Büszke vagy magadra?

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Szerintünk óriási különbség van egy kiscég könyvelője, és egy hasonló végzettségű, de közepes- vagy nagyvállalatnál dolgozó kolléga között.

Kisvállalati könyvelőként sokkal összetettebb, komplexebb feladatokkal nézel szembe. Kontroller, áfa-analitikus, munkaügyes, bérszámfejtő, stb. - ezek nagycéges munkakörök. Mi, akik kiscégekkel fogkalkozunk, egyszemélyben látjuk el ezen munakörök feladatait.

Én büszkén vagyok kisvállalati könyvelő, mert nagyobb a rálátásom, hatásom és felelősségem egy vállalkozás, és a benne dolgozók életére.

Nagyon fontos!
Nem azt mondom, hogy jobbak vagyunk nagycéges társainknál, csupán mások...
Mások a feladataink, más a szakmai érdeklődésünk, mások a problémáink, az érdekeink és másfajta tájékoztatást igénylünk.

Te hogyan gondolkodsz erről?
Milyen segítséget szeretnél kapni kisvállalati könyvelőként ügyfelektől, kollégáktól, az államtól, vagy akár tőlem?
Szólj hozzá!


A bejegyzés címkéi

sikeres könyvelő


Hozzászólások

Siporka  -  

Ügyféltől: több megértést. Nem egyedül csak őt szolgálom ki, hanem a többi társát is, ezért fennáll a "sorbanállás" veszélye. Ő jött hozzám és tudta hogy könyvelőiroda vagyok, akkor illene ezt meg is érteni. És tudomásul venni, hogy könyvelő és adószakértő vagyok, nem ántsz-es, jegyző, hegesztő, lakatos, és főleg nem Gizike, a titkárnő.

Államtól: legyenek már végre stabil, megalapozott magyarul megfogalmazott törvények, agyon-módosítgatás nélkül és legalább egy évig bírják már ki, hogy nem nyúlnak hozzá.....kevesebb adminisztráció és a piedesztálon ücsörgők kezeltessék magukat  papír- és nyilvántartás-fetisizmus ellen.

Zsuzsitól? Kb. ugyanazt, mint addig. Bár szívesen olvasnék e-book-ot egy-egy ritkaságszámba menő komplex témáról: pl kereskedelemi képvisetelek fióktelepek, könyvelése, adózása, úgy is mint külföldi cég Mo-n létesített ilyen szervezete és úgy is mint belföldi cég küllföldön létesített ilyen szervezete. Nekem mindkét fajtából kijutott, és küzdök is velük, miattuk. De érdekelne a transzferárazás is, án nem olyan általános cikkekben, mint ami minden szaklapban megtalálható, hanem kicsomagolva, pl. minden hónapban komplex téma egy-egy konkrét, de gyakori esetre. Én/vagy az ügyfelem szívesen fizetnék pl.  tr-ár mintáért is, ha adaptálható.

Köszi. Siporka

Gizus  -  

Kedves Zsuzsa!

Én évtizedekig dolgoztam nagyvállaltnál, (igaz mellette itthon is könyvelgettem egy-két barátnak) de össze sem lehet hasonlítani a kettőt.

A nagy cégeknél mindeki általában csak részfeladatokat végez, legalábbis alkalmazottként és a teljes munka folyamatát és összetettségét nem is sejti.

Bezzeg nekünk könyvelőknek mindenre figyelni kell. Legyen az adóügy, vagy pénzügy, sőt még a taggyűlések szabályos megtartása stb.

Össze sem lehet hasonlítani a munkánkat és felelősségünket a nagyvállalatoknál dolgozókkal.

Ezért is van olyan nagy szükségünk Rád! Van kihez fordulni, ha megadadunk valamiben.

Nagyon köszönöm eddigi és jövőbeni segítségeteket.

Márti  -  

Kedves Zsuzsi,

Ma takarítás közben jutott eszembe egy gondolat, amivel szerintem sokunk munkáját megkönnyítenéd. (Talán lentebb volt már hasonló igény pl. alapítvány könyvelése)

Minden cég és egyben könyvelő életében vannak olyan események, amik  teljesen új feladat elé állítanak minket , mert korábban nem kellett ilyeneket könyvelni, nem kellett ilyen ügyeket intézni, stb. Ez nem jelenti azt, hogy nem tudjuk mit kell tenni, de lehet hogy az ismeretek felfrissítése nem árt, sőt... Gondolok itt a legelső lépéstől, vagyis a cégalapítástól kezdve, az esetleges átalakuláson keresztül a cég életének utolsó mozzanatáig, vagyis a végelszámolásig, felszámolásig, de sorolhatnánk még.

Ezek olyan feladatok, amikor egyszerre több hatóság, szervezet felé kell bevallást, bejelentést tenni különböző határidőkben, stb.

Ami nagy segítség lenne, és ezzel rengeteg időt takarítana meg minden könyvelő, ha az adóhatósághoz hasonlóan ezekre a témákra információs füzeteket készítenél, a Tőled megszokott gyakorlati kiegészítésekkel (és főleg ezen lenne a hangsúly), jogszabályi hivatkozásokkal, sorrendiséggel, figyelem felhívásokkal, és az egyes jogszabályi változások frissítésével e-book formájában elérhető lenne, díjfiztést követően pedig letölthető az oldalról.

Nagyon köszönöm, hogy ötletemet megoszthattam, remélem másoknak is kedvező lenne ilyenfajta segítség.

Köszönöm az eddigi hasznos tudnivalókat, és az eddigi, nagyon átgondolt, és lényegre törő összegfoglalókat a változásokról,további jó munkát!

Márti

ÁGI  -  

Kedves Kollégák, segítsetek egy kérdésben.

Tulajdonos társakat tájékoztathatok e arról, hogy az ügyvezetőjük nem fizet sem a NAV felé sem felém hónapok óta.

Köszi

Ili  -  

Igen, valóban, meg tudom erősíteni ezt a megállapításodat.

Sok év óta  dolgozom a kis vállalkoások területén és össze sem hasonlítható az a rálátás beli szükségesség nálunk, mint a "nagyok"nál dolgozó kollégáknál. Időnként igen bonyolult és terhes is, azonban  nagy segítség is abban a vonatkozásban, hogy komplexen látja vagy érzi az ember a céget, az információk kapcsolódásai hamarabb beépülnek a rendszerbe szerintem. Én úgy gondolom, hogy a "másságunk" mellett még talán  a "leterheltebb" jelző is illik ránk.  De ettől ez még tud  időnként szép is lenni.

Minden kollégának és kolléganőnek sok erőt és kitartást kívánok a munkájához, nem utolsó sorban az  ADÓNAVIGÁTOR  minden dolgozójának. Nélkülük 100x nehezebb lenne, ezt biztos!!!

 

 

 

Margit  -  

Kedves Zsuzsi !

Jó a kérdések sorozata, hosszú a válaszadás.

Az ügyfelelktől valamilyen rendet az anyag átadásánál, elsődleges kommunikációt mielőtt "más" dologba belevágnak és nem utolsó sorban "normális" fizetést is. Kollégáktól azt, hogy jól és hibamentesen dolgozzanak, ne csak mindig az legyen, hogy ez a pénz kevés.Államtól? ténylegesen vegyék figyelembe, valósítsák meg a gyakorló szakemberek hozzászólásait, ne csak az iróasztal mellől intézkedjenek.

