2012. január 1-jétől bevezetésre került az ún. adóregisztrációs eljárás. Fontos tudni, hogy ezzel nemcsak az újonnan alakuló cégek találkozhatnak, hanem már az évek óta folyamatosan működő cégek. Még azok is, akiknek soha semmilyen mulasztásuk nem volt az adóhatósággal.
Azért tartom ezt fontosnak megjegyezni, mert a „kockázati kérdőív” sugallhat egy olyan érzést, hogy azok fognak vele találkozni, akik kockázatosak az adóhatóság számára.
De ez így nem igaz
Az adóhatóság a már működő társaságok vezető tisztségviselőinek, a korlátolt felelősségű társaság, zártkörűen működő részvénytársaság esetében az 50 százalékot meghaladó mértékű szavazati joggal, vagy minősített többségű befolyással rendelkező tagjainak körében beállt változásokat követően is haladéktalanul kockázatelemzési eljárást folytat le. Ilyen pedig az ügyvezetők járulékfizetése miatt nagyon sok cég van.
A KOCKERD kérdőív kapcsán nagyon fontos, hogy ha valaki nem tudja visszaküldeni az előírt 10 napos határidőre, törlik az adószámát, ami gyakorlatilag a cég tevékenységének befejezésével egyenértékű.
Az, hogy a nyomtatvány az ÁNYK-ban is kitölthető, remélem segíti az elég szűk határidő betartását.
De vajon miért kellett a XXI. században 9 hónapig kézzel kitölteni egy ilyen hosszú nyomtatványt?
gábor -
Hozzáteszem meg sem kaptam a kéréses kérdőívet!!
Imcasso Controller Silver Kft -
KOCKERD kérdőívet még a mai napi nem kaptunk - több cégről van szó - mi a teendő?
Válaszukat megköszönve
Tisztelettel
Jakabné Nemes Katalin
Batisz Ildikó -
Andi -
Azt elfelejtettem írni, hogy az ellenőrzés rendben volt, mivel a szabályzatok, szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartás + beszerzési számlái, a 1041-es a tagokra való tekintettel rendben volt.
Andi -
Nekem sikerült már az év elején belefutnom ebbe a nyomtatványba. Sajnos csak a kereső program segítségével tudtam egy papíralapú példányt fellelni, mivel az ügyfelem csak telefonon értesített róla. Nálam cégvezető illetve ügyvezető csere történt. Már ez is kockázati tényezőt jelentett az adóhivatal részéről.
Igaz, hogy az ügyfél a NAV-tól már kb 15-20 napja megkapta, mikor én értesültem a beadási kötelezettségről + kitöltés és visszajuttatás után még kb. egy hét múlva küldte be. Szerintem a nyomtatvány legtöbb sora nem a könyvelőre, hanem a cégvezetésre vonatkozik. Mivel én is meghatalmazással rendelkeztem, így a NAV ügyintézője megtalált és engem kérdezgetett, hogy miért került később be a nyomtatvány. Ehhez még kapcsolódott két hónap múlva egy székhely ellenőrzés /nem volt kiírva a cég neve, címe stb. és utána mivel nem vette át a leveleket, amit küldtek az ellenőrzésre /szabályzatok stb ellenőrzése/, személyesen is be kellett mennie a NAV-hoz.
Gyula -
A hatodik kérdőíven vagyok túl és még háromra számíthatok, mert ügyfeleim jelezték a felhívás érkezését.
Legnagyobb problémám a postai kézbesítés vagy inkább nem kézbesítés igazolásával van. Érdekes, hogy az ügyfelek 80 %-a a kérdőív kitöltésére vonatkozó felhívást nem, az adószám törléséről hozott határozatot viszont megkapta. Ez ugye ugyanannyi fellebbezést, könyörgést, egyebet jelent. Nem tudom, kinek jó ez, egy biztos. én a könyvelők csuklóztatását látom benne. Az adóhivatal nagyon jól tudja, az ügyfél úgyis hozzánk szalad és ezt jól teszi. Az az egy, aki nem keresett meg, hanem saját kütfőből kitöltötte, meg is kapta a fokozott adóhatósági felügyeletet. Alig van bizonylata, ugyanis fél éve csak beruház, de adhatjuk be havonta az áfát, adótanácsadói ellenjegyzéssel.
