Azok az átkozott könyvelők...!

  |   írta: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna   |  

Gyakran írok, beszélek Neked arról, hogy a vállalkozók egy része mit gondol rólunk, könyvelőkről és tanácsokat is hallhattál már arra vonatkozóan, hogyan fogadtasd el magad az ügyfeleiddel.

Arra gondolok, hogy mindig mi közöljük velük a rossz híreket - mikor, milyen és mennyi adót kell fizetniük - ezért sok cégvezető úgy érzi, hogy a könyvelő, a vállalkozó által fizetett állami alkalmazott.
 
Ezért tartom fontosnak, hogy ragadj meg minden lehetőséget és mutasd meg nekik, milyen módon tudják a lehető legtöbb pénzt a vállalkozás keretein belül tartani!
Ha ezt megteszed, sokkal nagyobb presztízsed lesz ügyfeleid szemében, és úgy fogják érezni, őértük dolgozol.
 
Bár az utóbbi időben a lehetőségek csökkentek (béren kívüli juttatások megadóztatása), de biztos vagyok benne, minden cég esetében akadnak még kiaknázatlan források.
 
Kíváncsi vagyok a véleményedre, Te mennyire érzed feladatodnak az ügyfeleid ilyenformán történő segítését?
Írd le a hozzászólásokba!


A bejegyzés címkéi

sikeres könyvelő


Hozzászólások

mm  -  

Minden változásról írok e-mail összevonva az új dolgokról , ami az én ügyfél körömet érinti.

Vegyes a reakció : -van, aki figyelmesen elolvassa és kérdez. -  Ezek vannak a legkevesebben.

                                 -van, aki amikor eljön hozzám akkor kérdezget belőle

                                 - van, aki megemlíti , hogy mnegkapta de majd elolvassa

                                 - csak a nyugta jön vissza és utána semmi kérdés

Nem tudom az ügyfeleimet hibáztatni 100 % mértékben. Az utóbbi években minden január úgy indult , hogy jött egy csomó változás amit vagy visszavontak, vagy helyesbítettek ,vagy amikor életbe lépett senki fia meg nem tudta mondani, hogy is kell azt érteni ......

Néha kapok vissza vicces válaszokat

Szia ! Mikor jön az, hogy ez is ,megváltozott?

Ez meddig él?

Ugye nem is kell figyelembe venni mert eltörlik :)

Nem tudok anélkül tanácsot adni, hogy ne kellene előre bocsátanom :

Ez csak most érvényes mert ezeket 1 toll vonással el lehet törölni és , hogy mi lesz jövőre még a Sors sem tudja. Nem hogy én !!!!!!!!!!!!

 

 

Edit  -  

Szia! Véleményem szerint ez sokkal fontosabb feladatunk, mint  lekönyvelni a bizonylatokat. Szerintem a könyvelés egy szükséges rossz, de ahhoz, hogy tanáccsal bírj szolgálni, látnod kell az eredményeket. További jó munkát, üdv: M.Edit

Viktória  -  

Teljes mértékben kötelességemnek tartom. Kevés kivételtől eltekintve a munkámat megbecsülik, faluban lakom , és a városból is járnak hozzám. Az időt nem sajnálva magyarázom el a szakmunkásképzőt végzett ügyfélnek, hogy hova, miért, és mennyit kell fizetnie ami kötelessége is. Viszont minden forintot lekönyvelek ami költség csökkentő. Az összefüggéseket, ha nehezen, de megértik, ha ezt nem tenném akkor bíztos, hogy az adóhivatal képviselőjének tekintene, és nem érezné, hogy nekem célom, hogy ő jó pozicióban maradjon. Felhivom a figyelmét arra évvégén, és elmondom, hogy több módon számolom ki a jövedelem kivétjét, és ami a kevesebb a szerint fogom csinálni, jelzem, hogy szükség van rám, ezt azért érezzék, ez a meglátásom. Csak megjegyzem, hogy orvos is teljesen tájékozatlan, tanár, és pszihológus diplomával nem akarják megérteni, hogy miért kell nekik adót fizetni.

 

 

Judit  -  

Egy két ügyfelem, egy lakatlan szigetre küldene az APEH-al együtt. Persze csak viccesen veszem, és a vállalkozók is tudom, hogy viccesen mondják. Én úgy érzem, hogy minden tölem telhető segítséget megadok nekik (ezért az új ügyfeleknek is ajánlanak), néha még úgy érzem túl sokat is. Férjem szokta mondani, hogy mennyit tudok beszélgetni és tanácsot adni az ügyfeleimnek. Viszont ez nekem nem terhes, az ügyfeleim is szívesen veszik. Azt nem mondom, hogy az időmet nem rabolják el, és még túl sem vagyok fizetve. De Én márcsak ilyennek szültettem, nem tudok válktoztatni rajta. Szeretem Őket, akit nem azt már el is küldtem.

Tibor  -  

Kedves Zsuzsanna

 Először is tisztázunk, kellene, hogy a könyvelő nem egyenlő az adótanácsadóval. Sajnos én is sokszor találkozom olyan könyvelési adattal, ahol is a könyvelő a törvénynek megfelelően végzi a feladatát, de egyáltalán nem ad tanácsot az ügyfelének. Ez lehet tudatlanság vagy még rosszabb -tudatosság, mert meg kell jeleznem a kedves ügyfelek is csak azt hangoztatják, hogy nekem csak pár db. számlám van és nem azt, hogy mennyire bonyolult tevékenységet végeznek. Példáért egy patikát egyszerűbb könyvelni, mint egy többtevékenységű vállalkozót.

 

Én 26 éve vagyok e kis szakmában és ebből 8 évig az Adóhivatalt boldogítottam. Sajnos tapasztalom, hogy a vállalkozók nem a jó tanácsadást kívánják megfizetni, hanem a pár számla rögzítését. Ennek ellenére mi fontosnak tartjuk, hogy mindent megtegyünk annak érdekében, hogy a vállalkozóim legálisan minél kevesebb adót fizessenek és ne fiktív számlával gyökkentség az adóalapjaikat. Ehhez az kell, hogy a könyvelő maximálisan tisztába legyen a törvényekkel, és itt nem csak az adótörvényekre gondolok, hanem a gazdaságot szabályzó többire is. Mert nem mindegy a mai világban, hogy valaki KFT alapit vagy egy BT –t mármint a felelősség miatt is. Képes legyen levezényelni egy átalakulást, szétválást stb. természetesen tanácsadással összekötve.

Ha hozzánk kerül egy új ügyfél, akkor alapos munkát végzünk teljesen, átvilágítjuk, és ehhez bevonjuk a családtagjait is, mert csak így tudunk megfelelő tanácsot adni, hogy milyen vállalkozási formában és kinek a vezetésével, fog legjobban prosperálni, mármint az adózást értve alatta. Sajnos nem a vállalkozás elindítása előtt keresnek meg, mert tapasztaljuk, hogy az ügyvédek nem jó adótanácsadók.

 

„Levelező tagozatunk” van, szoktam mondani mert az adótörvények változtatása előtt az ügyfeleket írásban is értesítjük és ha olyan a változás akkor összehívjuk őket egy kis előadás meghallgatására és konzultációra is. Ez évente minimum 2 alkalom de volt már, hogy több is volt ezt mindenkinek ajánlom, mert nem hiszem, hogy van közöttünk olyan, aki az összes ügyfelének külön- külön képes lenne a törvényeket elmagyarázni, és még hivatkozni is lehet rá, hogy nem jöttél el, mármint az ügyfélnél. Természetesen csak az ügyfeleket érintő jogszabályokat adjuk elő.