Tudom a kérés....

Üdvözöllek.

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!

Valóban  sokrétű a mi munkánk, ezért jó, hogy Rád, a segítségedre mindig számíthatunk és ezt nagyon köszönjük!!!

ÁGI  -  

KEDVES ZSUZSI!

15 ÉVE KÖNYVELEK BT,-KFT,-ALAPÍTVÁNY,-EGYESÜLET-EGYÉNI VÁLLALKOZÓKAT.SZERINTEM NAGYON SZÉP, DE MEGTERHELŐ A MI SZAKMÁNK.IGEN,ÉN BÜSZKE VAGYOK MAGAMRA! NA NEM AZÉRT MERT AZT HISZEM,HOGY MINDENT TUDOK, - AKKOR BIZTOSAN NEM JUTOTTAM VOLNA EL HOZZÁTOK - HANEM MERT AMIT ELÉRTEM  AZT EGYEDÜL HOZTAM LÉTRE. NAGYON NEHÉZ VOLT, MERT  30 FELETT KEZDTEM A SZAKMÁT TANULNI, DE HÁLA ISTENNEK NAGYON JÓ SZÁMVITELI TANÁROM VOLT AZ ISKOLÁBAN.BÁRMIT LEHETETT KÉRDEZNI TŐLE, MINDENRE TUDTA A VÁLASZT ÉS EMBERI NYELVRE LE IS FORDÍTOTTA. EZT ÉRZEM ÉS LÁTOM NÁLATOK IS. NAGYON JÓ HOGY VAGYTOK, KÖSZÖNÖM A SOK SEGÍTSÉGET AMIT EZEN AZ OLDALON TALÁLOK. IGAZ AMIT TÖBBEN ÍRNAK, HOGY SAJNOS BÁRMELYIK HATÓSÁGHOZ FORDUL AZ EMBER SEGÍTSÉGÉRT, NAGYON KEVÉS A  SEGÍTŐKÉSZ ÉS FELKÉSZÜLT EMBER. LEGTÖBBEN MÉG AZT SEM TUDJÁK MEGMONDANI, HOL TUDNÁNAK ESETLEG A FELTETT KÉRDÉSRE VÁLASZOLNI.ÖRÜLNÉK NEKI HA TOVÁBBRA IS SEGÍTENI TUDNÁTOK A KISVÁLLALATI KÖNYVELŐKET A MINDENNAPI MUNKÁBAN HISZ EGYRE SZÖVEVÉNYESEBB ÉS ÁTLÁTHATATLANABB - TESZNEK RÓLA POLITIKUSAINK - JA ÉS MI AZ AMI NEKÜNK KISVÁLLALATI KÖNYVELŐKNEK IGAZÁN SEGÍTENE?!

EGY 2-3 NAPOS KÖTELEZŐ TANFOLYAM MINDEN KEZDŐ VÁLLALKOZÁS ÜGYVEZETŐJÉNEK, HOGY LEGALÁBB AZ ALAPFOGALMAKKAL TISZTÁBAN LEGYENEK ÉS NE HAVONTA KELLJEN ELMAGYARÁZNI PL. HOGY MIÉRT VESZTESÉGES A CÉG PEDIG Ő FIZETETT EGY KEVÉS ÁFÁT.

ÜDVÖZLET MINDENKINEK, TOVÁBBI SIKERES MUNKÁT KÍVÁNOK.

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa !

Köszönöm a lehetőséget , A 11T201T nyomtatvány minden ingatlannal rendelkező társaságnak be kell nyújtani vagy csak a változásról pl.adás-vétel.

 

Köszönöm a választ.Üdv. Éva

Andi  -  

Szia Zsuzsa!

 

Én is mint kisvállalati könyvelő tevékenykedem. Előzőekben banki alkalmazottként a könyvelés egy másik oldalát ismerhettem meg.Nagy segítségemre voltak a kezdésben az irodában tevékenykedő idősebb kolléganőim és természetesen a továbbképzések alkalmával az előadók. Nagyon örültem,hogy elsőként lehettem az adónavigátor vagyis a Te levelező partnered és utólag is nagyon köszönöm a mindig pontos és szakszerű segítségedet. Ha lehetőség lesz rá ezúton is szeretnék igényt tartani rá.

És mit várnék a NAV-tól több és hatékonyabb segítséget. De azt hiszem ez csak álom marad. Persze ott is akadnak kivételek.

 

 

 

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi !

Egyetértek veled a kisvállati könyvelöknek szerintem, nagyon

nagy a felelössége, mivel a kisvállalatok vezetői sok esetben

kérnek tanácsot és tölünk várják a megoldást olyan esetekben

is amikor ez nem könyvelői feladat. Kérdésedre hogy az adóhivatal,

hogyan segithetne nekünk egy kokrét példa késedelmi pótlék

estén már egyeztetett " rendezett" tételeket is újból kell intézni

mivel az adóhivatal megteheti , hogy általa el nem rendezett

esetekben újbóli egyeztetést illetve adatszolgáltatás, bejelentést

kéhet, azaz minket duplán lehet dogoztatni szankció nélkül.

Jutka  -  

Kedves Zsuzsi!

Igenis büszke vagyok magamra!Én is nagyvállaltanál dolgoztam több évdizedet,míg 15 évvel ezelőtt a kényszer vitt át kisvállalti könyvelőnek.Az első időszak nagyon  nehéz volt, míg átláttam a rész-ből, az egészet.

Mit nem adtam volna akkor egy olyan segítségért, amit Te nyújtasz most nekünk.Pedig akkor még az adótörvények sem"naponta"változtak! 

További szép napot!

csak a keresztnevét...  -  

Szia Zsuzsi!

Nagy cégnél dolgozom ,kids cégeket könyvelek otthon.Így jól kiegészítik egymást..Új tevékenységi kör került a cég életébe ,a gyártás mellé mezőgazdaság és most küzdünk.Nagyon kevés szakirodalmat találtunk..Ha esetleg tudnál segíteni ezeket hol lellhetnénk fel,nagy segítség lenne.Már várjuk a tréninget.!!!!

További sikere munkát kívánunk.A Zsuzsa

Éva2  -  

Kedves Zsuzsa!

Könyvelőirodában kezdtem a szakmát. GYES  és rendszerváltás után azt sem tudtam mi a könyvelés és az ÁFA. Több ügyfelünk volt, (ev. BT Kft) akiknek a bérszámfejtéstől az áfa , szja tao bevallásig nekünk kellett elkészíteni mindent. Szalagmunkásnak éreztem magam. Aztán jött a nagy lehetőség,  egy vállalkozás mindeneseként a titkárnőtől kezdve a bérszámfejtésig, a számlázóig, pénzügyesig, a könyvelőig, a belső ellenőrig minden én voltam. Tudtam is a vállalkozásról mindent. A Főnök megbízott bennem. Ahogy nőtt a cég, úgy nőttek a feladatok és nőtt a tudásom is. Volt minden, beolvadás, apportálás, szétválás. Ma már 6-an vagyunk az irodában, 40-en a cégnél, minden részfeladatot más csinál, én megmaradtam főkönyvelőnek és bérügyesnek. A mai világban jobban biztonságban érzem magam, hiszen így 50 felé a multi nagyvállalatok könnyebben megválnak hasonló korú munkatársaiktól. Köszönöm az előadásokat, az infókat, amelyeket kaptam. Azonban úgy gondolom igaza van Évának is, hiszen nekik is ugyanúgy  kellenek új információk a mindennapok útvesztőjéből.

