Tesco-gazdaságos könyvelő

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Elnézést kérek, amiért kéthétig hallgattam! Néhány napot a Balatonon is voltunk a családdal, de leginkább egy olyan projekt előkészítésén dolgoztunk, amely témája – micsoda véletlen :) - összecseng az előző bejegyzésekkel és hozzászólásaikkal. Mielőtt elárulnám miről van szó, egy kicsit még borzolom a kedélyeket...

A törvényi előírásoknak megfelelően elkészítse a cég könyvelését, adminisztrációját. Időben elkészüljenek a cég bevallásai (feltéve, hogy időben megkapta a könyvelési anyagot az ügyféltől) és tájékoztassa ügyfeleit, arról, hogy hova, milyen jogcímen mennyit kell utalni. Elkészítse a cég mérlegét, beszámolóját.
 

Sokak szerint a könyvelőnek NEM feladata:


  • Gazdasági döntések meghozatalában segítséget nyújtani az ügyfeleknek
  • Nyomon követni a cég kintlévőségeit és erről figyelmeztetni a cégvezetést
  • Megkeresni az ügyfelek szempontjából legoptimálisabb adózási megoldásokat
 
Munkám során néha találkozom felháborodott vállalkozókkal és kiborult könyvelőkkel. A gazdasági élet eme két szereplője szoros kapcsolatban áll egymással, mégis sokszor tűnik úgy, hogy nem értik meg egymást. Mintha nem is egy nyelvet beszélnének, és teljesen érzéketlenek a másik problémáival szemben. Pedig azonos a céljuk – jól működő és profitot termelő vállalkozást működtetni.
 

Szakmai minimum


Egy könyvelő számára a bizonylatokat korrekt módon lekönyvelni és a bevallásokat pontosan, határidőben beadni - ma már a szakmai minimumot jelenti. Olyan, mintha egy vendéglőben csupán annyit várnánk el, hogy ne szolgáljanak fel romlott ételt.
 
Ha beülsz egy étterembe, ennél lényegesen többet vársz. Az ízletes ételek, a tálalás módja, a teríték és az udvarias pincérek, nem pluszszolgáltatást jelentenek, hanem a vendéglátóhelyek közötti verseny eszközei.
 
Könyvelőként is tedd magad különbbé a versenytársaidtól, és akinek fontos ez a különbség, Téged választ majd. (Lehet, hogy most még idegenül hangzik számodra a „versenytárs” kifejezés, de a korábbi hozzászólásokban többször is felmerült kifogásként a „szomszéd utcában található olcsóbb könyvelőiroda”. Az árverseny rossz, a szolgáltatások versenye jó...)
 
Aki nem akar többet nyújtani a szakmai minimumnál, az másban is a minimumot választja. Megbecsülésben, tiszteletben, és díjazásban egyaránt.
Egy „gazdaságos könyvelő”, csak „gazdaságos ügyfelekre” számíthat!
 
A következő napokban mutatok néhány ügyfélbarát megoldást, melyekkel elismerést vívhatsz ki ügyfeleid körében és saját munkádat is megkönnyítheted.
 
Legközelebb azt is elárulom, milyen projekten dolgozunk mostanában.
Néhányan már tudjátok, de ha Te is köztük vagy, légyszi’ még ne áruld el!
 
A bejegyzéssel kapcsolatban ne kímélj!
Egyetértesz, vagy tiltakozol?
Írd meg!


A bejegyzés címkéi

sikeres könyvelő


Hozzászólások

csak a keresztnevét...  -  

YGAX

csak a keresztnevét...  -  

Sziasztok! Ági vagyok és nagyon nagy kiváncsisággal várom az előadást. Azt is megmondom, hogy miért. Szerintem max.mindent megteszek a vállalkozóimért és az alkalmazottaikért egyaránt. Eljárok tanfolyamokra, folyamatosan képzem magam, sőt sokszor úgy érzem többet is foglalkozom ezzel, lehet, hogy helyette inkább dolgoznom kellene. A vállalkozók többsége ezt természetesnek veszi, hogy tanácsadói szolgáltatást is végzünk, sőt a legtöbbjük véleménye az, hogy ez kötelességünk is. Véleményem szerint mielött valaki vállalkozást indit, egy hónapos továbbképzésen kellene kötelező jelleggel résztvennie és rá kéne Őket vezetni arra, hogy egy sikeres vállalkozás lelke a könyvelő, és csak abban az esetben müködik jól a kapcsolat, ha már előre tudunk a terveikről, elképzeléseikről, és nem csak utólagosan értesülnénk esetleg számlák, vagy ne adj isten egy bentfelejtet lapocska vagy levél kapcsán dolgokról. Bennünket könyvelőket a legtöbb megbízónk egy koloncnak érez. Rám például azt szokták mondani, hogy miért nem inkább szakszervezetet alakítottam a könyvelői vállalkozásom szerint.? Nagyon szerettem a szakmámat, de már csak múlt időben, mert ma már nem arról szól a munkánk amiről kellene, Ma már adathalmazok tájékoztatói vagyunk egyszer előről hátra felé, egyszer pedig visszafelé. De jó lenne, ha megint visszanyernénk helyünket, és tényleg komolyan lenne ránk szükség.Bocs a kitörésért, de Ti kérdeztetek meg.

Üdv Ági

 

Zsuzsa  -  

Igen mi már régóta ezt valljuk, nagyon nagy türelem és kitartás kell hogy végigcsináljuk.

Irén  -  

Nagyon köszönjük mind azt a sok segítséget amit rendszeresen ,önzetlenül kapunk!

Éva  -  

Én örülök, hogy felmerült ez a téma. Ma már egy könyvelőnek eszméletlenül sok területről kell információval rendelkeznie egyrészt, másrészt a könyvelőknek is ugyanúgy segíteniük kell abban, hogy a vállalkozás, a munkahely megmaradjon, fejlődjön.

Nem vagyunk varázslók, s a lehetetlen, napról napra változó jogszabályozás nagyon megnehezíti a munkánkat, ezért én örülök annak, ha ötleteket kaphatok másoktól.

 

További szép napot mindenkinek!