 

Még rengeteget lehetne –e kis támában értekezni csak félek, hogy nem fog elférni

Üdv Czegle Tibor

 

 

 

dr Ván Lajos  -  

Kedves Zsuzsi! Mi minden hónapban az ügyfeleket írásban értesítjük a tárgyhavi és a kumulált könyvelés állásáról.  Ehhez tartozik az is, hogy miként áll a tagikölcsönnel, vállalkozói hozzájrulással.A tagi kölcsönhöz ragaszkodunk a taggyűlési határozathoz, a vállalkozói betétnél pedig ügyvédi okirathoz, amelyek a könyvelés alapját bizonylatolják. Október- november hónapokban kérésükre leülünk Velük a várható évi fontosabb mutatóinak megbeszélésére. Itt van arról is szó, hogy megmutatva a tárgyévi bizonylat dossiékat arról, hogy mennyi volt a mennyiségileg az a munka amit végeztünk. A szreződésben mi kikötjük, hogy a Hatóság előtti képvisleti díj az külön számlázandó, amely mellé a meghatalmazás 1 példányát mellékeljük. Közel 100 del %-ban elfogadják, hogy Őket csak akkor visszük be vagy Ők akkor visznek be bennünket ha nagyon muszály. Úgy irányítjuk a dolgokat, hogy az ügyfélnek ne kelljen megszólalnia, mert a Ket szerint írásban kérjük a kérdéseket!  Szabálytalanul - nincs hozzá előzetes engedélyünk - esetenként a fonotosabb és azonnal végrhajtandó követelményekről írásos levelet is szoktunk küldeni az érdekelt ügyfeleknek pl. villámpostán. Ügyfél helyett esetenként levelezünk. Tehát a "kiszolgálás" az nagymérvű, mert ritán, de előfordul, hogy még vannak olyan "kollegák", akik szerződés nélkül dolgozva alánk tudnak ígérni és az ügyfél nem ismerve azt az elvet, hogy nem az az olcsó amelyikért kevesebbet kell fizetni. Nem ismerik az ár-érték arány fogalmát.Ezt is igyekszünk megmagyarázni elmondva, hogy a cégünk 22 éves fennállása óta hány alkalommal és hány forintot fizettünk ki a mi hibánk miatt, mert igaz, hogy nem volt sok, de nagy ritkán azért ez is előfordult. Új ügyfél esetén ezt is elmondjuk, mert vélhetően nagyon ritka az a kollega, aki véletlenül nem is a saját, hanem a "hatóság" jóvoltából bele ne szaladt volna egy -egy malőrbe.

Így dolgozunk. Szeretettel üdvözöllek Lajos

dr Ván Lajos  -  

Kedves Zsuzsi! Mi minden hónapban az ügyfeleket írásban értesítjük a tárgyhavi és a kumulált könyvelés állásáról.  Ehhez tartozik az is, hogy miként áll a tagikölcsönnel, vállalkozói hozzájrulással.A tagi kölcsönhöz ragaszkodunk a taggyűlési határozathoz, a vállalkozói betétnél pedig ügyvédi okirathoz, amelyek a könyvelés alapját bizonylatolják. Október- november hónapokban kérésükre leülünk Velük a várható évi fontosabb mutatóinak megbeszélésére. Itt van arról is szó, hogy megmutatva a tárgyévi bizonylat dossiékat arról, hogy mennyi volt a mennyiségileg az a munka amit végeztünk. A szreződésben mi kikötjük, hogy a Hatóság előtti képvisleti díj az külön számlázandó, amely mellé a meghatalmazás 1 példányát mellékeljük. Közel 100 del %-ban elfogadják, hogy Őket csak akkor visszük be vagy Ők akkor visznek be bennünket ha nagyon muszály. Úgy irányítjuk a dolgokat, hogy az ügyfélnek ne kelljen megszólalnia, mert a Ket szerint írásban kérjük a kérdéseket!  Szabálytalanul - nincs hozzá előzetes engedélyünk - esetenként a fonotosabb és azonnal végrhajtandó követelményekről írásos levelet is szoktunk küldeni az érdekelt ügyfeleknek pl. villámpostán. Ügyfél helyett esetenként levelezünk. Tehát a "kiszolgálás" az nagymérvű, mert ritán, de előfordul, hogy még vannak olyan "kollegák", akik szerződés nélkül dolgozva alánk tudnak ígérni és az ügyfél nem ismerve azt az elvet, hogy nem az az olcsó amelyikért kevesebbet kell fizetni. Nem ismerik az ár-érték arány fogalmát.Ezt is igyekszünk megmagyarázni elmondva, hogy a cégünk 22 éves fennállása óta hány alkalommal és hány forintot fizettünk ki a mi hibánk miatt, mert igaz, hogy nem volt sok, de nagy ritkán azért ez is előfordult. Új ügyfél esetén ezt is elmondjuk, mert vélhetően nagyon ritka az a kollega, aki véletlenül nem is a saját, hanem a "hatóság" jóvoltából bele ne szaladt volna egy -egy malőrbe.

Így dolgozunk. Szeretettel üdvözöllek Lajos

Erika  -  

A legtöbb munkaadó szükséges rossznak tartja a könyvelők alkalmazását. Ennek ellenére a legfontosabb feladatomnak tartom a hibamentes, könyvelés, bevallás, naprakészség (tudás és munka terén is) mellett  időben tájékoztatni munkáltatómat a veszélyekre, (szükség szerint akár havonkénti eredmény és mérleg adatokkal alátámasztva,) no és a kiaknázatlan lehetőségekre. Az utóbbit elemzéssel, pénzügyi mutatókkal bizonyítani szoktam, természetesen nem munkaidőben. Ott minden másodpercem beosztott. Az a tapasztalatom, hogy eddig senki nem érdemelte meg igyekvésemet. Nem anyagi elismerésre vártam, hanem javaslataim  odafigyelésére. Talán nem lenne annyi csődös cég hazánkban, ha jobban odafigyelnének urambocsá' megbecsülnék könyvelőjüket? Jó nyarat Neked is Zsuzsi!

 

Brigi  -  

...Néha el-el gondolkodom, hogy mi is az a könyvviteli szolgáltatás valójában. A vérbeli könyvelő már rég túl jutott azon, hogy csak és kizárólag a könyveljen és adóbevallással foglalkozzon. Bizonyára mindenki osztja velem azt, hogy amikor egy-egy ügyfél elhozza a könyvelési anyagát, csak az esetek 10%-ban van szó a szatyorban összegyűrt bizonylatok tartalmáról. Általában a többi beszélgetés valamint pszichiátriai szakszolgálat. Az ügyfelek nagyon agyafurtak. Rendkívül meredek és döbbenetes ötletekkel állnak elő, melyeket néha élvezettel, néha öklendezve hallgatok és próbálom erre is arra is megtalálni a megoldást. Valljuk be ez valami féle Hungarikum. Az én ügyfeleimet nem igazán érdeklik az adókímélő megoldások, ha érdeklik akkor is nagyon sajátos módon. Pl: Bér helyett adhat-e étkezési utalványt? Vagy ha ad étkezési utalványt azt vonjam le a bérből. Vagy a ki nem adott szabadságot megválthatja-e üdülési csekkel? Remélem érzitek, hogy hová akarok kilyukadni? Így, ilyeneknek nagyon nehéz tanácsot adni...

Mariann  -  

Én nem csak a vállalkozásával foglalkozom az ügyfeleimnél, de folyamatosan, nyomatékosan ráfigyelek a személyes életvitelükre is.

Párhuzamosan, elkerülvén a vagyonosodási vizsgálatokat, bekérem, személyes, kölcsönös együttmúködés alapján életvitel-szerű bevételeiket, kiadásaikat is. 1-2 év elteltével megértették, hogy velük,- értük dolgozom.