Üdvözlettel:Éva

 

 

éva ismét  -  

És ne mondjátok, hogy külön kellene választani a kis és a nagy vállalatok könyvelőinek képzését, mert akkor mi nem járhatnánk Zsuzsihoz.

Véleményem szerint már csak a nagyon nagy vállalatoknál van olyan, hogy egy-egy ember csak egy szűk részterületet ismer. Inkább az a tendencia, hogy van ugyan három könyvelő, de mindenkinek mindent tudnia kell. Én dolgoztam nagyon rövid ideig egy igen nagy vállalatnál. Mint egy amerikai filmben az iroda..... tényleg részfeladatom volt. Az anyavállalattal kapcsolatban. És volt nagyon sok kis cég, és bizony a kaptunk hozzá kis cégeket is ráadásként ,azt viszont szőröstől, bőröstől önállóan, segítség, főnökasszony nélkül kellett csinálnunk. Én a jelenlegi nagyon sokrétű és szerteágazó munkámban folyamatosan találkozom olyan szakmai problémákkal, amikhez nem találok szakembert, aki válaszolni tudna a kérdésemre, mert folyton van valami új, valami, ami eddig még sosem volt, valami, ami annyira speciális, hogy kevesen foglalkoznak vele.........

éva  -  

Nagyvállaltnál vagyok könyvelő. És olyan összetett a feladatom, annyi mindent tanultam, amit kiscégek könyvelőjeként nem tanulhattam volna  meg. (Voltam és vagyok olyan könyvelő is.) Széndioxid kereskedelem könyvelése, lakosságot érintő támogatások átfuttatása a cégen, az energiaadó kiszámítását mi magyaráztuk el a VPOP ellenőröknek, ISO minősítések kezelése, beruházási hitelek és támogatások, könyvelés 6-7-es számlaosztályban, elektronikus adatállományok kinyerése és betöltése másik rendszerbe, mérleg és eredménykimutatás szétoperálása tevékenységekre, mert egy jogszabály éppen azt követeli... jogszabály alkotásban való részvétel véleményezési, javaslattételi joggal.......... minden tiszteletem a kisvállalati könyvelőké, mert a munkaügyi szabályokat képtelen voltam megtanulni egész életemben, a bérszámfejtést is csak felületesen ismerem, - de az SZJA és a járulék törvényeket már nekem is ismerni kell.......- , de nagyon szeretek nagyvállalatnál dolgozni......... ma már egy nagyvállalatnál is maximum három könyvelő van, aki egyben pénzügyes és kontroller is, legeljebb még egy  bérszámfejtő, és mindenkinek tudni kell bárkit helyettesíteni................... és kedves Zsuzsi, én nagyon szeretem a te előadásaidat, és téged, hidd el, járnak hozzád nagyobbacska vállalatoktól is könyvelők tanulni....

 

Babi  -  

Igen Zsuzsi, büszke vagyok arra amit csinálok, nagyon szeretem a munkámat, ezt is, és a régit is, mivel ott nagyon sokat tanultam, tapasztaltam. Dolgoztam mindkét oldalon, nagy cégnél részterületért feleltem, volt  felettesem, ő mondta meg, mikor, mit hogyan helyes....

A könyvelőiroda vezetése azért keményen más!!!!Teljeskörú, naprakész, hibátlan munkát vár el mindenki!, még én is saját magamtól, ami persze nem mindig sikerül, sok-sok ok miatt! Óriási a felelősség, nagy koncentrációt, és nagy munkabírást igényel! Nagy problémát okoz nekem az örökös aggódásom, mikor, kinél mit rontok el, mit értek félre, elkészül-e minden határidőre, ellenőrzéseknél mi maradt el, észreveszem-e a hibát..........

Szeretnék egy olyan könyvet a kezembe venni, olyan fórum tagja lenni, amelyik nekünk szól, gyakorlatias, egyértelmű, aktuális, állásfoglalásokkal, példákkal bemutatott esetek, egyéni váll-ra, és cégekre is, .....

Zsuszi sok sikert, és légy Te is büszke sokáig!:)

 

 

csak a keresztnevét...  -  

 Kedves Zsuzsa!

Én 18 évig könyveltem saját vállalkozásunknak 2009 - ig, már nem csináljuk a tevékenységet, nyugdíjasok vagyunk. Saját magam tanultam meg nem vagyok tanult könyvelő. 6 - 8 alkalmazottunk volt sok mindenre kellet figyelni.Kezdetbe nem volt ilyen segítség mint TE !,de mióta az Adó-navigátor létezik mindig itt kerestem először segítséget és kaptam is. Attól fügetlen, hogy már nem kell napra kész lennem a mai napig is sokszor látogatok ide.Az előttem szólókkal midenbe egyetértek.

További jó munkát és kitartást kívánok ebbe a mai jogi káoszba.

Üdvözlettel: Bohusné.    

csak a keresztnevét...  -  

Igen, mi univerzálisak vagyunk, mert mindennap új és új problémát kell megoldani és nem egyoldalú a dolgunk. Én ezért szeretek kisvállalkozóknak könyvelni és bérszámfejteni. Mert így naprakészen tudom tartani tudásom /amint lehet/. És minden témában tanácsot tudok adni vállalkozóimnak! Ez a szakma szép oldala.

Zsuzsa  -  

Kedves Zsuzsa!

Én az államtól szeretném, ha lenne valami lista amit néha egyeztethetnék, hogy ki hogy van lejelentve a T1041-en.

Szeretném még, ha munkaüggyel kapcsolatban is lehetne segítséget kérni, úgy mint az APEH-tól és a TB-től. A munkafelügyelők sem szóban, sem írásban nem adnak segítséget, csak büntetni szeretnének.

Jó, hogy inditottatok egy ilyen fórumot. Köszönöm.

Szép napot kívánok: Zsuzsa

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa!

Nagyon fontos téma ez, olvastam a hozzászólásokat, mind igaz, szükségünk van a kapaszkodóra, amit Te nyújtasz nekem, nekünk. Olyan szerteágazó tudásra van szükségünk, hogy nehéz lenne azt egy csokorba összegyűjteni. A gyakori változásokról nem is beszélve!!!

Most én az alapitványokkal kapcsolatos tennivalókban fuldoklok, nem csináltam még, kellene egy könyvelési, adózási srb. szabályokat ismertető kiadvány. Ird meg melyik az, melyik ad megfelelő segitséget. Ebben az esetben nem közhasznúról van szó. Nagyon megköszönöm a segitségedet. Hol olvashatom majd a válaszod?

Minden jót kivánok: Márta

Erzsébet  -  

Kedves Zsuzsa!

Teljes mértékben osztom a véleményed. Én 23 évig egy költségvetési intézménynél dolgoztam (pályám kezdetétől 2007-ig), most pedig egy sertéstenyésztéssel foglalkozó Kft. könyvelője vagyok. Ketten látjuk el az egész adminisztrációt. Ettől a hónaptól én fogom a bért számfejteni, ami némileg "szűz" terület még nekem. Remélem tudsz majd segíteni az esetlegesen felmerülő kérdésekben.