 

 

Lory  -  

Sziasztok könyvelőtársak!

Beleolvasgattam a hozzászólásokba, az ügyfelekről és a könyvelő megbecsüléséről csak annyit, hogy 2005-ben átvettem egy céget könyvelésre, szegény előző könyvelő nagy hibkat követett el. Én lelkesen álltam hozzá a dologhoz, pár hét után az ügyvezető az ajtóban kifelé menet csak annyit mondott: Minden hasznos információt szivesen fogad tőlem, de tudja, hogy mennek a dolgok, mert gyerekkorában ahány maffiás könyvet olvasott, ott mindin a könyvelő volt a hunyó, ő vitte el a pénzt.

Hát ezen jót nevettem magamban, majd az elkövetkező fél évben rájöttem, hogy komolyan gondolja. Mára odáig jutottunk, hogy megbízik bennem és partnerként kezel, már nem hiszi hogy elviszem a pénzét. Igen, sok időbe telt, míg bebizonyítottam, hogy nem csak adatrögzítő vagyok, hanem mindig elérhető, jogszabálykövető, és jogszabály tartó könyvelő, aki próbál számára hasznos információkat összegyűjteni.

Nekem sikerült. Kívánom, hogy kellő kitartással mindenkinek sikerüljön "megszelídíteni" a problémás ügyfeleit.

Lory

Mara  -  

Szia Zsuzsi !

Nem csak az ugyfelek között van olyan aki a munkánkat nem sokra becsöli, da sajnos kollégák között is! A napokban szereztem rossz tapasztalatot, ugyanis egy egy Társasházaknak könyvelő személy halála miatt a rokona vette át  a könyvelést, és mivel a társaházakra vonatkozó törvény előirása szerint vagy a 10 millió Ft árbevétel elérése, vagy a 60 albetét feletti társasházaknak  szöveges beszámolót is kell késziteni. Mivel az én könyvelő ismerősöm könyvelte az anyagokat, megkért, hogy az anyag átnézése után, csináljam meg a jelentést, amit a közgyülés előtt az összes albetétesnek elküld, és majd a közgyülésre is el kell mennem, miveel tehetnek fel kérdéseket. Az anyagot szépen megcsináltam mind a két társasháznak, de sajnos az ismerős kolléga elfelejtett szólni a közgyülésről. és a munkát sem fizette ki. Tudom, valamennyire én is hibás vagyok, mert nem csináltunk a megbizásról szerződést, de én még mindig azt hiszem, hogy az adott szó kötelez!!! A közgyülést azóta megtartották, és az én nevem alatt lett a jelentés leadva, de a munkát még a mai napig sem fizette ki. Mit lehet ilyen esetben tenni ???? Ez csalás , nem ???

csak a keresztnevét...  -  

Egyetértek, nagyon jó ötlet.

GÉZA  -  

SZERETNÉM TUDNI, HOGY MIVEL ÉRTESZ EGYET

EDIT  -  

Kedves Kollegák!

Szeretném tudni a "jó könyvelő" deffinícióját.

Szerintem annyi bizonytalansági tényező van jelenleg még mindig, hogy

én már azt sem merem kijelenteni 35 éves szakmai gyakorlattal, hogy tudok könyvelni.

GÉZA  -  

ÉN IS SZERETNÉM TUDNI

Mártuska  -  

Szia Zsuzsi!

Már hiányoztál. Kiváncsian várom az új projektet.

Böbe  -  

Kedves Zsuzsanna és hozzászólók!

A vitaindítót és a véleményeket végigolvasva több gondolat merült fel bennem is.

1. "Tesco gazdaságos" - ez nagyon találó megnvezés, sajnos vannak ilyen könyvelők is a szakmában, és ez bizony nagyon kihat a megítélésünkre.

2. Többen írtátok, hogy "csak rögzít és lefűz" némely könyvelő. Nos, szerintem ilyen nincs. Ugyanis ahhoz, hogy helyesen rögzíteni tudjon, bizony sok jogszabályt kell már alapból tudni és alkalmazni (számvit.tv., SZJA -, TB- és EHO-tv, ÁFA-tv.,ART, klf. adókkal kapcs.jogszabályok,kormányrendeletek, stb.) - és itt nem az abszolút tudatlanokra gondolok. Ráadásul az ezerféle adónem bevallási határidejét, nyomtatványát, időszakát, stb. is nyomon kell követni.

Tehát már alapból rengeteg és legfőképpen naprakész tudásra van szükség, ami a mostanság már naponta változó jogszabályok tükrében szerintem embert próbáló feladat. Főleg, hogy nagyon sokszor nemhogy az APEH, de még maga a jogalkotó sem tudja pontosan, hogyan is kellene értelmezni a megalkotott jogszabályt.

A naprakész tudás tehát rengeteg időt, energiát és pénzt követel tőlünk.

3. Természetesen lennie kell pontosan körvonalazott szakmai követelménynek. Ez most a számviteli szolgáltatók esetében teljes mértékben hiányzik.

4. Azzal egyetértve, hogy a magára valamit is adó könyvelő nem pusztán lekönyveli a bizonylatokat, beküldi a bevállásokat, stb., hanem odafigyel arra is, hogy a vállalkozás hasznára legyen (optimális adózás, hasznos tanácsok), azért ne mindent a könyvelőtől várjunk/várjon el az ügyfél sem, és senki más sem.

A 3. pontban említett, hiányzó követelményrendszer miatt manapság - tapasztalatom szerint - mindent tőlünk várnak el az ügyfelek. Pedig ahogyan az autószerelőtől sem várják el pl. a fényezést (külön szakma) vagy az ügyvédtől a kyönvelést, nem kellene a könyvelőtől sem elvárni azért mindent. Például ügyvédi munkákat: szerződés írást, taggyűlési jegyzőkönyv és határozat megírását, és még sorolhatnám. Biztosan sok példát tudnátok hozni rá.

Az adótanácsadó, adószakértő szakma/hivatás sem véletlenül igényel külön képzést, vizsgákat, továbbképzéseket. Még ha kapcsolódik a számviteli szolgáltatáshoz, akkor sem a könyvelőtől kellene teljes körűen elvárni, h iszen akkor mi szükség van rá, mi létjogosultsága van az adótanácsadóknak, adószakértőknek?