Azt veszem észre, egy gépies, senki által meg nem nézett cégbírósági változás miatt automatikusan kiküldésre kerül a felhívás, olyan cégek esetében is, akik 20 éve működnek, soha problémájuk nem volt a hivatallal, csak éppen most férj - feleség helyet cserélt.
Nagyon nem úgy érzem, hogy ez és a hasonló intézkedések a kis- és középvállalkozók adminisztrációs terheinek csökkentésére meghirdetett kormányprogammal összegyeztethető.
A neten megtaláltam Ruszin Zsolt háromrészes véleményezését, néhány kérdésben kifejezetten segített.
Azt tartom még furcsának, hogy a beküldött kérdőívek nagy részére semmilyen reakció nem érkezett. Lehet, hogy ez így van jól?
Tilda -
Leó és Angyalai -
Vizsgálják:
1.Társasági szerződés jegyzettőke befizetése mikéntjét
A tagok jogviszonyát.A Bankszámla szerződés/eke/t
2.A pénzkezelés mikéntjét az ezzel összefüggő vevő-szállító induló partnereket
3.Szabályzatoknál :
A számviteli politikát számlarenddel a két mellékletével/Pénzkezelési és Leltározási szabályzattal.
Az értékelési szabályzatot.
Kérik a számla tükröt van-e?/Válasz persze van!Megelégszenek ezzel.
4.Szigorú számadású nyomtatvány nyilvántartó lapja.Tegyétek mellé a nyomtatvány beszerzések fénymásolt számláit.
5.A meghatalmazásoknál /180-as, VAMO/ ha van aki úgy könyvel mint én nem az ügyfele kódjával!Vigyázat itt erre az esetre külön meghatalmazás kell!/Ezzel volt bajom /
6.Ne feledkezzetek meg a Helyi adóról annak elektronikus bejelentkezéséről,meghatalmazásról.
A 201-es,KSH,úgyis megvan külön nem téma!
7.A cégtábla feltüntetése legalább a postaládán csengőn elég!
8.Utoljára hagytam a legérzékenyebbet a 1041-et.Itt nincs 15 nap!Különös tekintettel ha a cégvezetőt alkalmazotti jogviszonyba jelented be itt is a legkésőbb munka kezdéséig napja kötelező!Még akkor is ha egy hét múlva kapod meg a cégkivonatot a vállalkozótól meghatalmazások minden nélkül?Válasz igen add be papír alapon.A mulasztásomért bírsággal fenyegettek.A 15 napra hivatkoztam és arra hogy itt nem fekete foglalkoztatásról van szó ami a szigorú bejelentés igazi értelme.Pszichés nyomást gyakorolnak még reám,nem válaszoltak még
Kérésem, hogy ennek ellenére ne bántsátok a revizorokat nekik sem könnyű !Ők is most tanulják !
További jó KOCKÁZTATÁST!Üdvözlettel mindenkinek!
oroszedit -
Nállunk alakuló cégeknél 100-120 ezer forintos bírságot szabtak ki bejelentés nélküli foglalkoztatásért, mivel nem a munkába lépés napjáig lett az alkalmazott bejelentve. Az, hogy 3-5 napokról beszélünk, hogy visszamenőleg be lett jelentve, hogy így adóhiány nem keletkezett nem számított.
20-30 ezer forintra le tudtuk "sírni" a büntit, eltörölni nem.
Erzsi -
Kettő eredetit kérnek? Ez is elkerülte a figyelmemet!
Üdv:Erzsi
Marika -
alapesetben egy eredetit kell beadni....feltételezem
Márta -
A határozatban rendben találtak mindent. Különben a kiküldött nyomtatványt kitöltési útmutató hiányában, értelemszerűen töltöttem ki, a probléma ott volt, hogy nem lehet üresen hagyni semmit, ha vonatkozik rád, ha nem. A nem -eket is be kellett írni, és újból be kellett küldeni, és ezután jött az ellenőrzés.
