Éhen hal a svédasztal mellett!

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Egy elszomorító e-mailt kaptunk, amelyben olyan problémáról van szó, ami megelőzhető lett volna.

A napokban egy előfizetőnk arról tájékoztatott, hogy megcsappant ügyfélköre, és csökkenő bevétele miatt, kénytelen lemondani az Irányadó Magazin előfizetéséről.

Természetesen nem azért elszomorító az e-mail, mert egy előfizetési díjjal kevesebb folyik be a számlánkra, hanem azért, mert olyan időkben került nehéz helyzetbe egy kolléga vállalkozása, amikor éppen ellenkező tendenciákat tapasztalunk.

Vajon, miért hagyták el az ügyfelek a korábban jól menő könyvelőirodát?


Lehet, hogy voltak előjelei a bajnak? Lehet, hogy túl sok ügyfelet vállalt, és a mennyiség a minőség rovására ment, és egy ponton túl az ügyfelei is megérezték a szolgáltatási színvonal romlását?
hes_n.jpg
Manapság inkább arról hallani könyvelői körökben, hogy milyen nehéz megfelelő színvonalon kiszolgálni az egyre bővülő ügyfélkört.

Mit tehetünk ilyenkor?


  1. Árat emeljünk, hogy az „olcsójános” ügyfelektől megszabadulva kevesebb munkával is a pénzünknél maradunk?
  2. Vegyünk fel új kollégákat (bár manapság nem könnyű megfelelő munkaerőt találni)?
  3. Vagy inkább „újratervezés” módba kapcsolva, gondoljuk át a könyvelőirodánk működését, határozzuk meg a célokat, szervezzük meg a folyamatainkat, találjuk ki a hosszútávon is fenntartható stratégiánkat?

Szerintem utóbbi


Meggyőződésem, hogy minden könyvelőirodában találhatunk olyan területet, amely fejlesztésre szorul. Gondolok itt munkaeszközökre, munkát gyorsító ügyviteli megoldásokra, személyi feltételekre vagy megtervezett, szabályozott munkafolyamatokra.

Gyakran látom könyvelőkön, hogy túlvállalják magukat miközben a működési feltételeiket nem igazítják a megnövekedett igényekhez. Ennek általában kapkodás, folyamatos tűzoltás és hibázások sora lesz a vége.

A fejlesztés kétség kívül befektetéssel jár, és akik nem teszik meg, azok talán az ínségesebb időkre való tartalékolás miatt gondolják úgy, hogy nem invesztálnak a cégükbe.

És lám, igazuk is lesz


Az ínséges idők tényleg eljönnek - mint az elején említett irodánál - csak éppen nem a körülmények, hanem a saját felelőtlenségük miatt. Ha időben kapcsolnak és fejlesztenek, akkor megtarthatták volna az ügyfeleiket, és ma is gondtalanul működne a könyvelőiroda.

Míg egyes könyvelőirodák válogatnak a legjobb ügyfelek között, addig másoknak csak a lepattanó, problémás, olcsójános ügyfelek jutnak. Vagyis, a bőségesen terített asztalról leeső morzsákon próbálnak megélni, és éhen halnak a svédasztal mellett.

Kifogást pedig mindig lehet találni: Ha kevés az ügyfél az a baj, ha sok, akkor meg az a baj!

A Könyvelők Országos Találkozóján mindent megtalálsz, amire szüksége lehet a könyvelőirodád újratervezéséhez. Az előadásokban inspirációt és információt a továbblépéshez, a szünetekben a kiállítók között pedig modern eszközöket, konkrét magvalósítási lehetőségeket találsz.

http://www.adonavigator.hu/images/stories/konferencia/kot2017logo.png
2017. szeptember 27. - Lurdy Ház

Megnézem a részleteket >>
vonal2.jpg

Gyere el a konferenciára, nem csak azért, mert megéri!

Hanem mert egyszerűen létkérdés!




Hozzászólások

Anikó  -  

Nem feltétlenül a könyvelőirodában kell a hibát keresni.
A Facebookon levő Könyvelők klubja csoportban a hozzászólásokból leginkább az derül ki, hogy sajnos a regisztráció nélküli zug- és garázskönyvelők viszik el az ügyfelet, mert ők fele vagy harmad annyi díjért vállalják el a könyvelést.

Moni  -  

Akárhogy is ragozzuk, fő probléma a megfelelő munkaerő hiánya. Legalábbis itt lenn a déli országrészen. Nyugdíjba menő kolléganőm utódját több mint másfél év után találtam meg. Sajnos ő sem mérlegképes könyvelő, így a vállalható ügyfélszámot nagymértékben befolyásolja, hogy teljeskörűen képes-e könyvelni, vagy egy emberre hárul az összes zárási feladat.

Márti  -  

Zolinak teljesen igaza van. Nagyon nem mindegy, hogy hol élsz. Lehetsz profi, ha a menő ügyfeleid is bezárnak, feladják.

KönyvGabi  -  

Mi egy kisvárosban (inkább egy nagy falu) dolgozunk, és most már a második alkalmazottat kell felvennem, hogy rendes, pontos, időbeli munkát tudjak végezni. Nem kell reklám, "szájhagyományútján" jönnek az ügyfelek. Sajnos ,már így is nemet kell mondanom, mert a személyes kapcsolat tartás, pontos tájékoztatás, igazolás, hitelkérelem, Efo- jelentések, és a millió apróság, az én időmet teljesen felemésztik. Az ügyfél ugyanis elvárja (jogosan!), ha belép az ajtón csak Ő létezzen. A szakmai továbbképzésről, és itt nem a kötelezőről beszélek, még nem is beszéltünk. Nagyon idő igényes.
Nem értek egyet Zoli felvetésével, hogy ez csak a fővárosra lenne érvényes. Az biztos, hogy minden pontosan fizető, korrekt, tájékoztatásokat meghallgató ügyfelet meg kell becsülni. Csak az élet szalad el felettünk... :-)

Kata  -  

Megyünk!

Zoli  -  

Vidéki, kisebb könyvelőirodák szenvednek, fővárosi, nagyobb városi irodákba ömlik a munka. Tehát fölösleges általánosítani!
200 km-re Budapesttől egyre több fővárosi céget vállalunk. Van ügyvéd, könyvvizsgáló, könyvelő, aki irodát nyitott Budapesten és hetente 2-3 napot itt tölt.
A bejegyzés igazán a fővárosra illik rá!