Üdvözlettel: Erzsébet

 

zsuzsa  -  

Nagy segitség amikor emlékeztetsz határidőkre aktuális feladatokra, illetve felvetsz napi problémát és arra a gyakorlati választ is megadod.

Ami egy könyvelő részére segítség lenne, ha párnapos határidővel választ kapna egy számára éppen nem egyértelmű jogszabály értelmezésére.   

Katalin  -  

Kedves Zsuzsanna!

Voltam nagyvállálozás könyvelője és most sok kicsit könyvelek.

Nem volt könnyű akkor sem és most sem.

Mások az elvárások, de a cél ugyan az pontosan és jól tenni a dolgom.

A tudástár amit át kell látnom ma sokkal szálesebvb miknt akkor. Talán nehezebb is ellátnom e feladatott.

Üdv katalin

Éva  -  

Kedves Zsuzsi!

Végig olvasva a többiek hozzá szólását, ugyanezekkel a problémákkal küzdök jómagam is, plussz azzal, hogy tévedhetetlennek kellene lennünk, mivel a hatóságok igencsak "díjazzák" a dolgozók bejelentésének késlekedését, esetleges elmulasztását.Kiszámoltam (szakmai ártalom), hogy ha ezt egy évben két alkalommal megteszem, és megkapom a "méltó" büntetésem, hát bizony abban az évben ingyen dolgoztam.

Felelősségbiztosításról meg nem is lehet beszélni, mivel olyan magas a havi összege, meg nem tudom erre egyáltalán kiterjed-e.Nem a munka a sok, hanem a felelősség amit át kell, hogy vállaljunk az amúgy sem jól és rendszeresen fizető vállalkozásoktól. Valóban kellene egy fórum ahol érvényt lehetne szerezni megtépázott jogainknak

 

Orsa  -  

 Kedves Zsuzsi !

Mindenben egyetértek a többiekkel, 16 éve könyvelek és folyamatosan tanulok és képzem magam, mert elég 1 hét szabadság és már úgy érzem lemaradtam. Nem olyan rég beszéltem egy barátnőmmel aki azt mondta, hogy azért könyvel egy nagycégnél csak tárgyi eszközt mert Őt ne szidja senki ha valami nem jó és ő nem fog fizetni senki miatt semmilyen bírságot. Az a baj, hogy a cégek is innen közelítenek azért van a könyvelő, neki kell tudni és majd fizeti a biztosításából mert hát Ő csinálta. Ezzel a hozzáállással nem tudok mit kezdeni, de az ember csak abból tud élni akik fizetnek.

Köszönöm, hogy Vagytok és maradjatok továbbra is, hogy MI ITT MINDANNYIAN NAPRA KÉSZEK LEGYÜNK ÁLTALATOK!

Orsa

Éva  -  

Erdötelepítési támogatással kapcsolatban szeretnék könyvelési segítséget kapni, kontírozási  nyilvántartási példával esetleg on-line vagy levélben.

Marika  -  

Kedves Zsuzsi!

Ez nagyon érdekes téma amit felvetettél. Én személy szerint 20 évig voltam egy nagy cég számviteli vezetője, és azt gondoltam, hogy már mindent tudok a gazdasági munkáról. Amikor 1993-ban elkezdtem az alkalmazotti munka mellet vállalkozásban könyvelni, akkor jöttem rá, hogy amit tudok, az egy nagyon kicsi része a gazdasági munkának. Nem tudtam bért számfejteni,  nem ismertem a Munka Törvénykönyvet, gondot okozott egy adóbevallás elkészítése, nem ismertem a TB elszámolásokat. Mindezeket megtanultam, elvégeztem egy TB ügyintézői tanfolyamot.  A nagy cégnél végzett munkámat is szerettem és a kisvállalkozók könyvelését is szeretem csinálni. Most nyugdíjasként már csak vállalkozásban könyvelek, de most sem tudom azt mondani, hogy minden csinját ismerem a szakmának, nagyon szívesen elfogadom a segítségedet, mert mindig tudod hogy mi a gyenge pontunk.Visszatérve a kérdésedre, azért büszke vagyok magamra, mert egyetlen ügyfelemet sem büntettek meg könyvelési vagy bevallási hiba miatt, pedig voltak ellenörzések. Egyéni vállakozőkat Bt-t KFT-t és alapítványokat könyvelek. Tervem szerint mint nyugdíjas, csak az Alapítványokat fogom könyvelni. Köszönettel elfogadom Tóled az alapítványokkal kapcsolatos segítséget is.

Köszönöm az eddigi segítségedet, és ezután is számítók a szakmai segítségedre.

 

Ildi  -  

Tisztelt Zsuzsa!

Nekem a problémát az okozza,hogy a jogszabályok útvesztőjében sokszor elveszek, és sajnos nincs olyan ismerős kolléga akitől segítséget, vagy csak egy kis megerősítést is kaphatnék. Az apeh-ban meg nem igazán bízok, mert ahányszor felhívom őket annyiszor más-és más felvilágosítást kapok. Így aztán én is szívesen fogadnám , azt a "másfajta tájékoztatást" amiről a fennt említett cikkben beszéltél.

További szép napot kívánok: Ildi

csak a keresztnevét...  -  

Nekem nagyon jó, ha felhívjátok a figyelmemet a változásokra és azok gyakorlati hatásaira (bevásokban, könyvelési tételekben, pénzügyi hatásaiban az egyes gazdálkodói csoportokra, pl. térsaségok egyéni vállalkozók mennyivel fizetnek többet, vagy kevesebbet a változások  miatt, hogy esetleg milyen választési lehetőségeig nyíltak meg, vagy szüntek meg s ezzel cca mennyi hasznuk, vagy káruk keletkezhet.

Gyakran kiakadok tőle, hogy nekünk - kkv-s könyvelőknek - elvileg mindent tudni kell, nincs velünk szemben semmi tolerancia. A hívatalban, a különböző osztályok munkatársai nem ismerik a másik szakterületét, de minket gyakran elég durván kioktatnak, ha nem vágjuk azonnal a munkaügyi központok, vagy a TB ügyintézés papírmunkájával kapcsolatos dolgokat. Most csak panaszkodtam egy kicsit, nem hiszem, hogy lenne ír a sebeimre.

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!  Nagyon köszönöm az általad nyújtott sok-sok segítséget.

Manapság a mi tevékenységünk messze nem a könyvelésről szól csak, hanem a sok tanácsadásról-ami  sajnos pénzben nem igazán realizálódik-, mert psyhoterapeutának is kell sok esetben lennem, mivel a körülmények  a vállalkozások vezetőitől is szélesebb körű ismereteket tételeznek fel, illetve várnak el. Szeretem a kihívásokat, ez tart frissen, no meg a sok jogszabályváltozás. El sem tudom képzelni úgy a munkámat, hogy az általunk gondozott vállalkozásokat átfogóan ne ismerjem nem csak gazdaságilag, hanem emberileg is, mivel csak így tudok kicsit segíteni nekik. Nektek és a többieknek mi a véleményetek?

Köszönöm, hogy rám figyeltetek. 

