Nem is olyan régen, a 2008-as válság után, még az volt a legnagyobb gondja a tisztességesen dolgozó könyvelőknek, hogy elegendő jól fizető ügyfelük legyen.
Manapság már minden vállalkozó elvárja tőlünk a magas szintű szolgáltatást. Viszont egyre nehezebb tartani a munkánk színvonalát, mert egy új válság van kibontakozóban.
Új válság fenyegeti a könyvelőirodákat
Ha próbáltál mostanában mesterembert keresni (vízvezeték szerelőt, burkolót, villanyszerelőt, stb.), akkor tudod, mire gondolunk. Könyvelőiroda vezetőként is komoly kihívás jól képzett, lelkes munkatársat taláni. Nyugodtan kimondhatjuk: az új válság a munkaerőhiány.
Az ügyfeleink is ugyanezzel a gonddal küzdenek, nálunk már van olyan cég, amely lassan feleannyi munkát tud elvállalni, mint korábban, mert nincs megfelelő számú munkatársuk. És feleannyi munkához, feleannyi bevétel társul, és előbb-utóbb feleannyi könyvelési díj!
Az idei Könyvelők Országos Találkozóján erre a problémára keresünk válaszokat.
Előadások
Az én cégem, az én pénzem
Előadó:
Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna
Az ügyfeleidet ez érdekli a legjobban, hogyan vehetik ki a pénzt a vállalkozásból úgy, hogy minél kevesebb adót fizessenek utána, de mégis legálisan járjanak el.
Az előadásban elsősorban az idei szabályok tükrében hasonlítjuk össze a lehetséges alternatívákat.
Ha csak ezt az egy előadást hallgatod meg a konferencián, már azzal is óriási előnyre teszel szert más könyvelőkkel szemben, mert olyan tanácsokat tudsz adni az ügyfeleidnek, amelyek leginkább érintik a zsebüket.
Automatikus könyvelési megoldásokkal szembeni elvárások a XXI. században
Pódiumbeszélgetés:
Jagodics Tamás (vállalatvezetési tanácsadó)
Böröczky Zsuzsi
Tamástól arra várjuk a választ, hogy mind az onlineszámla
adatszolgáltatásával kapcsolatban, mind pedig az adatrögzítés
egyszerűsítésével kapcsolatban milyen informatikai megoldások vannak,
amelyek a könyvelői munkát segítik.
Tudjuk, hogy az egyik legértékesebb erőforrásunk az idő. Minden mást
megvehetünk, de időt senki nem tud adni.
A munkánk egyik legfontosabb mutatója, hogy egységnyi idő alatt, mennyi
feladatot tudunk elvégezni. Manapság a modern könyvelést segítő
megoldások használatán is múlik egy könyvelőiroda gazdaságos működése.
Az automatikus rendszerekkel megtakarított idővel kedvünkre
gazdálkodhatunk, fordíthatjuk új ügyfelek kiszolgálására, vagy saját kedvteléseinkre! Az irodai
rendszereink fejlesztésével frappáns választ adhatunk a munkaerőhiány
kérdésére is, mert az automaták nem mondanak fel, nem kérnek fizetésemelést, és nem költöznek külföldre.
Online adatszolgáltatás a NAV szemszögéből
Előadó:
Szabó Gábor (NAV Dél-AlföldiTájékoztatási Osztály vezetője)
A rendszer bevezetésének az elején tartunk, de azért sejtjük, hogy mi lesz ennek az adatszolgáltatásnak a végső célja. Most még nem kell minden számlát jelenteni, de lehet, hogy előbb-utóbb minden vállalkozót és számlát bekapcsolnak a rendszerbe?
A különböző adatszolgáltatások összefutnak a NAV-nál, például a lejelentett ekáer adatokat akár termékdíj ellenőrzéshez is felhasználja a hatóság.
Hogy milyen hatással lesz a teljes kontroll a könyvelőirodákra, még nem tudni, de érdemes rá felkészülni, mert láthatólag ez a hatóság hosszu távú szándéka.