Ma már megbecsülik a munkámat, még arra is véleményt kérnek, hogy vehetnek-e pl. bárminemű ingó, ingatlant. És megfizetik a kért díjat, mert ez az Ő érdekük is. Megjegyzem: kevés az ilyen intelligens ügyfél a mai világban, de nekem ez az igazi siker-élmény!!

csak a keresztnevét...  -  

Kedves  Sorstársak !

Alkalmazottként is és vállalkozásban is könyvelek.Van jó és van rossz tapasztalatom. A gondot én elsősorban abban látom, hogy a vállalkozást irányítóktól nem követel meg senki semmiféle alapvető adózási , vállakozási ismeretet. Céget alapit és máris ÜGYVEZETŐ IGAZGATÓ !( teljhatalommal,,aki utasitást oszt ) No az ilyentől ments  meg uram minket !

A felelősen gondolkodó  segítőt, partnert lát a könyvelőben, s ha kis cégről van szó akkor segitséget vár a könyvelésen kivúl, adózási, munkaügyi , munkavédelmi, néha még  jogi kérdésben is.Kérdés, hogy ez a könyvelői díjba belefér-e, illetve a másik szakterületről van-e megfelelő információnk.

Az ügyfelek tájékoztatása alapvető feladat. De ennek erdményessége az ügyfél fogadókészségén is múlik..

Mné

 

 

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Könyvelőtársaim!

Én is nagyon fontosnak tartom, hogy megmutassak minden jó lehetőséget az ügyfeleimnek, amivel a cégben tudják tartani a pénzt. Ettől még fontosabbnak tartom, hogy az árbevételének 5 %-át tartalékolja a cég, mintegy biztonsági tartalékot, vagy egy későbbi fejlesztési tartalékot. Vannak olyan megtakarítások, melyek költségként elszámolhatóak a cégben, így félre teszi a pénzét a cég, költségként elszámolja, és ezzel egy halasztott adófizetést tud elérni, mert amikor megtakarított pénzt felhasználja, majd akkor adózik. Ez teljesen legálisan működik, Pénzügyminisztérium is adott ki állásfoglalást a konstrukcióról.

Ez lehet egy kiszállási stratégia is a cégből, teljesen legálisan.

Sőt nagyon jó a megoldás adóoptimalizálásra egy nyereséges és egy veszteséges cég között.

Szívesen tájékoztatok a részletekről bárkit, ha hívtok a 20/546-4070 telefonszámon!

 

 

Marcsi  -  

Kedves Zsuzsi!

Igyekszem folyamatosan tájékoztatni ügyfeleimet a vátozásokról, mely egyre nehezebb a gyakori változások miatt. Keresem azokat a megoldásokat, melyek a legkedvezőbbek a vállalkozóra nézve, természetesen a jogszabályi keretek között. Ehhez a munkához gyakran kapok új információt Tőled is, melyet ezúton is szeretnék megköszönni. Üdvözlettel: Marcsi

csak a keresztnevét...  -  

Szia Zsuzsi!

Sajnos Én is sokszor megkapom, főleg a páromtól, hogy a család ellensége vagyok és az államnak dolgozom. Próbálom megértetni, hogy a lehetőségek ismeretében mindent megteszek azért, hogy kevesebbet kelljen fizetni, de varázsló én sem vagyok. Könyvelek még " úgymond" idegeneknek is, most már vállalkozás keretén belül. Ők jobban elfogadják a tanácsaimat, hallgatnak rám. Megértik, hogy a lehető legjobbat akarom, s a hivatalos kiskapukat amikről tudok ki is használom. Sokat tanulok a Te anyagaidból. Jó, hogy előre figyelmeztetsz a leendő változásokról, a bevallások leadásáról. Így próbálok napra kész lenni a könyvelésben, tanácsadásban az ügyfeleim előtt .Köszönöm!

További szép napot, jó nyarat!

Eszti

csak a keresztnevét...  -  

Én a cégünkben nem csak a könyveléssel foglalkozom, hanem tulajdonos is vagyok.Mindenképpen fontosnak tartom, hogy a könyvelő foglalkozzon azzal is,hogy a lehető legolcsóbb megoldást válassza az adók tekintetében, igy elkerülhetetlen, hogy az ügyvezetést tájékoztassa a lehetőségekről. Sok esetben a könyvelő az egyetlen gazdasági szakember, aki a vállalkozás mögött áll nagyon nem mindegy mennyire veszi komolyan ezt a munkát. Hosszú távon ez fog munkát adni a jó könyvelőnek, ugyanis előbb utóbb kiderül, mennyire vette komolyan a vállalkozást, akár büntetések útján, akár más vállalkozóktól kapott információk útján a Megbízó értékelni tudja a könyvelő munkáját.

d.erika

Erzsi  -  

Munkaviszonyom mellett is könyvelek, a  legnehezebb dolgom a fönökömmel van. A kis kényszervállalkozók akiknek könyvelek, minden tanácsomat megfogadják és ha nem is kapok plusz pénzt amikor "pénzt keresek " nekik, de legalább az elmaradt könyvelési dijat kifizetik. Én már annak is örülök, ha folytatni tudják a vállakozásukat.

Sog segitséget kapok erről az oldalról is, a munkámhoz. Köszönöm.

Mária  -  

20 éve van könyvelési Bt-m. Azóta fiaim is felnőttek, egyik fiam és menyem betársult, de mindegyik találkozott tanulmányai során a számvitellel. Jó magam már több mint negyven éve dolgozom benne, hosszú ideig főkönyvelőként. Az alaptéziseket nagyon megtanultam számvitel és adózási területen, így az újakat könnyebben tudom adaptálni. Nem sokan mentek el tőlem, de sokan jöttek. Soha nem kellett hirdetnünk magunkat, szájhagyomány útján terjedtünk. Munkámat rendkivüli szigorúsággal és következetesen végeztem. APEH -től gyakran kérek tanácsot és készséggel segítenek.  Soha egy ügyfelünknek nem volt APEH bírsága és jól megéltek. Meg kell találni a megfelelő útat az ügyfelekhez,  és mindíg őszintének kell lenni, ha ez néha  kellemetlen is. Szerintem az ügyfél el tudja dönteni, hogy marad-e, vagy mást választ. Volt, aki mást választott, de visszajött hozzánk.  Tudom, hoy sokan nem értenek egyet velem, ez néha családon belül is vitát vált ki. Azt kell az ügyfélnek megérteni, hogy ő érte vagyunk néha kiméletlenül őszinték, hogy aztán segíteni tudjuk. ( Nem csalással )

mariann  -  

Nekünk egy kis BT.-nk van, jelenleg én könyvelek,mert EVÁ-sok lettünk és én is nyugdijas vagyok, több az időm.Korábban, egy ismerős könyvelt, és sokszor hibát hibára halmozott. Könyvelőirodája van, de olyan alkalmazottra bízta a könyvelésünket, aki nem állt a helyzet magaslatán. Viszont  neki ellenőriznie kellett volna-szerintem-a dolgozóját. Amikor elhoztam az anyagunkat tőle, akkor derültek ki a "szarvashibák", úgyhogy vissza-visszajártam hozzá, javítsa ki ő, amit elrontottak. A legsúlyosabb hiba miatt mérlegmódosítást is kellett csinálni.  

Margó  -  

Ezt a munkát is csak alázattal és szeretettel lehet végezni, mint annyi mást. Azt látom, hogy a szegény emberek keresnek meg, sors-társaink ők is. Sokszor gondolkoztam már hogy mit ér a munkánk. Hány liter benzin, hány liter tejet, hány kilométer taxiköltséget, hány köbméter fát...