Az elvárásokkal azért talán ne essünk át a ló túloldalára. Az ügyfelek alapvető vállalkozási, munkaügyi, gazdasági vezetői képzését úgyis kénytelenek vagyunk megtenni ingyen és bérmentve, mert szükséges ahhoz, hogy egyáltalán megértse, felfogja a döntések fontosságát, súlyát, következményét. Ahogyan Edit írta:

"hiába is próbál a könyvelő gazdasági összefüggéseket és annak várható következményeit elmagyarázni, mikor arról sincs fogalmuk, hogy mi a bevétel és az eredmény közötti különbség, hogy a bruttó bevételét nem költheti el, mert annak áfa tartalma van, és egyébként is a cég pénze nem az övé. És még sorolhatnám. De nem is érdekli, mert "nem szereti hallani". Néhányan bevallják, hogy kínaiul beszélünk nekik, és ők erre egyébként sem érnek rá. Persze mikor baj van, mert nem tud adót fizetni, akkor sír. Nagy baj, hogy bárkiből lehet ügyvezető, és fogalma sincs, hogy ehhez tanulnia kellene egy kis vállalkozástant. A könyvelő sokszor már csak utólag értesül rossz döntésekről, amin már nem tud változtatni. Ha esetleg mégis kéri a véleményünket, akkor is inkább a haverra hallgat, mert annak a könyvelője mást mondott. "

Tehát az ügyfelekkel szembeni követelményrendszert is ki kellene dolgozni - amiben szerepet  kellene kapni annak is, hogy a könyvelési díjat éppúgy ki kell fizetni, mint a közértben vásárolt terméket vagy mint pl. az ügyvédet, autószerelőt, stb.

Bocsánat a hosszúra sikeredett szövegért, azért remélem olvassátok és hozzászóltok akár pro-, akár kontra:-)))

Szép napot!

Krisztina  -  

Sziasztok!

Higgyétek el tapasztalatból mondom a pszichológiai tudás hiányzik (a számviteli, jogi és az informatikai tudás melett) az életünkből. Az, hogy meg tudjuk állapítani (lehetőleg nagyon rövid időn belül), hogy érdemes-e az adott ügyfélért küzdeni. Mert ez egyáltalán nem biztos....

Ica hozzászólása  -  

Kedves Kollégák!

Előttem már sokan leírták véleményüket, melyek már velem is előfordultak. Ennek ellenére azt gondolom magunknak kell kivívni munkánkkal az elismerést. Ha egy ügyfél sokalja a díjat, elmondom,hogy ez nem csak rögzítést és bevallás készítést tartalmaz. Ezért a pénzér komplex szolgáltatást kap, és mi tartozik bele. Általában elfogadják. Aki nem, az tovább megy. Díjat én nem csokkentek, csak azért, hogy megtartsam az ügyfelet. Hallottam már én is vissza olyan megjegyzéseket, hogy-" Oda nem megyünk, mert drága". Vagy valaki elment és amikor visszajött azt mondta "Ha maradunk nem kellett volna több százezer forin büntetést fizetni.

Nekem az a véleményem, hogy szakmai elismerésünket, csak magunk tudjuk felépíteni és elfogadtatni.

Persze vannak kivételek akik nem, vagy rendszertelenül fizetnek, vagy nem fogadják el a figyelmeztetéseimet, a problémákra való felhívást. Nekem se csupa ideális ügyfelem van, de igyekszem megválogatni Öket.

További szép nyarat mindenkinek.

Eti  -  

Én sokszor felháborodom,mert a könyvelők zöme,csak rögzít,és szépen lefűzi a dokumentációkat,de nem tanácsokat ad ,hogy hogyan lehet törvényesen,észszerübben vinni a vállalkozást ! Ez minkettőnk érdeke,hisz ha neki jól megy,nekem sokáig megmaradnak ügyfélként.A legrérebbi 1992 óta ügyfelem,és átfogó vizsgálatokon is.átestünk,mely pozitívan végződött..Köszönöm Zsuzsa,hogy ilyenekkel is foglalkoztok! Mivel nem vagyok fiatal,sokat segít a programozó cég a bemutató csomagjaikkal,és a fórumok közzétételével,melyből rengeteget tanulhatok..Üdvözlettel:Eti

Kati  -  

Sajnos a mai magyar valóság az, hogy mivel a vállalkozások legnagyobb része az életben maradásért küzk jó régóta, a legfontosabb része a szolgáltatásunknak az ár amennyiért  dolgozunk és ezért minden feladat amit papiron kell a vállalkozónak valahová eljuttatnia szerinte a könyvelő dolga. A dijakon nem lehet szinte semmit emelni szerintem ma is a 10 évvel ezelötti árakon vállalnak munkát könyvelőirodák és az adminisztrációs teher az elektronikus rendszer elterjedésével is mindig csak nő. Nem vagyok túl optimista a jövöt illetően, mivel jó régóta vagyok ebben a szakmában és azóta mindig csak nehezebb lett a könyvelőirodák dolga, és sajnos a szakmai szervezetek egy lépést nem tesznek az érdekünkben.

Erika  -  

Teljesen egyetértek, csak egy kis nyelvtani "piszkálódásom" van. (Szívemen viselem a magyar nyelv ügyét): Az optimális a legjobbat jelenti, tehát a "legoptimálisabb" már túlzás!!

Renáta  -  

Kedves Zsuzsa és kollegák!