Zsuzsi, Zoli sok erőt és egészséget a megújuláshoz.

Üdvözlettel:Kati  

eta  -  

Kedves Zsuzsa!

Az előttem szólókkal szinte mindenben egyetértek, Kata és Kati véleményét mintha én írtam volna. Az a véleményem, hogy a kisvállalkozók és kisvállalkozások vezetői általában sajnos semmit nem tudnak csak azt, hogy a könyvelőnek mi a telefon száma. Szerintem könyvelő iroda vezetője és könyvelő ként Én magam sem tudom hol a határ mi a mi feladatunk. Termékdíj, szénadó, okmányirodai változás bejelentés, kiküldetési rendelvény, útnyilvántartás,  felfüggesztett, felszámolás és végelszámolás alatt lévők figyelése, ügyfeleink ügyfeleinek az ellenőrzése, bérbeadó szállásadó egyéni vállalkozó-e, jó a számla és jól van kiállítva, illeték, szállítmányozó menetlevele, gépkocsi vezető nyilvántartása, szig.szám.nyomt.nyilvántartása, pénzkezelési szabályzat, számlarend stb, stb.........

Bérszámfejtési részen szinte minden nap ügyeletben kell állni, hogy az egyszerűsített bejelentéseket megtegyük és ellenőrizzük, elmenő dolgozónak azonnal kell minden papír, stb,stb.......

Szóval nem is tudom, talán dolgozok tovább, megyek az erdőbe kerülgetem a fákat, az erdő egyre sűrűbb egyre több a fa és közben a bokrok is elszaporodtak. már alig lehet ösvényt találni.

Kellene egy hivatal ahol, minden kérdésre tudnak válaszolni (nem megoldást), legalább hogy hol talájuk a választ.

Üdv ETA

Teréz  -  

Kedves Zsuzsi.

Igen én is úgy érzem, hogy igen összetett feladatot látunk el ,mi akik kis cégeknek könyvelünk .Értenünk kell mindenhez és persze figyelni a változásokat is.Nekem van egy pár kollégám , kolleganőm akik szintén régen vannak már a szakmában és egymásnak tudunk  segíteni. Én is úgy érzem ,hogy nagyon jól jönne a számviteli segítség is  többek között.

Köszönet az eddigi segítségért  és a továbbiakban is reméljük lesz.

        Üdvózlettel:  boteri

 

Marika  -  

Kedves Zsuzsi.

Valóban sókoldalunak kell lenni a könyvelőknek,most például

azt szeretném valahol megtalálni ,hogy a segitő családtagnak

jár -e szabadság.Légyszives segiteni,mert sehol nem találok rá

választ.Lehet ,hogy azért mert nincs rá válasz.Mivel nem munkaviszony

nem jár szabadság?Ha lehet email cimemre  küld a választ,amit előre

is nagyon köszönök,mert a leszámolás miatt sürgös lenne tudnom

a válasszt.

Judit  -  

Tudjátok Én közel 20 éve az Apeh-tól kilépve lettem kisvállakozó.Nem könyveléssel foglalkozom,de a mi 2 vállakozásunk és két jóbarátomét csinálom.Úgy gondolom,hogy igazán ezen a szinten értjük mi igazán a könyvelést.Számvitel,sztk,áfa,szja,munkaügy,munkavédelem,bérszámfejtés,unios beszerzés,stb.Még felsorolni is sok.A legnagyobb hiányosság meg az,hogy az Apeh-os dolgozók manapság vagy semmihez nem értenek,vagy csak nagyon specifikusan.Van még egy-két átfogó ismeretekkel rendelkező,de Ők nem ügyfelekkel foglalkoznak már.Probléma esetén rögtön a könyvelőhöz irányítanak,és meglepődnek,ha könyvelő hívja őket.Ez a menekülő út nekik,hogy ne kelljen válaszolni,na és  a kioktatás. Pedig az ügyfélszolgálatoknak szerintem szolgáltatási feladata is lenne.Ebben kellene hathatósabban képviselni a könyvelők érdekeit is.Persze ezt csak nagy irodák tudják megtenni.Üdv:Judit

Márti  -  

Kedves Zsuzsa! Én nem a témához szólnék, de van egy kérdésem és nem tudom hol lehet feltenni.

Tárgyi eszközt forgóeszközzé minősítünk át. A bruttó értéke 1.000.000.-Ft az elszámolt écs 300.000.-Ft. A könyvelési tételekre lennék kiváncsi.

Nagyon köszönöm.

Nagy Csaba  -  

Szia Márti!

Először vissza kell vezetni az elszámolt ÉCS-t:

T 1X9 Tárgyi eszköz értékcsökkenése

K 571 Terv szerinti ÉCS

Összeg: 300.000 Ft.

Aztán átvezetni a bruttó értéken a készletek közé:

T 2 Készletek

K 1X Tárgyi eszközök

Összeg: 1.000.000 Ft.

Majd persze el lehet számolni költségként:

T 51 Anyagköltség

K 2 Készletek

  -  

Köszi Csaba!

Idén már nincs elszámolva écs. Tehát a K:571 nem oké.

Én úgy gondoltam, hogy T:2 készletek K:13 Tárgyi eszközök

a nyílvántartási értéken ( nettón) 700.000.-Ft.

Így a 13-on egyenleg marad 300.000.-Ft ezt vezetem össze az écs-vel. T:139 K: 131

A készleten pedig megjelenik a 300.000.-Ft.

Szerinted így jó lenne? Olvastam valahola 86-ot is, de így nem jön össze.

Üdv: Márti

Böröczkyné Zsuzsi  -  

Márti!

Azt jó lenne tudni, hogy milyen okból minősíted forgóeszközzé. De amit biztos. Amíg tárgyi eszközként használtad, addig így is kell kezelni. Tehát ha például félévkor minősíted át, akkor fél évig az écs-t is el kell számolni, és utána kell nyilvántartási értéken áttenni a forgóeszközök közé. Ha év elején minősítetted át, akkor az idén már nincs écs.

Ha az eszköz további sorsa az, hogy eladod, akkor innen kell a 86-osra kivezetni a nyilvántartási értéket. Szóval innen a könyvelési tétel attól függ, hogy mi lesz az eszközzel.

Márti  -  

Zsuzsa!

Az átminősítésre a gazdasági válság következményeként van szükség, mert a társaság szolgáltatás nyújtása és termékértékesítése után a kereslet teljesen lecsökkent, gyakorlatilag nulla,  már egyáltalán nem használják a vállalkozási tevékenységhez. Ezt nemcsak a főkönyv mutatja, hanem az ügyvezetővel is íratok egy nyilatkozatot, így ez lenne az átminősítés alapja. Értékesíteni nem akarják.

 

Kata  -  

Kedves Zsuzsa és Mindenki !

 

Végre egy honlap, ahol emberi  szót is kapok a szakmai információk

mellé.

Valaha nagyon büszke voltam magamra tudásom sokrétűsége miatt,

de az utóbbi időben megrendült a hitem.