Tesszük a dolgunkat, s reméljük, hogy egyszer - másoknak majd könnyebb lesz.

Kati  -  

Kedves Zsuzsa!

Főállású munkaviszonyom mellett vállalok könyvelést, így elmondhatom, hogy míg a munkahelyemen mint pénzügyi vezető követem a jogszabályok adta szabályok betartását. A könyvelési vállalkozásomban viszont minden erőmet elő kell vennem, hogy megértessem a vállalkozókkal a változásokat, szigorításokat, de végül is sikerül, a lehetőségeket is mindíg ismertetem az eredményesebb gazdálkodás érdekében. Az általad kapott információk számomra nagyon sokat érőek, sokszor Te hívod fel a figyelmemet dolgokra, máskor Te adod a különféle ötleteket, illetve segítesz az óvatosabb munkavégzésre.

Fáradozásodat kösazönöm!

További szép napot kívánok.

üdvözlettel: Kati

Eta  -  

Kedves Zsuzsa!  Nagyon sok közhejet tudnák meggyőződéssel ismételgetni, mert tényleg szép volt ez a szakma, tényleg sok a változás... Szerintem az a legnaggyobb baj minden területen, hogy egyre nehezebben fogadjuk az új dolgokat, leginkább a felgyorsult világ akaszt ki bennünket, mert nem ebbe születtünk és nehéz az átállás, valamint embertként egyre több kihívás ér bennünket. Elfelejtettünk beszélgetni, megbeszélni meghallgatni és törekedni a másik megértésére. "süketek párbeszéde" van mindenhol okként, magyarázatként és indoklásul; ezért nagyon nagy kincs amit csinálsz és folyamatosan próbálsz minket is rávezetni, hogy nem elég a szakmai felkészültség, az ember is nagyon fontos. Ha mi magunk tudjuk kik vagyunk és mit érünk, csak utánna várhatjuk el, hogy ügyfeleink is annak lássanak, akik szerintümnk vagyunk! Aki önmagát nem szereti, nem tiszteli, - hogyan várja el mástól? Szép napot mindenkinek!

 

Ica  -  

Kedves Zsuzsa!

Szerintem mindenki értesíti az ügyfeleit a változásokról, és a lehetőségekről, mert másképp nem tudnánk dolgozni, együttműködni. A könyvelés egy szép szakma volt régen, ma az állandó változások miatt úgy érzem maga a pokol. Mire megértetem az ügyfelekkel az új törvényt, már magyarázhatom az újat, és nem beszélve a hibalehetőségről, az egyre növekszik, néha maguk a törvényalkotók sem tudják mit írtak le, és hogyan lehet alkalmazni, de a büntetést és annak nagyságrendjét pontosan tudják. Mivel tőlük nem kapok választ a kérdéseimre megkérdezek könyvelő kollegákat, és könyvvizsgálókat, (nem kapok egységes válaszokat) és azután döntök melyik választ fogadjam el. Persze a felelőség az enyém, ha hibázok fizethetek. Nem könnyű!

Össze kellene fogni, kellene a könyvelőknek is mint a könyvvizsgálóknál egy mehatározott díj ami alá nem lehet menni, és erre a könyvelési díj tárgyalásakor lehetne hivatkozni. Kellene egy olyan lehetőséget biztosítani, hgy az olyan ügyfelek neve adószáma akik nem fizetnek könyvelési díjat minden könyvelő számára elérhető legyen, mert van olyan ügyfél aki ezzel játszik. Lekönyvelteti az anyagot, nem fizet, és tovább áll. A következő könyvelőnek panaszkodik, az előző könyvelőre, de neki sem fizet. Sajnos belefutottam egy ilyen esetbe, már túl tettem magam rajta, de szívesen kiadnám, hogy nevállalják el, vagy csak kaucióval.

csak a keresztnevét...  -  

Sajnos a vállalkozók még mindig csak magukra gondolnak nem akarnak fizetni se nekem,

sem az államnak,pedig én is mindent megteszek az ő érdekükben.Aztán,ha elmennek nyugdíjba

meg lesznek lepődve,hogy " Ők" fizettek miért kevés a nyugdíjuk.Az a vélményem,hogy itt mindenki a mának él nem gondolnak a jövőre.

Ettől függetlenül én minden újról tájékoztatom,bár legtöbbször süket fülekre talál a tájékoztatásom.

Sándor  -  

Elnézést a Hozzászólótól, nevét elfelejtette ideírni. Sanos igaza van és ez alól alig van kivétel. Valamikor nem adóhivatali revizorként kezdtem. Ez a könyvelésnél előnynek bizonyult, mert a vállalkozónak még a "gatyájába" is belelátok és pontokba szedve - ha hőbölög - szemére olvasom a bizonylataiból kiolvasható csalásait. Pl. aránytalanul kevés a kenyérbeszerzése, érvénytelenitett és gépbe nem ütött étkezési utalvány felhasználásával szerez be ételnyersanyagot, a családnak sampont, tampont, stb. Szerencsémre elsőszámú dolgom - még mielőtt egy számot is könyvelnék - vallalatni a számlákat, bizonyllatokat és a nem odavalókat könyörtelenül "nem könyvelhető" jókora felirattal visszavágom. Nem érdekel, hogy elmegy máshoz. Pl. 10 e. Ft-ért könyveltem egy vendéglátósnak, több figyelmeztetés után nem tanult a segítő szóból. Menjen máshoz, közöltem vele. Visszajelzett, hogy 30-40 e. Ft-ot kell fizetni máshol (könyvelőirodák). Mondtam neki, hogy természetes, és egyedül dolgozom, egy iroda fenntartása nagyon is drága dolog személyi, tárgyi kiadások biztosítása miatt. Nem beszélve a felelősségről. Ez utóbbiról annyit, hogy két éve 2,2 millió Ft bírsággal kivánt megkínálni apránként (200 e - től 500 e-ig) az APEH. Nagy veszekedés, a bizonyítási teher az enyém. A végkifejlet: tévedésben volt a hivatal - káromra) A vége mára az, hogy maradt két cégem, az APEH BEVALLÁSI O-a minden munkatársa a nevem hallatán idegbajt kap. Pl.: nem tudták megmondani, hogy a Bt beltag halálakor mi legyen a 08-assal, hisz az egyedüli beltag nincs, 6 hónapom van arra, hogy megvárjam mi lesz a céggel, lesz-e új beltag. Mérgemben év végéig beadtam a 08-asra egy "NY" nyilatkozatot, amit elfogadtak, de igazából ÓRISI HIBA - a hivatal részéről . Kitartást! Sajnálom azokat, akik kizárólag könyvelésből kénytelenek megélni. Keserű kényér, annyi bizonyos. Nem árt mellette egy másik szakma sem. Üdvözlettel G.Sándor

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi!

A tapasztalatim nagyon rosszak, húsz éve könyvelek vállalkozásoknak,ha lelkünket kitesszük az is kevés,a mi szolgáltatásunk szerintük egy szükséges rossz.Pár forintért kivetkőznek magukból és oktalanul a könyvelőbe rugnak,mindenért a könyvelő a hibás ,nem tartják be a határidőket az utolsó nap ömlesztik az anyagot,nem fizetnek ,egyszerűen meggondolandó, hogy  ennek a szektornak szolgáltassunk.

Üdv. B.Zsóka

Andrea  -  

Általában mindig mindnről megpróbálom őket értesíteni. Fontosnak tartom, hogy az ügyfelek is tájékozottak legyenek a lehetőségekkel kapcsolatban.

Zsuzsa  -  

 

Kedves Zsuzsa!

Sajnos a vállalkozók megbeszélik egymás között a dolgokat és biztosak benne, hogy az a jó.