Teljesen egyetértek veled. Az viszont nagyon sajnálom és már biztosan többen tapasztaltak hasonlót, hogy felkészülten találkozol az ügyfélel, minden plusz szolgáltatást megadsz neki amit lehet, sőt néha többet ( lánya számvitel vizsgára való felkészülés segítése)  és akkor is elmegy tőled. Nálam a legnagyobb csalodás, hogy az ügyfél nem akrta az áfát befzetni ami elég nagy összeg volt és elment egy másik könyvelőhőz,, mert ő eltudja intézni, hogy azt ne kelljen befizetni.( kérdem én hogyan? számla vásárlás stb) Fel hívom még ezek után az ügyfél figyelmét, hogy jó gondolja meg, mert nem biztos, hogy a végén jól jár. De ő hajthatatlan. Ilyen esetben az ember azt kérdezi magától, hogy mit kellett volna még tennem, hogy ez ne következen be. Hiába szóltam előre, hogy az áfa sok lesz, mivel lehet csökkenteni, legálisan megfelelően, akkor nem tették meg utólag meg ezt történik, A jó és eredményes munkához jó ügyfélnek is kell lenni és végre efogadják, hogy a könyvelő nem az ellenségük hanem a legynagyobb segítségük lehet, csak azt amit mond meg kellene fogadni.

 

 

 

 

Zsuzsa  -  

Nekem a tapasztalatom az, hogy nem veszik jó néven a pontosságra

törekvést, javaslatokat. Ilyen mondatokat használ az egyik vállalkozó:

" majd már visszatérünk a Kádár rendszerbe" Az elmaradásokat  már

próbálom írásba átadni na ez megint kicsattanást eredményez.

Ott tartok, hogy abbahagyom az egészet.

Jó pihenést, kikapcsolódást kívánok.

 

 

Éva Beatrix  -  

Kedves Zsuzsa, én csak egyetérteni tudok a fentiekkel kapcsolatban, egy könyvelő nem lehet csak adatrögzitő, igenis segitséget, tájékoztatást kell nyújtani az ügyfélnek. Más kérdés, hogy ebben mennyire partner az ügyfél, és mennyire becsüli meg a közremüködést, és itt nem csak kimondottan az anyagiakra godnolok.

Miklós  -  

Kedves Kollégák!

Sajnos mi is teszünk azért, hogy ez így van. Többször szembesülök azzal, hogy az ügyfél arra hivatkozik, hogy egy másik könyvelő olcsóbban könyvel. Erre a legtöbb könyvelő enged az eredeti árból annélkül, hogy összehasonlítaná a két szolgáltatást. Pl. én saját nevem alatt küldöm be az ügyfél bevallásait, még a másik nem. Én számlát adok, ő nem. Én irodában fogadom az ügyfelet, ő otthon az étkező asztal sarkán. Nekem van felelősség biztosításom, ő semmiért nem vállalja a felelősséget. Összefoglalva: szerintem tartani kell magunkat és kell, hogy legyen bennünk annyi kurázsi, hogy a tudásunkat ne váltsuk aprópénzre.

A kényszervállalkozások kitermelték a Tesco gazdaságos könyvelőket is, ami nem baj, mert erre is van igény. A fő probléma inkább azokkal, a magukat könyvelőnek tartó emberekkel van, akik minimális, vagy az alatti tudásukkal ellehetetlenítik azokat, akik hivatásuknak tekintik a könyvelést, adótanácsadást.

Vali  -  

Nagyon eggyetértek

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa ! Nagyon örülök,hogy ezzel témával foglalkozol,mert szerintem nincs ezen a területen rend.Más szakmákban kialakítottak a szakmabeliek bizonyos" Ár -Érték arányt ".A mi szakmánkban ez.hiányzik.  Tapasztalatszerzés céljából Nyugat Európai könyvelőirodákat kellene megkeresni és átvenni a jó módszereket ,rendszereket. Nálunk mindent próbálnak a könyvelőre hárítani ,állandóan top-on kelllenni az adótörvényekben,sőt minden másban is.Nagyon kevés szakma van ahol ennyire szigorúan kell követni a jogszabályokat ill.hogy a büntetés réme ott lebeg állandóan fejed fölött,de ez nincs megfizetve!

További jó pihenést!

További jó pihenést!

 

PIROS  -  

SZIA ZSUZSI!

TELJESEN EGYETÉRTEK VELED MINDENBEN, CSAK A VÁLLALKOZÓK NAGY RÉSZÉNEK MÉG  A "ZSEBE"  DIKTÁL, ÉS A KÖNYVELŐT A "SZÜKSÉGES ROSSZ"- NAK TEKINTIK. A SZINVONALBELI KÜLÖNBSÉGGEL CSAK A KÖNYVELŐCSERE UTÁN SZEMBESÜLNEK.

TOVÁBBI SZÉP NYARAT!!!

Mária  -  

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal, aki a szakmai minimumot nyujtja az hamarosan egy adatrögzitöhöz hasonlit. .A baj csak az hogy az ügyfelek elvárják a legnagyobb teljesitményt tőlünk szakmailag de a fizetésben ezt nem honorálják. Természetesnek  tartják hogy a lelkünket kitesszük hogy jól működő legyen a vállalkozás ,de adót se kelljen sokat fizetni.Valami nagyon nem jól működik és nem ártana összefogni... én is várom az ügyfélbarát megoldásokat.

 

egy közülünk...  -  

A bejegyzéssel egyetértek, bár szerintem ez komplexebb, mint jó könyvelő, rossz könyvelő vagy jó ügyfél, rossz ügyfél, olcsó vagy drága.

Az tény, hogy amíg egy könyvelő felépíti a saját kis "klientúráját" sokféle tapasztalatot szerez. Szakmait, emberit egyaránt.

Nyilván mi magunk tehetünk a legtöbbet azért, hogy kivívjuk a megbecsülésünket, de nem lehet mindenkit elküldeni azzal, hogy válassza nyugodtan az olcsóbbat, ...mert mi is a piacról élünk.

A minimum díjakat nagyobb könyvelő irodák már megengedhatik maguknak (ahol sokszor alulfizetett könyvelők dolgoznak látástól vakulásig - természetesen nem ez az általános, de valljuk be láttunk már ilyet). 

Aztán az is jó lenne, ha nem úgy érezném magam sok esetben, mint cintányér közt a levegő, melynek egyik fele az APEH, a másik az ügyfél.

Az ügyfelek pedig sokszor hülyének néznek minket is és a mi ki nem fizetett könyvelési díjunkból nyaralnak vagy nagybevásárolnak.

Nehéz dolog ez... de azért vagyok még mindig ebben a szakmában - bár már gondolkodtam rajta, hogy jó-e -, mert vannak űdítő kivételek is, akik számítanak rám és nem hagyhatom cserben őket!