Vali -
Minden adatuk meg van. Miért kell minket még dolgoztatni?
Hitelben dolgozomom. Nincs életem. Nem tudok adót fizetni,
mert a villanyszámlára kell a pénz, nem tudok előadásra menni, mert nem tudnak fizetni. Folyamatosan fizetési kérelmeket töltök ki.
Elég.
Judit -
Most voltam egy nemrég alakult céggel ilyen ellenőrzésen. Kijöttek a székhelyre és újra végigmentek a kérdéseken, hogy történt-e változás a válaszokban. Ahol volt változás, pl pénztár ott kérték az új adatokat. Semmi gond nem volt, segítőkész, kedves két fiatalember volt és segítettek is, hogy mit akarok mondani:)
Judit
hviki -
Most csináltam az elsőt, azt nem értem, hogy kitölteni lehet ABEV-ben, de elektronikus beküldés már nem lehet. Nekem elvileg mindenre kiterjed a meghatalmazásom, mégis elutasították azzal, hogy a nem vagyok jogosult benyújtani.
Böröczkyné Zsuzsi -
Persze arra nem jöttem rá, hogy miért van egyik céghez hozzárendelve, a másikhoz meg nem. De majd kiderül egyszer...
hviki -
Batisz Ildikó -
Ugye elmagyarázzátok, hogy mit jelent ez?
Köszönöttel: Batisz Ildikó
Marika -
Mondták, hogy igen , akkor 2 eredeti példányban adjuk be. Minden kérdésre válaszolva beadtuk még áprilisban , a mai
napig semmi válasz, gondolom akkor elfogadták a válaszokat.
Érdekes volt.... így utólag
János -
Tőke Zsuzsa -
Brigi -
oroszedit -
Felsorolták levélben, hogy mit kérnek, a felét sem nézték meg. Kimondottan "pofavizit" volt.
Összekészítettem a teljes könyvelési anyagot, vevő és szállító analitikát különböző formában, pénztárjelentéseket a pénztár dossziéba, tárgyi eszközökről analitikát, kartont, üzembehelyezésit, munkaviszonyokról bejelentőt, szerződést, jelenléti ívet, munkabér kifizetést. És persze a szabályzatokat.
Brigitta -
A nyáron volt egyik induló vállalkozásunknak ilyen ellenőrzése, semmi gond nem volt - persze indulónál jó is lenne - az ügyvezető volt jelen, a lakásán tartották (mert az a székhely), ellenőrizték az adatok valóságát, egy szóbeli megállapítást tettek, legyen az ingatlan használatáról egy "nullás" bérleti szerződés.
Brigitta
Ildi -
Most alakult cégnél lefolytatott ellenőrzés utáni tapasztalatról tudok beszámolni. Végigkérdezte a kérdőívre adott válaszokat szóban, és utána rákérdezett a pénzkezelési szabályzat meglétére. Egyébként a beidézés időpontja, megegyezett a szabályzatok elkészítésének határidejével.
Jó munkát!
Ildi
clairess -
Amúgy ellenőre válogatja az ellenőrzésnél, hogy mennyire foglalkoznak az anyaggal. Volt olyan ellenőr, aki nem volt tisztába a kitöltési útmutatóval sem, és pl megkérdezte, hogy a követelések és pénzeszközök összesenben csak a KP van benne? (persze nem volt vevőkövetelés). Illetve az utolsó kérdésnél, a jövőben rendelkezésre álló forrásoknál egyértelmű a kitöltésiben, hogy a jelenlegi + ami még lesz. A jegyzett tőke 500eFt soránál megkérdezte, hogy akkor jövőre plusz 500eFt-tal növekszik majd a jegyzett tőke? Szóval no komment.
A másik véglet, aki rá sem nézett, csak beszélgettek pár szót az ügyvezetővel.
kokárda -
Judit -
Ági -
Felettünk visszafelé haladnak az átkos 40 év-be, az pedig évszázados visszalépés is egyúttal.
Ezt viccnek szántam, de nem vicces.
Tünde32 -