Az a baj, hogy legtöbb esetben jogszabályba ütközőek az elképzelések holott lehetne jogszabálynak megfelelő lehetőségeket is alkalmazni,.

Judit  -  

Kedves Zsuzsi!

Osztom a véleményét.Mondjuk én személy szerint szeretem tájékoztatni az ügyfeleket az eredmény alakulásáról, így ők is tudnak tartalékolni, figyelni vállalkozásuk alakulására. Néha azonban, vagy mindig nem tudom, kicsit "istennek" gondolnak minket, aki soha nem hibázik és csak tökéletes munkát képes végezni. Szóval nagyon nehéz szerintem mindenkinek megfelelni, talán ha a könyvelő irodák nem lennének ilyen túlterheltek, na és nem beszélve a megfelelő irányításól amit tapasztalatból mondanék sajnos nincs meg, sem az ellenőrzés ami szintén fontos lenne, hogy egy megfelelő személy ellenőrizze , segítse a többiek munkáját.

Köszönöm a lehetőséget, hogy ezt elmondhattam.

Palotai Judit

csak a keresztnevét...  -  

70 ügyfelet nem lehet egyenként szóban tájékoztatni, ezért én minden évben készítek írásos tájékoztató anyagot a változásokról, amik magukban rejtik az adott adóév lehetőségeit. Sajnos sokan még arra sem veszik a fáradtságot, hogy az őket érintő kérdéseket elolvassák (itt olyan alapvető kérdésekre gondolok, mint az aktuális minimálbér összege). Az viszont képtelenség, hogy külön oktatásokat tartsak. Akit érdekel a vállalkozása, az kérdez és a kérdésekre megkapják tőlem a válaszokat. Amúgy meggyőződésem, hogy egy vállalkozás nem arról szól, hogy van egy könyvelőnk és onnantól kezdve semmivel nem foglalkozunk. Szerintem egy igényes cégvezető időt szakít arra is, hogy rendszeresen tájékozódjon az éppen aktuális kérdésekről, ami az internet korában nem nagy ördöngősség. Más a helyzet akkor, amikor egy konkrét cég könyvelője valaki és más, amikor külsős könyvelőről van szó. Persze ez könyvelési díj kérdése is. Ha annyira megfizetik a könyvelőt, hogy nem kell túlvállalnia magát, akkor az az idejét másképp tudja beosztani. De a válság idején, amikor csak vergődnek a vállalkozások és túlélésre mennek, akkor annak is örül az ember, ha nem bújkál előle az ügyfél, csak hogy ne kelljen azt mondania, hogy most éppen nincs pénze könyvelési díjra. Szóval ez nem olyan egyszerű kérdés, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Természetesen ha meg akarjuk tartani az ügyfeleket, akkor mindent meg kell tennünk azért, hogy a vállalkozásuk jól menjen, azaz segítenünk kell a munkájukat. Azt mondom, hogy kinek-kinek hozzáállása szerint. Akit hónapokig nem látok, mert nem tartja be azt a megállapodásunkat, azt egy idő után nem veszem komolyan. Aki minden hónapban újabb kérdéssel áll elő, arra már előre készülök. Szerintem ezt nem lehet másképp csinálni, nem tudunk embereket gyökeresen megváltoztatni.

Nóra  -  

Kedves Zsuzsi!

Én a cég alkalmazottja vagyok már 20 éve, és ennyi idő alatt elértem azt, hogy az ügyvezető elfogadja azt amit mondok. Saját tapasztalatán keresztül megtanulta, hogy nem ellensége, hanem segítője vagyok. Ehhez természetesen egy komolyabb bírság kellet. Ma már mindenben a segítségemre van.

 

Bori  -  

Kedves Zsuzsi!

A sok hozzászólás mellett én is csak anyit tennék hozzá, bizony nagyon fontos, hogy érezze az ügyfél, törődünk velük, hogy odafigyeljünk , minél kevesebb adót kelljen fizetnie APEH felé. Én is igyekszem spórolni, megfogni amit lehet. De mint többen is panaszkodnak, nincs becsülete a szakmának, bár az is igaz, mi könyvelők is tettün érte, hogy így legyen, persze tisztelet a kivételnek. De!!!!!! Kellene valamit tenni, hogy ne így legyen, ki kellene zárni az olyan könyvelőt magunk közül, aki lejáratja a szakmát. De hogyan? Erre is kellene valamilyen megoldát találni!

Persze nem ez a téma most, de szeretném, ha ez is napirendre kerülne!

További szép nyarat, és további sikereket minden kedves könyvelő társamnak, és persze kitartást!

Üdvözlettel

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi és többi könyvelő társam!

Mostanában több céget veszek át, ahol nem a könyvelési díj miatt, hanem a kommunikáció hiánya miatt cserélik le a korábbi könyvelőt. Akik hozzám fordulnak, arra panaszkodnak, hogy alapvető, egyszerű kérdéseikre nem kapnak választ. A mai számítógépes, internetes világban el lehet érni, hogy ne állandóan az ember nyakán üljenek a cégek, hanem e-mailt küldjenek, ezekre igyekszem gyorsan válaszolni, viszont jobb mint a telefon, mert nem zökkent ki a munkából, mégis kapnak választ az ügyes-bajos kérdéseikre. Adótanácsadónak csak kicsit kell lenni, de ahhoz, hogy  a számlákat lekönyveljük, bevallást kitöltsünk már eleve tudnunk kell az adózási hátteret is, hogy egyáltalán mit vonz magával. Ezt ha elmondjuk az ügyfélnek is, akkor nagyon hálásak tudnak lenni. Általában ez a havi számlaátadáskor egy pár perces beszélgetést vesz igénybe, vagy egy e-mailben is le lehet írni. Én úgy érzem ez a könyvelési szolgáltatáshoz elvárhatóan hozzá tartozik. Az én ügyfeleim sem szeretnek adót fizetni, viszont ellenőrzést sem szeretnek kapni amiatt pl., hogy évek óta veszteségesek. Tehát olyan minimális információt kérnek tőlem, hogy mivel lehet csökkenteni az adókat, egyáltalán mi az, amit költségként lehet érvényesíteni. Azt mindenki elfogadja, hogy adót kell fizetni, inkább a mértékkel van gondjuk. Erre a legjobb példa az eva, amíg 15 % volt, addig mindenki becsülettel fizette, különböző morgás nélkül. Sikerült elérnem a legtöbb cégemnél, hogy ne az utolsó pillanatban adják a számlákat, hanem időben, így én is tudok nekik időben adatot szolgáltatni.

Nekem amivel nagyobb gondom van, hogy kis iroda révén egyedül dolgozom, vannak gyerekeim, férjem, tehát normál családként élünk. Hogyan lehet elmenni hosszabb (2 hét) szabadságra külföldre? Eddig mindig a munkámhoz lett igazítva a nyaralás, idén már a többieket is számításba kellett venni 5-20-ig megyünk. Érdekes lesz... Ügyfeleim partnerek, támogatnak, de rohammunka előtte-utánna. Van erre valami recept, hogy a nyaralás pihenés is legyen, ne csak levegőkapkodás?

anette

Ildikó  -  

Én 1993 óta dolgozom könyvelőirodában alkalmazottként. Ezalatt a 17 év alatt két könyvelőiroda fejlődésében vettem részt. Mindkét iroda vezetőségének voltak kedvenc ügyfelei akinek mindent azonnal megcsináltak, utána jártak mindennek. Aki meg nem volt szimpatikus annak az utolsó pillanatban készült el mindene soha semmi lehetősége nem volt az adócsökkentésre, de a könyvelési díja az inflációt sokszorosan követte. Láttam kisebb-nagyobb vitákat. Volt olyan aki köszönte munkánkat, volt aki nem.