De mi lesz ha elfogynak?

fiatal könyvelő  -  

Edit hozzászólása teljes mértékben tükrözi a valóságot, és minden szavával egyet értek. Nincs szakmai megbecsülésünk, és feltehetnénk a kérdést, hogy valyon mi szúrtuk el? Szerintem nem...de vissza kellene szerezni a szakma iránti elismerést, mert 10 év múlva nem könyvelők leszünk, hanem csak az a személy aki az elektronikus számlákat csak tárolja pénzért a számítógépen.

Ági Kaposvár  -  

Hoffer Edit  hozzászólásához csak annyit fűznék:valóban eddig nem kellett szakirányú végzettség a mérlegképes elvégzéséhez,de ennek ellenére nem nevezném "tanfolyamnak" hisz pontosan tudjuk hogy a számviteli vizsga elsőre jó ha 10%-nak sikerül és akkor még nem is említettem hogy a 40 főből 10-n megyünk el vizsgázni.

Böbe  -  

Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy aki nem akar ügyfeleinek a minimumnál többet nyújtani, az másban is a minimumot választja!

csak a keresztnevét...  -  

Most igen rossz passzban vagyok, félek igen negetítan állnék a dolgokhoz. Vélemény csak anni, munkáltaó elvárja, hogy kisegítsd a bajból jó és működő ötletekkel, de nem honorálja, még egy köszönömmel sem. Nem is ez a gond, hanem az , ami tény és valóság, hogy szimbiózisban élünk egymással, ezt tudomásul kell venni, mert a jó, szakm ailag felkészült könyvelőt a megbízó nem akarja elhagyni, csak akkor, amikor végképp becsődöl, pedig sokszor van kiút, csak idő, idő kell. Egy év alatt akarja álmait, terveit megvalósítani minimális tőkével, van akinél ez sincs. Ne ragozzam. Tudjátok miről beszélek. Tipikus sz...-ból fellegvárat lehet építeni, de ahhoz sok idő   és kitartás kell.

Mariann  -  

Sziasztok!

Én egy nagyon régi iroda alkalmazottja vagyok. Fantasztikusan okos,- diplomatikus főnökkel. Nálunk van egy minimum-díj, az alatt senkit nem fogadunk.

Sok munka, türelem, ...korrepetálás, stb. Ma már ott tartunk a régi klienseinkkel, hogy magánéleti kiadásaikhoz is kikérik a véleményünket. Tudjátok, ugye, mire gondolok. Summa-summárum: aki talpon akar maradni, az megfogadja tanácsainkat (rendes adófizető, korrekt üzleti partner), nem is kerülnek bajba önhibájukból. Mivel minden helyzetben kiállunk értük, a könyvelési díjon kívűl hozzák barátaik, ismerőseik cégeit is hozzánk, pedig sok külsős szerint drágák vagyunk.

De mi a drága?? Félig feketén, minimális szolgáltatás cserbenhagyással, ha baj van, vagy megelőzni a bajt bármilyen tevékenységbe mélyedve, megtanulnunk kereskedőnek, ép.ipari vállalkozónak, termelő,- gyártó tevékenységet végzőnek is lenni, a bőrük alá bújni. Ma már pl. tudom  nőként, könyvelőként, hol  van az alfája- omegája pl. egy építőipari kivitelezésnek. Nos, ennyi a plussz, amit adhatunk, akinek nem tetszik, inkább keressen olcsó -Tesco-s könyvelőt.

Jó pihenést az Áfa utáni 10 napra mindenkinek!!::)))

Mariann

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsika!

Igen egyetértek és várom az ügyfélbarát megoldásokat.

P.Jutka

Edit  -  

Az a baj, hogy sok ügyfelet egyáltalán nem érdekli, hogy mit csinálunk. Csak egy a fontos, minél olcsóbban könyveljünk, minden bevallás határidőben be legyen adva, ne kelljen sok adót fizetni, és ne büntessék meg. A vállalkozók  többségének a vállalkozói ismerete nulla, (tisztelet a kivételnek), hiába is próbál a könyvelő gazdasági összefüggéseket és annak várható következményeit elmagyarázni, mikor arról sincs fogalmuk, hogy mi a bevétel és az eredmény közötti különbség, hogy a bruttó bevételét nem költheti el, mert annak áfa tartalma van, és egyébként is a cég pénze nem az övé. És még sorolhatnám. De nem is érdekli, mert "nem szereti hallani". Néhányan bevallják, hogy kínaiul beszélünk nekik, és ők erre egyébként sem érnek rá. Persze mikor baj van, mert nem tud adót fizetni, akkor sír. Nagy baj, hogy bárkiből lehet ügyvezető, és fogalma sincs, hogy ehhez tanulnia kellene egy kis vállalkozástant. A könyvelő sokszor már csak utólag értesül rossz döntésekről, amin már nem tud változtatni. Ha esetleg mégis kéri a véleményünket, akkor is inkább a haverra hallgat, mert annak a könyvelője mást mondott. Mit lehet az ilyen vállakozókkal kezdeni?

Julianna  -  

Kedves Zsuzsi!

Örülök,hogy már tudtál puihenni a családoddal,sajnos  nekem még nem sikerült.Atéma  nagyon aktuális már ezzel foglalkozni,szerintem könyvelőknek jobban össze kellene tartani és a nem fizetőket ki tiltani a pályáról,nekem ügyfelem az idén még nem fizetett,az anyagot  júniusban hozta  első 3 hónapot,hát ezt  elkell küldeni,menjen ahova akar.Hiába becsületesen adom  a bevallást,őt nem érdekli.Nem tud fizetni,tele van adósággal.sajnos sok ilyen ügyfél van.Ha nem akarom hogy megbüntessék a bevallást csak be kell adni.mégha -san is.Sztem összefogással  helyre tudnánk tenni az ilyen ügyfeleket.

 

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa!

Amennyiben megteszel mindent egy cégért, sőt még annál is többet, de az a válság miatt, vagy csak egy egyszerűen pénzsóvár célzattal nem fizetnek, mit teszel?