  Ügyfeleim - többnyire egyéni vállalkozók+ sportegylet+ kft- szerint

a könyvelő csak egy fölösleges rossz ,aki ráadásul pénzt is kér a

munkájáért.Iszonyú nagyok az elvárások velem szemben, és egy-

általán nem díjazzák a napi 8-10 órai munkát + ünnep és vasárnap,

a szabadságról nem is beszélve...Pedig sokaknak már 10-17 éve 

könyvelek.  Manapság lekövetni a jogszabály változásokat  elég sok

energiámat felemészt- gondolom nektek  is.Nem marad időm fényezni

magamat.

Na de ez nem a panasziroda.

Köszönet Zsuzsinak a rengeteg hasznos infóért, kár hogy nem

találtam az Adónavigátorra már jóval korábban. Sok szakmai hírlevélre

feliratkoztam, de számomra Zsuzsié a legjobb, talán épp azért, mert

kiskönyvelőként annyi mindenhez kell érteni egy személyben,amihez

nagy cégeknél szakosodott munkakörök vannak.

Szép napot mindenkinek !

Ági  -  

Örülök, hogy szóba került ez a téma.Szerintem ugyan is nem vonatkozik ránk sok minden amit elmondanak vagy megkövetelnek tőlünk.

Más ahol van pl.5-6 ember, vagy 100-200.

A nyilbvántartásoknak és az adatoknak természetesen pontosnak kell lenni, de mivel kell, hogy egyezzenek az adatok.? Sokszor még azt sem tudom megkapni, hogy mennyi volt a vállalkozás szerinti árbevétele, vagy,hogy kapjak a pénztár nyilvántartást.Magamra vagyok utalva és magammal kell,hogy egyezzek.Szép szép, de miért mindent ránk hárítanak a tulajdonosok?

Azért mert mi vagyunk a könyvelők, még nem biztos, hogy ekkora felelőséget fel kell vállalnunk.

Szerintem sokkal nagyobb a felelősségünk, mint egy nagy cégnél toldozó 4-5 vagy annál több embernek.

Teljesen külön kellene tartani a képzéseket is!!!

Nekem ez a véleményem!

Sziasztok

Éva  -  

Zsuzsi! Imádom a lelkesedésedet, a felkészülésed teljesen lenyűgöz.

Ha tehetem minden előadáson ott vagyok, de kurzusokon mindig. Teljes mértékben igazad van, a kisvállalkozói könyvelés egészen más, és összetettebb. Igen büszke vagyok magamra. Ha már itt tartunk, volne egy kérésem. Jelenleg a fordított áfás számlák önrevizióját végzem. Az APEH  szerint van egy állásfoglalás ami azt mondja ki, hogy elég ha a szolgáltató tud a beruházás hatósági engedélyes kötelezettségéről, nem kell nyilatkozat a megrendelőtől.

Nekem ez egy kicsit furcsa, és nem is találtam az állásfoglalást.

Ha valaki tud segíteni szivesen fogadom. További szép napot minden könyvelőnek.

Ildi  -  

Kedves Zsuzsi!

Könyvelőirodában kezdtem a pályafutásomat. Elegem lett abból, hogy "majd a könyvelő megcsinálja" miért nem csináltad meg, a te feladatod". Utána váltottam. Dolgoztam "nagy cégnél" analitikus könyvelőként, csak külföldi bejövő számlákat könyveltem. 1 évig bírtam. Az 1 év alatt annyit felejtettem, és annyit változott minden, hogy alig bírtam magam utolérni. Minden fórumra felíratkoztam olvasok és olvasok, hogy mostmár a 8 vállalkozást amit könyvelek el tudjam látni, és főleg kikötöttem, hogy mi az én feladatom és mi a vállalkozás vezetőjének feladata. Így hátha gördülékenyebben tudunk együtt dolgozni. Még van kapacitásom egy pár vállalkozásra, de több száz céges könyvelőirodát nem csinálok.

És nem utolsó sorban nagyon nagyon szépen köszönöm minden segítséget amit nyújtasz nekem. Ha Szegedre szervezel előadást biztosan ott leszek. Köszönök mindent, további munkádhoz minden szépet és jót, kitartást kívánok.

Üdv Ildi

Kati  -  

Én sem írhatok mást, mint a többiek. 20 éve könyvelek, folyamatosan tanulok, olvasok, előadásokra járok, de néha úgy érzem, mintha kevesebbet tudnék, mint korábban. Nagyon összetett a feladatunk, mivel mindenki a jó, helyes, hibátlan könyvelés mellé elvárja az időbeni (törvény előtti) tájékoztatást, az adómegtakarításokra való figyelemfelhívást is.

Amiben én segítséget szeretnék kérni a könyvelés számviteli része. Úgy gondolom, hogy ez a rész az oktatásokból, szakmai folyóiratokból is kimarad. NAV-tól erre (sem) lehet állásfoglalást kérni és nincs segítség egy-egy téma megbeszélésében.

Szívesen járok előadásaidra, remélem ezen jó szokásodat a jövőben is megtartod.

Marcsi   -  

Szia Zsuzsi !

Én egy nagy cégnél kezdtem dolgozni . Összehasonlítva a kettőt , szerintem is sokkal összetettebb,komplexebb tudást igényel a kisvállalati könyvelő, hiszen itt mindent maga készít el /könyvelés,bérszámfejtés,bevallások, egyeztetések elvégzése / mig a nagyvállalkatoknál ezekre a munkákra külön osztályok vagy csoportok szolgálnak . Szeretem a munkámat és igen, büszke vagyok arra , hogy kisvállalati könyvelő vagyok !Nagyon sok segítséget adott a könyved és a cikkeid a munkám során. Sajnos én Kecskeméttől igen messze lakom egy vidéki kisvárosban , de mindig nagy érdeklődéssel olvasom a cikkeidet , amit ezúton is nagyon köszönök ! További sok sikert kívánok !

Erzsébet  -  

Egy kis faluban mükődő cég vagyunk, csupa egyszerü kétkezű munkát végző kényszer-vállalkozóval. Ennek megfelelően a mi könyvelési díjunk is ehhez igazdik. Az országban sok ilyen könyvelőiroda dolgozik. A törvények értelmezése számunkra nagyon sokat segít, szeretnénk továbbra is megkapni ezt a segítséget. Szeretnénk megfelelni a mai kihívásoknak, de számunkra a továbbképzések díjai horor összegek.

Kati  -  

Kedves Zsuzsi !

Nagyon érdekesnek találom ezt a téma felvetést. Mindig úgy érzem, hogy mi kevesebb megbecsülést kapunk, mint egy nagyobb vállalkozás egyes részlegeinél, részmunka feladatokat ellátó munkatársaknál.  Ez igaz  az adóhivatal munkatársaira is, akik nagy többségben csak egy-egy adónemet ismernek alaposabban. Izgalmas kihívásnak tartom a mi munkánkat, szeretem is, de úgy érzem nagyobb segítséget érdemelnénk meg az államtól is, mint mikrovállalkozások. A jó munmkához komoly humán és anyagi erőforrásra van szükségünk, ugyanakkor az ügyfeleink vállalkozásainak megmaradásával, fizetőképességével is, tanácsadással is foglalkoznunk kell. Ezen a területen is nagy segítséget tudunk adni nekik, ami, általában soha nincs megfizetve. Vállalkozásom fejlesztéséhez próbáltam keresni pályázati lehetőséget magamnak, 1 m Ft alatt, de ilyen nincs. Szükségünk lenne egy támogatott oktatásra is. Szóval érdekes a téma, sokat lehet róla beszélni. Köszönöm.