Minden könyvelő úgy kezdi, hogy az egy-két, tiz-húsz ügyfél mellett mindent elvállal és megcsinál. Utána már annyi a munka, hogy muszály felvenni alkalmazottat. Itt jöttem pl én. De egy-két bérfizetés után rájött, hogy megcsappant a saját jövedelme, újabb ügyfeleket kellett felvenni. A kapcsolatot Ő tartotta vele, én meg könyveltem. Így újra volt ideje jogszabályokat tanulmányozni. Később már mondjak én meg az ügyfélnek mindent mert bele se tud nézni az anyagába, azt sem tudja mivel foglalkozik. Volt aki az alakalmazottra történő lepasszolást lealacsonyítónak vélte és ott hagyta az irodát, vagy kikövetelte magának, hogy őt csak a vállalkozó könyvelheti. A mennyiség a minőség rovására ment. Pontosan tudom, hogy mi az amit elrontottam, hogy ki kell javítani, de sajnos a mennyiség határidőra történő elkészítése miatt soha nem jutott rá idő. Van ami elévült megúsztam/megúsztuk, van ami nem, és van olyan is amit sose fogok megúszni, mert nem évül el. Illetve konkrétan én megúsztam, mert már nem dolgozom ott, de az iroda is és a vállalkozó is tudja, hogy anno ki rontotta el, a miértjére meg senki sem kíváncsi.

Az én álmom, vágyam, hogy 5 KFT-t, 10 egyéni vállalkozás-t, 5-10 őstermelőt könyveljek, de Őket szinte teljeskörűen és STOP. A szinte teljeskörűséget, úgy értem, hogy pl: környezetvédelmi termékdíjról legalább annyit tudjak, hogy kinek kell fizetni, felkutassam azt a személyt aki tudja, hogy pontosan mi után mennyit és a továbbiakat Őrá bízom. Nincs olyan ember aki mindent pontosan tud. A STOP-ot pedig a létszára értem. Ekkora létszám mellett lehet jogszabályokat olvasni a még meglévő kiskapukat megkeresni. Én 17 év könyvelőirodai munka után biztosra mondhatom, hogy NEM AKAROK KÖNYVELŐIRODÁT NYITNI. Ők ennyien fizessék meg a munkámat, úgy, hogy abból meg tudjak élni én és a családom. Ugye milyen szép álom, de addig amíg a vállalkozások nem fizetnek rá a mennyiség miatti olcsó könyvelési díjra, addig nem fogják igényelni a teljes odafigyelést, mert az egy magasabb díjfizetést, esetleg egy főállású könyvelőt jelent. Én Úgy gondolom, hogyha valakinek jót teszek, segítek rajta az nekem is jó lesz. Nem vagyok türelmetlen kivárom, ezeket a vállalkozásokat, de folyamatosan erre gondolok, mert a gondolat a legnagyobb teremtő erő.

Gica  -  

Kedves Ildikó !
Én "csak"  a 7 év munka alatt 3 könyvelőirodai alkalmazotti állással a hátam mögött tudok vélemény mondani, de teljesen egyetértek veled.
1 éve végeztem el saját erőmböl és családom nem kevés támogatásával a mérlegképes tanfolyamot, tehát még 2 évig hasonló dolgokról álmodozom én is mint Te.

Jó volt olvasni soraidat és felismerni benne az én gondolataimat és álmaimat, nem adjuk fe soha, igaz? :)

Kornélia  -  

Teljesen igazad van! Valóban szelektálni kell a tudásunkat. Ha kell, igenis csinálja más a bérszámfejtést, csinálja más a környezetvédelmi termékdíjat, stb.

Ha orvoshoz elmész, akkor ott is mindent egy orvos megold? Vagy a háziorvosod elküld a belgyógyászatra, vagy a fül-orr gégészetre, vagy a bőrgyógyászhoz? Ők nem féltik a beteget elmenni, csak mi könyvelők?

Nem értem... Attól még sokra tarthat az ügyfél, ha csak egy bizonyos területhez értünk jól, de azt tudjuk szuperül... A többire pedig van neki ajánlásunk! "Keresd meg Gizikét, ő megmondja neked a tutit a környezetvédelmi termékdíjba!" És tényleg megmondja neki a tutit, és ő ettől nem csak Gizikével elégedett, hanem velem is, mert jó helyre küldtem!

 

zsuzsa  -  

Fontosnak tartom,csak az a bibi , hogy az állandó törvény módosítások ( megalkotom -visszavonom) játék miatt tmeggondolandó ,hogy melyik vállalkozónak mit mondok , mert mire felfogja vagy törödik a témával már módosították , vagy visszavonták. Mindig hozzáteszem, hogy most így van, hogy  meddig azt nem tudom. Azt szeretem mikor azonnal várnak választ egy sikamlós témára és mikor azt mondom , hogy utánna nézek akkor, csalódott csodálkozás követi "ja azt hittem te ezt zsigerből tudod! " Igen tudtam tíz-húsz évvel ezelőtt akkor csak évente változtak a jogszabályok kisebb nagyobb mértékben , mostánaban kéthavonta! A rutin ma már nem létezik!Ma már az a meglepő jééééééé ez még érvényben van és már fél éve?

Azért a jogalkotók is alaposabb munkát végezhetnének , hogy milyen törvénynek milyen adminisztrációs, és egyéb kihatátsai vannak arányban van -e az erdménnyel.

Én nem tudom ,ha valamiről lemaradok szégyen érzet vesz hatalmába.

A jogalkotók  agyában blokkolták ezt az ingert ? Sok pénzért agyrémeket törvénybe hozni és 

még büszkének is lenni rá , hát én nem értem! Lásd EGYSZERŰSíTETT foglalkoztatás 04.01-től

hát ez a magyar nyelv megszégyenítése. Nyomában sem lehet felfedezni a jelző jelentését.

Ez most a legutolsó agyrém.

Mi meg mint a birkák követjük ,végrehajtjuk, próbájuk betartani, betartatni a csaknem betarhatatlan

törvényeket. Az az érzésem hogy akik a törvényeket alkotják csak a költségvetési szférában tudnak

gondolkodni, itt  egy adminisztrátor ott  egy előadó, ha nem elég akkor veszünk fel mégegyet

hogy a felduzzadt adminisztrácíót elvégezze.  A vállalkozó szféra ezt nem teheti meg "Ő" nem

kapja az adót, amit el lehet herdálni hanem fizeti. És akkor jön az ApeH , VPOP, Lás környezetvédelmi termékdij, Mukaügyi felügyelőség, Polgármesteri Hivatalok és a

többi  ellenörző szerv. Hoppá hiányzik ez ,nem jól van kigyűjtve az, jé itt elmardt a bélyegző ,vagy

egy vessző büntessünk. De mikor a törvény életbe lép akkor még Ők sem tudják , hogy

hogyan kell az  adott nyomtatványt értelmezni. Lásd az ApeH egyszerűsitett foglalkoztatás

bejelentésénél az a választ kaptam kérdezzem meg egy hónap múlva , mert még nem kaptak

írásos útmutatót! És addig!!!!!??????? nem baj van a könyvelőnek ideje majd helyesbíti!

Hisz midennap alszik 3-4 órát! jó esetben hatot.!  Na de reménykedjünk hogy a magyar nyelv

a politikusoknál is rangot kap és az egyszerűsítés szó náluk is azt jelenti majd, mint

a nép ajkán a józan paraszti használatban.

Sziasztok Próbáljatok egy kicsit pihenni is! 

 

Éva  -  

Kedves Zsuzsi!