 

Piaci ár alatti árajánlatot adsz és panaszkodik, hogy csak a felét szeretné kifizetni (ingyenes bérszámfejtés (csak 10 fő) + havi minimál összeg (10-20.000 Ft) cserébe 4-500 bejövő számla, ugyanennyi kimenő, két pénztárgép / hó)

 

Most az ilyen ügyfélnek mit mondasz (én nemet), illetve a mit teszel, ha a többi is elkezd ebbe az irányba elmenni, a tökéletes körítés ellenére?

 

Menjen az olcsóbb könyvelőhöz nyugodtan mindenki??

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!

Rendkívül érdekes témát találtál a könyvelők számára. Sokan nem tudjuk hol a határ abban amit nekünk kell, illik megtenni. Mit várhatnak el tőlünk az ügyfelek, mi mit várjunk, követeljünk meg tőlünk. A mai világban verseny van,de jó lenne okosan  dolgozni és ezt okosan meg fizettetni. Feltétlen jó lesz erről egy jó kis konzultáció, várom nagyon.Vinczéné Tecaavut

Bölcs bagoly  -  

Zsuzsika!

Tapasztalatom szerint ami sokak szerint nem a könyvelő feladata, az is hozzátartozik a szakmai minimumhoz. Ha ezekről a dolgokról az ügyfelet nem tájékoztatjuk, akkor az év végi egyeztetéseknél (vevő-szállító) csak "pillázik" és nemhogy segít nekünk kiszűrni a nótóriusan neki nem fizetőket de még a beszámoló előtt hátráltat és lopja a drága időnket a szerintünk hülye kérdéseivel.. Szerintem alap és mindkét fél előnyére válik, a naprakész tájékoztatás,(persze ha ebben partner az ügyfél) A korrekt tájékoztatást így oda-vissza elvárhatjuk:))  

erzsi  -  

Teljesen egyetértek a fentiekben foglaltakkal, azonban hozzá szeretném még tenni, hogy a könyvelőkkel szemben sokszor az elvárások is nagyobbak mint kellene lennie. Természetes, hogy értenie kell  jogi, munkaügyi, tb, számviteli, adó és még sorolhatnám mihez, amit elvárnak az ügyfelek. Általában ebből szokott probléma lenni.

csak a keresztnevét...  -  

Egyetértek, sokszor olyasmit várnak el a könyvelőtől ami nem is a feladata. Aztán sokszor hiányzik az együttmüködés például a megbeszélt időre nem jön el, de mégcsak nem is szól, hogy esetleg közbe jött valami. Elvárja az illető, hogy telefonálgason neki a könyvelő.

Erzsi  -  

Szia Zsuzsi !

Örülök, hogy végre pihentél egy kicsit. Teljesen egyetértek azzal

amit írtál. Sajnos azonban az ügyfelek között van olyan, aki előttem is

titkolózik, annak nem lehet segíteni. Ahogy az előttem szólók is írják sajnos a fizetnivalót sokallják, de szuper szolgáltatást várnak, és persze mindíg mi vagyunk a fizetésnél a sor végén.

ERka  -  

Kedves Zsuzsi! Remek ötletnek tartom a projektedet, miután tudom miről szól. Részben egyetértek a hozzászólókkal. Valóban nagyon nehéz elismerést kicsikarni az ügyfelektől, de ha folyamatosan a tőlem telhető maximumot nyújom, előbb-utóbb meg lesz az eredménye - úgy gondolom és tapasztalom. Még akkor is ha "csak" egy tanfolyamot elvégzett mérlegképes könyvelő vagyok, ami ebben a formában temészetesen nem igaz, mert előképzettség nélkül el sem lehet végezni a tanfolyamot, "utóképzettség" nélkül pedig dolgozni nem lehet.

Erika  -  

Kedves Zsuzsanna!

Fél órát hahotáztam a "Tesco gazdaságos könyvelő" kifejezésen, rendkívül telibe talált vele!! :-)

Sajnos az a rossz tapasztalatom, hogy az ügyfeleket nem érdeklik az "ízletes ételek, a tálalás módja, stb.", de érdekli az ár, és az, hogy meddig húzhatja a könyvelői díj megfizetését! Tisztelet a kivételnek! Viszont könyvelővel csak olyannal találkoztam, aki becsületes volt, és halálos véteknek érezte, ha nem adott be időben egy bevallást, még akkor is, ha netán hónapok óta nem látott a könyvelési díjából semmit. Én sajnos igen sok kifizetetlen könyvelővel találkoztam, akit még az utolsó percben is meg lehetett "fűzni", hogy még csak ezt a hónapot, meg ezt csinálja meg....Kérdés: mikor leszek különb a többi könyvelőtől? Ha pl, ingyen is elkészítem a vállalkozó mérlegét, ha már fizetési ígéretekkel teli van a padlás? Másrészt az a véleményem, hogy igenis, aki szép terítéket akar, és jobb kiszolgálást, az fizesse meg, pláne a plusz szolgáltatásokat. Egy könyvelőnek nem kötelessége adótanácsokat adni, és az amúgy is egy külön szakma (azóta tudom, mióta nem régen épp most végeztem el az adótanácsadóit, októbertől kezdem a szakértőit..) Sajnos az egyre csekélyebb díjért még a szívét is tálcára kellene tennie a könyvelőnek...

Remélem, másoknak jobbak a tapasztalatai.

Üdv: Erika

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!

Tudok azonosulni a gondolattal, de nagy a kockázat. Tévedésben vannak az ügyfelek, mert a gazdasági vezetőt, a pénzügyest és a könyvelőt egy kalap alá hozzák. Nem, valóban nem a szakmai minumumot kell hozni, mert abból aztán nem él meg az ember és nem is élhet meg, de kérdés, hogy egy-egy tanácsoddal felvállalhatod-e, hogy téged okolnak a cégen belül meghozott döntésért. Ha egy cégnél naponta ott vagy az más, belelátsz a hétköznapi működésbe. Ha mint külsős könyvelő működsz együtt a céggel nem látod a napi dolgaikat vagyis ész érvek alapján adsz tanácsot amit vagy jól, vagy rosszul fordít le az ügyfél, illetve ha szelektál a mondandódban nem feltétlenül azt jegyezte meg ami lényeges. Sőt tapasztalatból mondom, hogy olykor amit szeretnének kihallani a tanácsból azt fordítják le a hétköznapi működésükre.

