másodiktól a harmadik év végéig pl. 15ezer Ft havi akármi (teljes biztosított) + árbevételtől függően sávos mindent kiváltó adó.

KATA-KEVA-KOMBI lehetne hozzáilleszteni a bevallásokat egy oldalra, 2 lapon max.

Miért kell minden hónapban pl. 08-ast adni a kiegészítő tevékenységet végzőknek, vagy negyedévente a 1301-es cégautóadósoknak, miért nincs összeggel bíró NY-es?

Civil szervezeteknek miért nincs még egyablakos rendszer, holott a törvény szerint üzemelnie kellene. A Civil Portál egy nagy, nagy...

Miért nem lehet az első 180-ast is elektronikusan kezdeményezni úgy, hogy csatolmányban menne a meghatalmazás?

Hirtelen ennyi, mert mennem kell dolgozni.

Kati  -  

Kedves Zsuzsi!

végelszámolásnál legyenek a határidők összhangban a cégbíróságival/jönnek a levelek vissza:nyilvántartás szerint nem, azután egyszer csak feldolgozásra kerülnek a bevallások/
követhetetlen szinte az állandó törvényváltozás, aztán néha rájönnek, hogy úgy nem igazán működik, jön a módosítás, szerintem konzultálni kellene hozzáértő szakemberekkel véleményüket kikérni, úgy gondolom gyakorlati szempontból is vizsgálni kellene a jogalkotónak a kihatásokat mielőtt elfogadtatja a törvényt

B. Erzsi  -  

KIVA-val kapcsolatban lenne egy javaslatom.
Eredetileg a törvényjavaslatban minden kiva-alany havonta, a járulékalap 19 %-ának megfelelő összegű előleget fizetett volna. A törvényben sajnos nem ez van, helyette egy havi, ill. negyedéves bevallással kísért "egyszerű" vagy tételes levezetéssel megállapított előleg fizetésre kötelez a törvény.
Egy olyan adó esetében aminek a célja az anyagi és adminisztratív terhek csökkentése, szerencsésebb lett volna az eredeti elképzelés. Nem beszélve arról, hogy vállalkozói oldalon egy kiegyenlített (havi) teher lenne (ami így is kevesebb mint eddig) költéségvetési oldalról pedig egy tervezhető, rendszeres bevétel.
B.Erzsi

János  -  

Meghirdetett egyéni nyugdíjszámlák indítása nagyon nagy nehézségbe ütközik a kormányzati nyilatkozatok alapján.

A 08-as járulékbevalláson elég sok használható adat bemegy havi szinten elektronikus formában a NAV-hoz amelyből talán a Nyugdíjfolyósító is dolgozhatna.
Az egyéni számlavezetés így megvalósulhatna.

Varga Mariann  -  

Szia Zsuzsi! Mi most az egyéni vállalkozóból egyéni cég "átalakulásával" küzdünk! Sajnos nagyon nincs leszabályozva és jogharmonizálva ezen téma,úgy mint számos jogszabály. Kérnénk az adójogszabályok egyértelműsítését és jogharmonizációját! Jogszabályalkotáskor gyakorlati szakemberek meghallgatását, véleményük elfogadását! Nagyon köszönjük! Varga Mariann Profit-Praxis Kft.

Gubányiné Szalai Katalin  -  

Kedves Zsuzsi!

Én azt szeretném, ha az adóhivatal nem csak azért lenne, hogy büntessen, hanem segítsen. Ha telefonon kérdezel, majd utána írásban is felteszed a kérdést, van amikor teljesen ellentétes választ kapsz, pedig ugyanazon napon történt mind a kettő felvetés. A kérdés lehetősége olyan legyen, akár kódolva is, hogy az állja a helyét, tudjuk lefűzni, és felmutatni egy esetleges ellenőrzés során, vagy csak azért mert szükség van arra a válaszra.

Köszönöm: Kati

Kereszturi Ildikó  -  

Kedves Zsuzsi! Gratulálok először is. Ehhez kapcsolódva írom, hogy ráadásul a NAV-nál is attól függ sokszor a válasz, hogy kitől kérdezed. Bp-en irányítószámmal 3 NAV jelentkezik.. ez 3 válasz.
Jó munkát mindenkinek Ildikó

Tilda  -  

Kedves Zsuzsa!
- Nullás havi bevallások megszüntetése.
- Kerekítések (1 és 2 Ft-ok) beszerzési ár részeként könyvelése (Lehet, hogy ez szakmaiatlannak tűnik, de nálam van olyan ügyfél, akinél napi 8-10 számla van és minden számlánál kell kerekítést könyvelnem, azaz a könyvelési tételeim száma épp a duplájára nő ezáltal. Erre viszont nem kérhetek dupla könyvelési díjat, mert az durva lenne)

Ezek bosszantanak legjobban.

Márti  -  

Statisztikák sorozatát kell idei évben kitöltenünk. Még ezzel meg is békélnénk (hisz nem tudunk változtatni rajta), de hogy folyó hó 15-ig kell ezeket teljesíteni, mikor a bevallási határidő 20-a ....... Szeretném kérni, hogy amikor befejeződnek a bevallások, utána kelljen statisztikával foglalkozni. (külkerszolg, intrastat)

Ildikó  -  

Kedves Zsuzsa!

Szerintem hasznos lenne, ha az adótörvényeket a hatályba lépés előtt 180 nappal ki kellene hirdetni.
A másik, amit én elvárnék az adóhatóságtól, hogy a kiadott állásfoglalást ne lehessen a későbbiekben egy ellenőrzés során felülbírálni. Ha jó az az állásfoglalás, ha nem, akkor se lehessen a cégtől az esetlegesen felmerülő adókülönbözetet behajtani.
Üdvözlettel: Ildikó