Az előadásban első kézből kapunk információkat az onlineszámla adatszolgáltatás NAV általi első tapasztalatairól, és következtetéseiről a számlák adatszolgáltatásával kapcsolatban.
A könyvelőirodai távmunka előnyei és buktatói
Pódiumbeszélgetés:
Kelkó Tamás (HR szakértő), Berger Gábor (Berger Könyvelőiroda) és Böröczky Zsuzsi
A munkaerőhiány megoldására, a távmunka lehet az egyik alternatíva.
Sokan félnek tőle, de ha ismerjük a fő kulcspontjait, talán kihúzhatjuk a méregfogát. Vajon a könyvelői munkakörökben is meg lehet valósítani a távmunkát?
Az otthonról végzett munka nagyobb önfegyelmet igényel a munkavállaló részéről. Nem tudja mindenki hatékonyan beosztani az idejét, és magasabb fokú önállóságot igényel ez a fajta foglalkoztatás.
A beszélgetésben megtudjuk:
Milyen eszközök szükségesek a távmunkához?
Mire figyeljünk a munkatárs felvételekor, hogy megtudjuk, alkalmas-e a távmunkára?
Hogyan tarthatjuk kontrol alatt a munkafolyamatot, hogy hiba nélkül, hatékonyan működjön?
A munkaadók sokszor félnek a távmunkától, pedig vannak működő példák. Zsuzsi beszélgetőpartnerei mindketten alkalmazzák ezt a foglalkoztatási formát. Tamás emellett HR szakértő, tehát duplán hasznos a véleménye, Gábor pedig könyvelőket alkalmaz távmunkában, és szívesen megosztja velünk a tapasztalatait.
Élmények vagy juttatások
Előadó: Fata László, juttatási szakértő
Mindenki a cafeteria megszűnésén aggódik, miközben a tehetségeket megszerezni, megtartani nem biztos, hogy a "kajajeggyel" lehet.
Néhányan a VIP elbánást, mások az emberi kapcsolatokat vagy éppen a munka-magánélet egyensúlyát keresik.
...de hogyan érjük el ezt, ha mégsem akarjuk minden délután hazaengedni a munkatársakat?
Hogyan okozzunk meglepetést, hogy mi ne lepődjünk meg rajta?
Hogyan közvetítsünk érzelmeket illegális szerek használata nélkül?
Az előadáson áttekintjük azokat az élmény alapú juttatásokat, melyek néha pénzbe sem kerülnek a munkáltatónak. Így nem csak adómentesek, de költségmentesek is.
Sztorikon és azonnal másolható gyakorlati példákon keresztül kap majd választ a fenti kérdésekre.
Dumaszínház - Business as usual
Litkai Gergely nemcsak humorista, hanem egy komoly üzleti vállalkozást, a Dumaszínházat is vezeti.
Előadásában olyan kérdésekre kapunk választ, mint:
Miért vesznek fel valakit?
Miért rúgnak ki?
Miért vetítünk egész nap?
Mire ügyeljünk céges partikon?
Hogyan mobilozzunk?
Köszönjünk-e a folyosón?
Mit kerüljünk el, ha önéletrajzot írunk?
Megannyi banális kérdés, sok banális válasszal és indokolatlan Coelho-idézettel.
A továbbképzés szüneteiben NEM szolgálunk fel langyos kávét és vizet, száraz pogácsát, nejlonos szendvicset, és ezért NEM tüntetünk fel a számlán „közvetített szolgáltatást”, amelynek az adóját Neked kellene megfizetned. Sokkal jobb megoldás, ha a Lurdy Ház éttermeiben és büféiben azt eszel-iszol, amit megkívánsz, és annyit költesz rá, amennyit akarsz.
KÖNYVELŐIRODAI SZAKKIÁLLÍTÁS
Adónavigátor Tanácsadó Kft.
6000 Kecskemét, Katona J. tér 18.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00861-2010
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2678
Információ:
Böröczky Zoltán - zoli@adonavigator.hu - 20/9449302