Ahhoz nagyon korrekt és értelmes ügyfélnek kell, hogy legyen és természetesen nem szakmai részletességgel, de összefüggéseiben kellene, hogy értse a saját cégének a működését, hogy a saját kockázatunkat tanácsainkkal a minimálisra csökkentsük.

csak a keresztnevét...  -  

Szia Zsuzsa!

 

Egyetértek a leirtakkal, saját munkád gyümölcse  előbb-vagy utóbb beérik.

 

                              üdv. Gizella

Magdi  -  

Kedves Zsuzsi!

Nagyjából egyetértek azzal amit írsz a jó könyvelőről, de sajnos nem mindegyik ügyfél érdemli meg a többletszolgáltatást, mert nem a segítségének, hanem az ellenfelének tartja a könyvelőt. Néha nagyon elkeserít, hogy mennyire nem becsülik a munkánkat, azt, hogy tulajdon képpen éjjel-nappal a rendelkezésükre állunk, szinte nincs magánéletünk, a tavaszt a bevallások elkészítésével töltjük, ezért az számunkra szinte nem is létezik. Folyamatosan próbáljuk felhívni a figyelmüket a hiányosságokra, de nem veszik komolyan, viszont, ha az ellenőrzés hibát talál, azt egyből át akarják hárítani ránk, ezért rengeteg energiát kell fordítani arra is, hogy meg tudjuk védeni magunkat. Tőlünk várják el az adótanácsadást is és még nagyon sok minden mást, de a könyvelési díjban ezeket a plusz szolgáltatásokat nem, vagy csak nagyon nehezen lehet érvényesíteni, mivel valóban vannak olyan irodák, akik minimális összeget kérnek, de minimális a szolgáltatásuk is, de ez csak később derül ki.

Üdvözlettel: Magdi

csak a keresztnevét...  -  

Kedves  Zsuzsa!  Nálunk  a könyvelő irodába  ugy  vannak  az ügyfelek  szoktatva,  hogy  minden  komolyabb  lépés  előtt  megbeszéljük a következményeket,  kikérik  a  véleményünket.  Igyekszünk  részükre  pályázatot is  ajánlani, ha szükséges.  Ugy gondolom, hogy   ez  igy jól müködik.  Én 40 éve  vagyok  a szakmában, és  a fiatalabb kolleganőket  is igyekszem  arra szokatni, hogy  az ügyfél fontos, próbáljuk  Öket   ugy irányitani,  hogy  az nekünk is jó legyen.    Lenke

anni  -  

Nagyon jó kezdeményezésnek tartom a szakmai minimumnál többet nyujtó, a szakma szinvonalának emelésére tett erőfesitéseidet.  Szerintem senki sem akar " tesco gazdaságos " könyvelő lenni.. már aki a szakmáját komolyan veszi és szivvel lélekkel végzi munkáját.. és minden ujabb kihivást megkiván oldani, bármennyire nehéznek tünik is. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen.. de ehhez jó felkészültség kell.

Sok sikert kivánok a projekt kidolgozásához.!

Üdv: anni

LAJOS  -  

Ha az ügyfélnek véleményem szerint igaza van , akkor,  érdekeiért "berber oroszlán" módjára kell küzdeni, mert az egyénnek nem sok esélye van egy szervezettel szemben. Nagy tisztelet azoknak a köztisztviselőknek akik minden esetben korrektül járnak el egy vizsgálatban, de sajnos nem mondható el mindegyikükről. Ha Te az ügyfél jogos érdekeit joggal képviseled, akkor elismerést kaphatsz, de csak ....hatsz, mert nem biztos, hogy meg is kapod. (Ez egyébként nem is lényeg, mert több esetben én jobban örültem egy sikeres fellebbezésnek, mint a ügyfél)

 

 

 

Erzso  -  

Sajnos ma már az ügyfelek egyre többet várnak el tőlünk könyvelőktől és mi mindent igyekszünk a legjobb tudásunk szerint megtenni. Sokszor találkoztam már Tesco gazdaságos könyvelő munkájával, hát nem kívánom senkinek ! Én szeretem ezt a munkát és elvárom hogy megbecsüljék, nem mindig a könyvelő a hibás, te figyelmezteted az ügyfelet és mindhiába, nekem csak egy módszerem van a nézeteltérések elkerülésésre, mindent leírok,mert a szó elszáll az írás megmarad.

Jó munkát mindenkinek!

 

csak a keresztnevét...  -  

EGYETÉRTEK.  HA AZ ÜGYFÉL ELÉGEDETT A KÖNYVELŐVEL IDŐNKÉNT MÉG NEVEKÓLHETŐ IS. :-)

Zoli  -  

Egy ügyfél nemrég azt mondta: Azért választottam Önt, (annak ellenére, hogy a konkurencia olcsóbb árat mondott) mivel minden kérdésemre tiszta érthető és azonnali választ kaptam Öntöl mindig.
Szerintem ez az egyik plusz amit nyujthat az ember, hogy felkészült és ügyfélcentrikus.

Zoli

Imre  -  

Nem szakmai, ami eszembe jutott, inkább egy kis szőrszál hasogatás, nyelvtani szempontból.

Szerintem nincs "legoptimálisabb" mert az optimális az a legjobb, annál különb nem lehet, ezért nem lehet fokozni az optimális kifejezést.

De ez csak egy kis nyári piszkálódás

 

Kata  -  

"Csak" annyi jutott eszembe Zsu, hogy zseniális vagy!

Nagyon szeretem a stílusodat, és öröm számomra, hogy látszik, élvezed amit csinálsz.

..........mert én is ilyen vagyok.............. bocsi, ez nem önfény , én nem vagok zseni, de szívvel lélekkel csinálom a munkámat, és minden ügyfelem (igen kis kivétellel!) a barátom is (lett!)

puszi/Kata

 

 

Irén  -  

Nagyon örülök, ha ötleteket kapunk a szinvonal emeléséhez. Én sem akarok tesco-gazdaságos könyvelő lenni, viszont az is nagyon irritál, ha  az ügyfél minden felelősséget a könyvelőre hárít.