Gizella  -  

Szia Zsuzsi!

Én nem vagyok könyvelő, "csak" tb-vel, bérrel munkaüggyel ,szja-val foglalkozom, de azt több több cégnek szolgáltatom.Előadásaidra ha tehetem elmegyek, mert nagyon sok hasznos szakmai  információt szerzek Tőled, amit a munkám során tudok alkalmazni. Vali felvetésével egyetértek, a sportolókra vonatkozó összefoglaló szabályokat nagyon jó lenne, ha napirendre tűznéd, mert elég nehéz a hatályos jogszabályok erdejében kiigazodni, és elég nehéz a sportolókat is kordában tartani.

Szegeden nem tervezel előadást tartani? Biztosan lenne rá igény!

 

Köszönettel

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi! Tőled és a fórumozóktól sok segítséget kapok,ha ritkán szólok is hozzá elég sok kérdésemre választ kapok.

Az ügyfelek,hát bizony van aki "okosabb" nálunk föleg a magasabb végzettségüek /nem szakmabeliekre gondolok/! 

Államtól?Többen leírták :a kiszámíthatóság,tervezhetőség,ne legyen egy éven belül többször változás.

Kisvállalatok vezetői is végezhetnének tanfolyamot hogy alapvető ismeretekkel rendelkezzenek ,mert  egyszerűen nem lehet az hogy majd a könyvelő elintéz mindent ,ez már nem megy legalábbis nekem már egyre kevésbé!

Dolgoztam nagyvállalatoknál, jelenleg könyvelőirodában ,de szerintem ez utóbbi a nehezebb.

 

 

,

Vali  -  

Egyetértek a megállapításoddal. Én többek között sportegyesületnek is könyvelek. Tudtál eddig arról, hogy milyen zűrzavar van egyes könyvelők fejében pl. a versenybírói díjak kifizetésével, adózásával kapcsolatban? Mi az amit el lehet számolni egy sportesemény kapcsán és mi az amit nem?

Többen vannak, akik egyáltalán nem fizetnek adót a versenybírói kifizetések után, a versenybírók rendre rosszul állítják ki a számlákat s nem fogadják el a véleményünket. Hát sorolhatnám a hasonló problémákat. Nagyon szeretném, ha egyszer ezzel a témával is foglalkoznál egy kicsit részletesebben, hogy eszközként használhassam, mert a törvényeket nem rakhatom oda mindenki elé.

Köszönöm előre is a segítséget.

Kati   -  

Igen szerintem is a nonprofit szervezetek adózásában nagy a káosz.. Jó lenne egy nagyon jó összefoglaló szakkönyv a hatályos törvényekkel összhangban.

A civil szervezetek általános  működéséből kellene kiindulni.

Mit csinálnak. Megvendégelnek más szervezeteket, családokat, versenyeket hírdetnek, díjakat osztanak, tehetséges fiatalokat támogatnak, stb,.

Hogyan adózik:  a vedéglátásuk,  a díjazott nyertesek, a pénzben támogatott tehetségek, stb. Nagyon nehéz a törvényekből kihámozni a helyes jogkövetést. Az is jó lenne, ha ilyen juttatások után ne kelljen egy kicsi  civil szervezetnek adóznia.

Klári  -  

Kedves Zsuzsa!

Eddig én még  nem szóltam hozzá semmihez, megragadom az alkalmat, hogy megköszönjem a tájékoztatásokat amit Tőled kaptam nagy segítségemre vált.

Teljesen igazad van, többet kell tudni sok mindenhez kell érteni,nagyon összetett a feladatunk, nem vagyunk könnyü helyzetben. Ezért böngésztem az Adónavigátort is.

Köszönettel az eddigiekért: Klári

Tercsi  -  

Mi Debreceniek/Debrecen környékiek pedig nagy szeretettel és szakmai érdeklődéssel várnánk ide hozzánk, Debrecenbe!

Márti  -  

Ehhez én is csatlakozom.

Éva  -  

 Kedves Zsuzsa! Nagyon sajnáljuk,. több kollégámmal együtt, hogy az idén Budapesten nem tartassz továbbképzést, reméljük jövőre találkozhatunk veled, mert most gondban vagyunk kihez menjünk. A Te előadásod nem csak a száraz tényeket mutatja be, hanem sok gyakorlati problémát is meg tudtunk veled beszélni. További jó munkát.

Kata  -  

 Én " kiscéges " könyvelő vagyok 20 éve, ezért nekem mindenben tájékozottnak kell lennem..  ahogyan azt Te írtad....

köszönöm...  az eddigi tájékoztatást is sokat segítettek...   Budapesten tartatok mérlegképes továbbképzést ???????

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa !

Köszönöm az eddigi tájékoztatásokat, tökéletesen igazad van a kis cégek könyvelőire sokkal több feladat, felelőség hárul, mint a nagycégesekre.

Nekem pl. nonprofit szervezetek ügyeinek intézése egyik fő feladatom, és egyéni vállalkozók könyvelésével foglalkozom. Nagyon kell figyelni minden törvényi változásokra, mert a megbizók rögtön a könyvelőre akarják fogni a saját hibáikat, szóval észnél kell lenni.

Üdvözlettel: Edit

Iren  -  

Én nem kisvállalati könyvelő vagyok, de sokat tanulok tőletek. Ezúton i köszönet érte.RIOHY

Klári  -  

Kedves Zsuzsa!

Jól mondod! Mások vagyunk. Nem csak azért mert a szakma minden területéhez értenünk kell, hanem mert számtalan, különféle céggel kell szellemileg, gazdaságilag, és érzelmileg "együtt élnünk". Naponta többször kell mundért váltani és hol vetni-aratni, hol külkereskedni, hol pedig fürdőruhát varrani, stb. Hitem szerint nem lehet a különböző technológiák átfogó, valamint az adott cég gazdálkodásának részletes ismerte nélkül jól és főleg eredményesen dolgozni. Ez viszont együtt jár a többletterheléssel járó sűrű váltással. 

Segítség? Hát az Tőled, a kollégáktól kapunk. Az ügyfelek jó része csak akkor segít ha bajban van, vagy még akkor sem. Az államról az azt képviselő tisztviselőkről meg ne beszéljünk, hisz kibékíthetetlen érdekellentét van közöttünk. Tőled és a kollégáktól köszönettel ugyanazt szeretném kapni mint eddig. A másik két kör tekintetében meg álmodhatok közérthető legalább egy évig hatályos jogszabályokról, a megbeszélésünköz igazodó ügyfelekről, de minek mert ezek csak rózsaszin leányálmok aminek az ideje lejárt. Inkább mosolygós unokáról vizionálok, annak több a realitása.