Én is nagyon fontosnak tartom, hogy a törvényi kereteken belül tájékoztassuk az ügyfeleket, hogy miképpen tud kisebb adófizetési teher mellett, nagyobb eredményt érjen el. Legyen ez az eredmény, akár a dolgozók nagyobb elégedettsége vagy más. Sajnos azt tapasztalom, hogy nagyon sok vállalkozó nem foglalkozik ezzel a kérdéssel.

Pihentető nyarat mindenkinek!

Zsuzsa  -  

Kedves Zsuzsi !

Én is mindent  elkövetek az ügyfeleim megelégedésére, de sajnos Ők összetévesztenek bennünket . Azt szeretnék hogy egy fillér adót se fizessenek , a minimálbér után fizessen, de kapjon jó nyugdíjat ,és még az Apeh se háborgassa Őket.És ezt mindet  fillérekért. Én már elfáradtam , és nem szeretnék nekik aszisztálni . Könyvelőknek a munkáját semmiben se veszik ,de ehez bizony a könyvelők járultak hozzá. Itt mifelénk 10.000.-Ft ért vállanak kettős könyvelést ( Ők maguk minősítették le ezt a szakmát ) Milyen munka ez ha ennyiért is el lehet végezni ?? A Vállakozók azzal vannak hogy azok is felelősséggel tartoznak, rajtuk verik el a port! Gondolják Ők ! De ezt tudjuk nem így van, igaz addig tönkreteszik azokat a könyvelőket akik lelkiismeretesen dolgoznak igaz nem 10.000.-Ft ért. Üdvözlettel 

 

 

Maja  -  

Én mindent igyekszem elkövetni, hogy azonnal és összefoglalva kapjanak képet. De túl sok sikerem, örömem nincs benne. Csak a lelkiismeretem nyugszik meg. Aztán kapom a pofonokat. Például egy céget rettenetes rossz könyveléssel vettem át. 4 évét újra kellett könyveltetni, vagyonosodást kapott, nem stimmelt semmit, nem voltak lízingek könyvelve, semmit nem lehetett kihozni. Úgy kellett felépíteni, mint egy őskori leletet, hogy mi is lehetett. Persze a tulajdonos sem egy matyóhimzés. Nem szól, nehogy felbosszantson, ezért is és mert ő nem tartotta fontosnak, komoly információkat hallgat el, aztán nyomozhatom, amit ő már átélt, és tudott is. Sziszifuszi munka vele. De elismeri, hogy nélkülem nem sokra menne. Ez az ügyfél két éves felvilágosító munkámat aknázta aztán alá, amikor olyan céget vett meg, amit akár csőd büntettel is lehetne vádolni. Pedig könyörögtem, amikor megtudtam, hogy venni akar céget, előtte szóljon, elmegyek, megnézem.... Nem. Aztán persze ebből is moshattam ki segítséggel.

Aztán kisebb gondolkodás, és egyéb kutakodás után egy kft egyik tulajdonosának az szja-jánál rájöttem, hogy az alkalmi munkáról nem hozta az igazolást, így az az 53-asba nem lett vallva. Szóltam hozza el az előző évi szja-t, át akarom nézni. Kiderült, hogy  tényleg ő hagyta ki, nem én nem írtam be. Erre ő mit mond: hát nem szólt, hogy hozzam. Holott biztos, hogy szóltam, csak már unok 10-szer szólni. Nem is érezte úgy, hogy az önrevízióért fizetnie kell.

És így tovább, és így tovább. Még talán egyszer sem kérdezte meg egyik sem, hogy mivel tartozik a plussz munkáért, nem is érzik hiába mondom, hogy ez plussz. De sok meggondolatlan dologra van pénzük. 

Azért is mi vagyunk a hibásak, ha nem fizetnek és az apeh meri őket erről kiértesíteni. Mert ők úgy emlékeznek, úgy érzik, hogy fizettek. Mikor a tényeket mutatom sem képes elismerni, hogy úgy van, olyanok mint egy hisztis kisgyerek, csakazért is értetlenek, mert így nem kell belátniuk, hogy igazunk van, és igyekszünk mindent az érdekükben megtenni.

Nagyon kéne már egy kis elismerés, de amíg ilyen kormányzati munka van, amíg azt szajkózzák, hogy minden egyszerűsödik, csak mi sírunk, addig itt nem lesz becsület. Kellene az országgyűlésbe is néhány könyvelő, könyvvizsgáló.

Ti hogyan oldjátok a feszült helyzeteket, vagy csak marad a beletörődés... Van pedagógus nap, kösztisztviselők napja, sajnáltatják magukat az orvosok. És a könyvelők nem dolgoznak sokszor éjjel-nappal, nem tudjuk sokan mikor volt szabad hétvége és még ügyelete orvosok sem vagyunk.

 

Tünde  -  

Amikor már nem tudok beletörődni, akkor nyugodt hangon azt mondom (bevált! ) Tisztelt ügyfelem! Én minden cégemet kicsit az enyémnek érzek.De ha Ön nem törődik vele, mondja a szemembe, hogy hagyjuk, le van...sajnálva... és akkor én is így állok majd hozzá. Bevált, ideig-óráig összekapják magukat.

Mariann  -  

Én is ezt csinálom nap-, mint nap. Mindig maradnak, mert a sok évi munka összeköt, szinte mintha családtag lennék. Az ideig-óráig helyzetet viszont igazából csak akkor értékelik, amikor minden figyelemfelkeltés- tanács ellenére becsúsznak a vagyonosodási vizsgálatba. Nos akkor értékelik csak igazán a munkánkat, miért is rágtuk a szánkat éveken át az érdekükben, hogy tudjuk,(ha lehet) kihúzni Őket a milliós bírságokból!::((

 

 

Maja  -  

Köszönöm a tanácsot, kipróbálom!!!!

Andi  -  

Zsuzsi,

Én azt tapasztalom az ügyfeleim körében, hogy őket teljesen hidegen hagyja zömében az egész cég hivatalos része, és közlik nem érdeklik hogy csinálom, de az áfa csak annyi legyen,  ne legyen a cég veszteséges, de hogy mi a társasági adó, és a különadó, iparűzési adó, fogalmuk sincs többségében, és mikor felvilágosítom őket, akkor csak annyit mondanak jó, de akkor csak valami minimális összeg legyen!!! Élvezet az ilyenekkel dolgozni. Ha lízingelnek valamit nem adják ide a papírokat, mert minek az a könyvelőnek, se a biztosítási számlákat (KGFB, stb) csak az utalásból jövök rá hogy történt valami, és indítsak nyomozást, hogy hol, mi keveredett el, de már azt sem tudják hová tették. Ezenkívül elvárják hogy ne menjen a könyvelő szabadságra, és minden nap 24 órás ügyeletben legyen, még hétvégén is. Most közöltem velük nem leszek elérhető 2 hétig, mintha ez lenne a világkatasztrófa. Tehát én kreatív módon dolgozhatok, hogy hol mennyit lehetne spórolni, tájékoztatom is őket,de 80 %-ban lényegtelen számukra mit mondok. Mottójuk: csináljam úgy ahogy akarom, csak jó legyen nekik. Persze, ehhez azért kell, hogy meglegyen egy kölcsönös bizalom is, ami minden cég esetében megvan mindkét részről, csak néha olyanok mint az ovisok. Mindig tájékoztatom őket mindenről, átbeszélem velük a lehetőségeket, változásokat a jogszabályokkal kapcsolatban, de van aki azt mondja ne is folytassam mert úgysem tudja megjegyezni, azután elküldöm emailben, de 4 hónap mulva mikor szembekerül a problémával akkor azt mondja hogy ő erről nem is tud, és mikor tájékoztatom az emailről és a személyes beszélgetésről, akkor azt mondja, ja ez az.... A vállalkozók többsége szerintem túlságosan lezser a cégét illetően, amire nem árt néha figyelmeztetni őket...