 

Hofer Edit  -  

Kedves Zsuzsi!

Közgazdász, és mérlegképes könyvelő is vagyok.Elvégeztem még a Tb középfokú tanfolyamot is. évekig két nyelven könyvelve főkönyvelőként dolgoztam, mivel van német nyelvű vizsgám is számvitelből.Ennek ellenére sajátos módon évek óta itthon könyvelek.Számos pályázatot adtam be, és új ügyfeleket is kerestem egy bizonyos portálon. Sikertelenül.

Azt tapasztaltam, hogy a hirdetések úgy kezdődnek..."olcsó könyvelőt keresek...."

Eddigi tapasztalatom szerint jelenleg nincs is igény arra, hogy tervezést, hitelkérelmet,elemzést,adótanácsadást,tb tanácsadást , stb adjunk.Vagy ha igen nem fizetik meg.

A legtöbb vállalkozó önmaga nem is tudja megitélni, hogy szakmailag felkészült ember, vagy ki kell mondanom - kókler könyveli-e.Csak olcsó legyen.
 

A rengeteg tanulás, felkészültség,tapasztalat ma nem érték akkor, ha ezt meg kellene fizetni.

Miután eddig felsőfokú végzettség nélkül bárki lehetett mérlegképes könyvelő,ha elvégzett egy tanfolyamot,sőt egy irodában elég egy is, az árakat így leszorították, ezért rengeteg céget kell " ledarálni, " hogy meg lehessen élni.Ebbe már a többi nem fér sokszor bele.

Köszönöm türelmedet, hogy végig olvastad.Üdvözlettel: Hofer Edit

 

R71  -  

Kedves Edit!

Meg nem bántanám semmi pénzért és nagyon jó, ha megfelelő iskolai végzettséggel párosul a tudás. Vagy a tudáshoz vannak papírok is.

Azért én azt gondolom, hogy bárki nem lehet mérlegképes könyvelő, csak az aki, elvégzi és sikeres vizsgát is tesz. (persze extrém kivételek ebben is vannak). És jó pár évet eltölt ebben a szakmában, míg regisztrálják...

Ön is elvégezte a tanfolyamot, akkor hol itt baj?

Ismerek olyan közgazdászt aki a saját szja bevallását sem tudja kitölteni...

Nem szabad általánosítani, a "bárki" az pedig általánosítás.

Szerintem az igazi kóklerek nem veszik a fáradtságot arra, hogy megszerezzék ezt a tudást és az azt igazoló bizonyítványt!

 

 

Gyarmatiné Zsóka  -  

Kedves Edit!   CSAK a tanfolyam valóban nem elég a jó könyveői munkához. De ki merem mondani, hogy CSAK a ffoku végzettség sem . Igenis, kell a tapasztalat!   Továbbá ehhez az állandó folyamatos önképzés, az emberi és szakmai hozzáállás is .   1994 óta könyvelek, és visszanézve módszereimet, egész másképp csinálom  ma, mint akár  3 évvel ezelőtt is.  A mennyiért, mit probléma, és a fizet-nem fizet téma, azt hiszem  hosszu ideig életben lesz.  És aki "kicsi" cég, vagy nincs egyéb forrása, az bizony megalkuszik az anyagiakban, de ez szerintem szakmailag nem mentesit a jó munkavégzés alól.   Még az iskolához:  a "tanfolyamos" végzettségüek után jobban "kaptak" a cégek , mivel  sokan élesben végezték, munk amellett.   (Persze, akik nem voltak benne a témában, azoknak többszörösen neki kellett futniuk a vizsgáknak, az más kategória)

                                  Zsóka 

nanita  -  

Kedves Zsuzsi!

Kíváncsian várom az ügyfélbarát megoldást, minden új dologra vevő vagyok, csakhogy még magasabb szinten "kiszolgálhassam" az ügyfeleimet. Egyetértek azzal, hogy valóban az a jó könyvelő, aki többet, pluszt tud nyújtani a megszokott bizonylatok könyvelésén túl. De sajnos valóban egyre több leendő ügyfél nem az alapján választja ki a könyvelőjét, hogy az mit nyújt, hanem hogy mennyiért,minél olcsóbb legyen.

Természetesen a projektet is érdeklődéssel várom.

Bori  -  

Kedves Zsuszi!

Nagyon örülök, hogy ezzel a témával is foglalkozol, támogatom ennek a témának" boncolását", és köszönöm a sok jó tanácsot! Én híve vagyok a jó ügyfél-könyvelő  kapcsolatnak, ennek érdekében megteszek mindent, amit  csak tudok. A hír, amit az ügyfelek terjesztenek, legyen jó-vagy rossz, az visszahat a könyvelőre. Számomra a jó hír többet ér minden pénznél ! Erre több közmondás igaz lehet.  További szép nyarat kívánok !

Mammy  -  

Egyetértek veletek... és nekem is az az elvem, hogy a jól működő cég az ügyféllel közös érdekünk.

Ugyanakkor néha arra leszek figyelmes, hogy - változatlanul a könyvelés havidíjának keretében - már egyszemélyben vagyok könyvelő, titkárnő, marketing tanácsadó és reklámfelelős... Tudom, ezt nekem kéne szabályozni, hogy meddig mehet el egy ügyfél, de néha nehéz nemet mondani - és ezzel előszeretettel élnek vissza az ügyfelek.

csak a keresztnevét...  -  

Egyetértek a te véleményeddel és nagyon köszönöm azt a sok hasznos tanácsot informáciot amit töled kapok

Anikó  -  

Teljesen egyetértek azzal, hogy a jó könyvelő igyekszik ügyfelének a legjobb, legtestreszabottabb megoldást megtalálni, mind az adózás, mind pedig egyéb gazdasági életet érintő kérdésekben. Sajnos nagyon sok vállalkozó még mindig aszerint választ könyvelőt, hogy mennyi a könyvelési díj, főleg most ebben a gazdasági helyzetben.AKEG