Köszönettel az eddigiekért: Klári

Marcsi  -  

Teljesen egyetértek veled. Én is csak a tündéri gyerekeim kedvességére, mosolyára számíthatok. Az ügyfelek, épp tegnap is felbosszantott egy, mert látnoknak, nyomozónak kell lennem. Elvárják, hogy azt is tudjuk, attól is óvjuk, amit nem is tudunk, amit még a NAV, a törvény alkalmazó sem tud. Hihetetlen. Ügyvédtől semmit, tőlünk mindent elvárnak. AZ ügyvéd veszíthet, mi nem hibázhatunk. MIÉÉÉÉRT van ez így, kedves kollégák? Túlzottan kiszolgáltuk őket? Néha olyanok, mint aki még 6 éves gyerek, nem lehetünk mindenki anyja, meg sem fizetik. Tudják, hogy milyen kusza ez a rendszer, milyen sok a változás, de ha mégis egyre nem tudtál figyelni, a hülye könyvelő!!!  Azért jó volna velük tudatni, hogy mi is csak emberek vagyunk, és nem ISTENEK! Én próbálom több, de inkább kevesebb sikerrel.

Az a jó, hogy ez a fórum legalább van, itt legalább megértjük egymást. A kormánytól végképp nem várhatunk sokat. Csak egy költői kérdés: Mi lett volna, ha a törvényhozók, ne addj isten a NAV-os szakemberek kitaláltak volna egy kódot a tavalyi 04-08-havi alkalmi foglalkoztatásra, ma nem kellene több ezer levelet küldni, hogy készítsenek bevallást, mert ugyan alkalmi volt, de munkaviszonynak számított??????? Sok mindenkit megkímélhettek volna a konfliktusoktól is. Üdv. További jó fórumozást!

Erzsó  -  

 Kedves Zsuzsa!

Eddig én még nem szóltam hozzá semmihez, de megragadnám az alkalmat, hogy megköszönjem az összes tájékoztataást, értesitőt.amit Tőled kaptam.Rengeteget tanultam .Én kifejezetten kisvállalkozásokat könyveltem,mostmár 2-éve csak alaphangon könyvelek:családi, alapítvány és 1-2 egyénit, mivel régen nyugdijas vagyok.Igazad van a kisvállalkozásokkal kapcsolatban, sokkal nagyobb lehet  a befolyásunk,és a rálátásunk,főleg ha a megbizónk bizalmát már elnyertük.

Üdvözlettel:Erzsó

Szelingerné Lakics Edit  -  

Kedves Erzsi !

Látom foglalkozol alapitvány könyveléssel, szeretném Tőled megkérdezni, hogy nonprofit szervezetnek kell-e kamatadót fizetni, ha a lekötött pénzbetét felbontja.

e-mailcímem: lakicsedit@freemail.hu

Ne haragudj, hogy kérdésemmel zavartalak, további szép napot kivánok !

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!

Teljesen igazad van a kisvállalati könyvelés mibenlétében, nekünk is ez az álláspontunk és munkánk során ezt tartjuk szem előtt mindig. Az Adónavigátort is ezért böngésszük, előadásaidra is ezért járunk. Nagyon köszönjük lelkesedésedet, rengeteg segítségedet, alaposságodat.

Mit is várunk tőled? Profán módon: ebből még. Nagyon köszönjük még esyszer:

Gabi

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi (ha megengedi hogy így ismeretlenként így szólítsam meg)!

Egyetértek afentiekkel, talán pont az összetettség miatt nehezebb a feladatunk mint egy részfolyamamtot végző kollegáé (én anno ezért választottam ezt az utat, a komplex tudás szerintem jobban hasznosítható).

Viszont pont e maitt volna nagy szükség olyan fórumra, ahol kifejezetten számviteli kérdésekben is kaphatnánk tanácsot, nem csak adózásból, mert számvitellel kapcsolatban nincs pl egy információs volnal, e-mail vagy bármi más ahol tájékoztatást lehetne kapni úgy, hogy a válasz meg is állja a helyét és meg is kapjuk a választ belátható időn belül.

Én személy szerint többször kértem volna már tanácsot (pl. beszámoló javítással, kimaradt tételek helyes javításával, hibahatások értékelésével, stb, munkaidő keretes, pótlék számításos bérszámfejtéssel, stb. kapcsolatban) de nincs kitől (olvasni persze lehet ezt azt az interneten, de a megnyugtató biztos hogy így jól csinálom megerősítés hiányzik (pl. egy megbízható könyvvizsgáló tollából)).

Én akár egy havi minimális díjat is meg tudnék fizetni (sajnos havi pár ezer Ft-nál többre mondjuk nem telne) egy bármikor elérhető telefonos vagy on-line, vagy e-mail kapcsolattartásos vagy valami hasonló fórumért, ahol hivatalos, konkrét és egyértelmű szakmai válaszokat kaphatnék aszámvitel és munkaügy területén is.

Tisztelem a munkáját, az ingyenes szakmai anyagai is sokat segítettek már, köszönöm.-)))

További sikereket kívánok és várjuk az újabb ötleteiket, cikkeiket.

Üdvözlettel:

Kapus Andrea

 

Ildikó  -  

Teljesen igaz. Többet "tudunk", jobban átlátjuk a cég egészét, mint a "Nagyok" könyvelője.

gabi  -  

Milyen segítséget szeretnék kérni? A legjobbkor kérdezted meg ezt Zsuzsi! Sajnos az utóbbi hónapokban nem egy "kis " cégem szünt meg a gazdasági nehézségek, vagy egyéb okok miatt. Lassan nekem is pénzügyi gondjaim lesznek emiatt, jól jönne egy-két kisebb Kft könyvelése(persze a nagyobbaktól sem zárkózom el), akiket én is jobban szeretek könyvelni, mert jobban kézben tudom tartani a céget. Ha ebben tudnál segíteni megköszönném, ha nem akkor elnézésed kérem , hogy ezzel a problémámmal zavartalak. (egyébként budapesti vagyok.)

Köszönöm, Gabi

Anita  -  

Én nagy cégnél kezdtem, egészen lentről, és vezetői szintig jutottam,. minden lépcsőt végigjárva. Most "kisvállalati" könyvelő vagyok és nagyon nagy hasznát veszem, hogy előtte nagy cégeknél is dolgoztam. Kis cégeknél teljes körűen kell végezni mindent, de sok minden nincs, ami a nagynál meg van. Mindkettő érdekes és hasznos, kinek melyik tetszik jobban. Ami fontos számomra, hogy időben értesüljünk az éppen aktuális adóváltozásokról, és ha bizonytalanok vagyunk egy új jogszabályban, akkor nagyon hasznos, ha azt számunkra értelmezik. Azért szeretem az Adónavigátort, mert itt mindig felhívják a figyelmünket arra, ami a sorok között rejlik :-)

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsa!

 

Nagyon is egyetértek a gondolataiddal. Volt alkalmam nagy vállalatnál tortaszelet munkakörben tevékenykedni, és napi szinten koordinálom micro-kisvállalkozások pénzügyi  számvitelét. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Utóbbi merészebb, szabadabb, és élvezetesebb, fontosabbnak érzem  a munkám eredményét is, és a súlyát is.

Nagyválallati légkörben sajnos elveszik az ember rálátási lehetőségeit, és  a szigorúan kialakított munkakörök között nehéz az átjárási lehetőség, mert ha meg is történik, azt nem nézik jó szemmel.

Tapasztalatból mondom. Timi

csak a keresztnevét...  -  

Igen mert én egy nagyon nagy cég számviteli vezetője vagyok ahol minden feladat előfordul,és meg is kell oldani a problémát.

Igazi feladatnak érzem mindenből lehet tanulni következtetni.

Nagyon szeretem  a kihivásokat.

Üdv:Márta