Szép nyarat Nektek is!

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsika!

Már vártam a leveled. Mindig találsz valami olyat, amivel segíteni tudsz nekünk. Nekem volt olyan cégem,  ahol a cégvezető (igaz, hogy régóta ismert) ragaszkodott ahhoz, hogy én könyveljem. Akkor még tobb cégnél is dolgoztam, nem terveztem, hogy az otthoni munkám szaporítsam, de végül is rábeszélésre, elvállaltam a könyvelését. Az évek folyamán bebizonyosodott, hogy megbízott a munkámban, elhitte amit modtam neki, a problémákat meg tudtuk beszélni, hogy ne kelljen neki "ügyintézésekkel" sok időt eltölteni, mert persze addig nem tudott dolgozni, besegítettem, vagyis meg volt a kölcsönös bizalom, és így működött, jó volt a kapcsolat egymás között. Igyekszem időben szólni, és úgy érzem el is várják a cégvezetők a céginfót évközben többször is. Díjjazzák az extra szolgáltatásokat. Jó pihenést és szép nyarat kívánok P.Jutka

FYGureout  -  

Könyvelőiroda, Ügyfélkörrel azonnal eladó! Utálom az Apehet, utálom az Ügyfelet, örömmel azonnal abbahagynám, csak vigye már valaki!

Melyik könyvelőnek nem fordult már ez meg az agyában, különösen a csúcsbevallások időszakában? Ugyanakkor tudjuk, hogy ez egy szerelem, és

"Nincs itt baj, hidd el nekem,
Csak megyünk át az életen,
Néha rossz, aztán megszokjuk már:

  A szerelem jó, a szerelem fáj,
A szerelem szép, a szerelem fáj,..."

Judit  -  

Kedves Zsuzsi!

Érdekes kérdés. Először is köszönöm az írásaidat, már többször írtam, hogy rendkívül hasznosak. Hogy szeretnék-e naprakész lenni minden ügyfelemmel és segíteni őt abban, hogy optimalizálja az adófizetési kötelezettségeit? Természetesen. Nálam erre nem sok idő jut. A vállalkozók nem fizetnek, vagy csak keveset, mivel nem tudják, kit kellene megbecsülni és a másik utcában a könyvelő kevesebbért is elvállalná, emiatt muszáj sokat vállalnom. A törvények pillanatról pillanatra változnak, sokszor éjjel-nappal dolgozom, mert általában későn kerül hozzám az anyag és akkor is hiányos, mert nem ért ahhoz az ügyfél még 10 év vállalkozói lét után sem, mit kell behozni... Nagyon örülnék egy ilyen jellegű segítségnek. Van ötleted?

Puszillak: Judit

csak a keresztnevét...  -  

Én igyekszem szintén informálni mondenről az ügyfeleket. Időnként -változásokkor-körlevelet írok , érthető formában próbálom elmagyarázni a jogszabályokat. Van, aki el sem olvassa, és fél év múlva reklamál, hogy miért nem szóltam...A gond valóban azokkal van, akik nulla adót akarnak fizetni százmilliós forgalom után. Elvárnák, hogy ne kelljen áfát fizetni, se társ.adót, ne legyen "tagi hitel" , de megfeleljenek a banki elvárásoknak egy hitelhez.... stb.stb.Mit csináltok ez ilyen ügyfelekkel? Tündi

Márta  -  

Ez a szép szakma sajnos csak neküknk szép, (néha már nekünk sem), de az ügyfelek többéségenek szükséges rossz. A tanácsadásra az ügyfelek hozzáállása miatt -utólag közölt tények -késön van lehetőség.

Legfrisebb tapasztalatom:

Cégalapítás lépései

1. saját elhatározást követöen ismerősök tanácsai, ügyvéd, ..... túl az iratok beadása, esetleg még cégbejegyzés is, majd a végén könyvelő.

Na most adjunk tanácsot biztos, hogy kell ennyi tevékenység? Biztos, hogy kell közösségi adószám, netán lehet, hogy alanyi mentesség jobb lett volna, hogy is van a társasági szerződésben az ügyvezető díjazzása stb.? 

Ja az előző () könyvelő nem csinált semmit. Minden papir nálam van már elvállalsz?

Igen.

Azután kiderült a kommunikáció akadozó volt, fizetni elfelejtett az ügyfél, Ügyfél szavai:eddig ezt ( mármint az előzőeket ) senki nem kérdezte. A leltárt én nem tudom megcsilálni azt csináld meg úgy hogy jó legyen, most sietek mert  nem érek rá elutazom.

Milyen a jó () könyvelő? ILYENKOR ELGONDOLKOZOM, (miért töröm magam, olvasom a rendeleteket többször is, -hiszen ez a § hivatkozik a másik §-ra, nem egyértelmű, nem baj "én ráérek )" KINEK KELL A TANÁCSADÁS?!

Na de van ennek az ellenkezője, és akkor úgy érzem  érdemes  ezt a szakmát szeretettel folytatni.

Üdv.: Márta

 

 

Mariann  -  

Szia Márta!

Maximálisan egyetértek Veled, főképp az alapítással kapcsolatos ügyvédi tevékenységgel.

Szerintem a leendő vállalkozók még mindig jobban bíznak egy ügyvédben, mint bennünk.

Ha tudnátok, hány ügyfelünk esett az áfa-alany csapdájába, mert nem minket, könyvelőket, adótanácsadókat  kerestek meg első lépésként!  Minden ok nélkül szimplán bejelentik őket áfa-körbe.

Egy elfuserált bejelentkezés miatt, főképp a szolg. ágazatokban, ahol nincs nagy kezdő befektetési igény, mire ki tudom lökni az áfa-körből, sokat veszíthet. Igaz, az áfa jön-megy, de ha én pl. áfa körösként alanyinak számlázok, neki  már nem éri  meg, hogy tőlem kérje a szolgáltatást.

No summa-summárum: az egyszerű kliensnek még mindig az ügyvéd az Atyaúristen, ők pedig utólag t...nak rá, hogy tette lehetetlenné lustasága miatt az új vállalkozót!

Szép napot a meleg ellenére mindenkinek: Mariann

csak a keresztnevét...  -  

Szerencsém van! Olyan ügyfelekkel rendelkezek, akik kikérik a véleményemet és elfogadják, ha bármily változás áll be adózás szempontjából, általában jogszabállyal támasztom alá. Veszem a fáradságot és megmutatom, hogy ez van. A jogszabályokat nem én találom ki és nem én alkotom, csupán végrehajtom. Énolyan áldozat vagyok egy nagy gépezetben mint az ügyfél. Ezt így tudomásul veszik. Akik nem bírják az iramot a nagy adóterhek miatt, megpróbálok olyan segítséget nyujtani, ami nem az én dolgom és kötelességem lenne. Pl.szervezés, tervezés. Annó m ég ilyesmit is tanultun k, de ezt mára illő lett volna elfelejtenem, de áltom a tanáramimat, hogy megtanítottak és megkövetelték, hogy a tudást vizswgán visszaadjam. Hála és köszönet nekik.

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Zsuzsi !

A szakmát hosszu évek órta gyakorlom  áll. alkalmazottként is.. de megkóstoltam  szolgáltatóként is. Nos akár az  egyik akár másik szférát nézem.. mindenhol azzal találkoztam hogy az ügyfelek segitséget várnak  remélnek ügyes bajos dolgaikban, és többnyire megbiznak. A legtöbb esetben a teljes tájékozatlanságot tapasztaltam saját dolgaik vonatkozásában.

Az  való igaz hogy az ügyfelek nagy többségénél  zavar van az üzleti tanácsadás és maga  a konkrét feladat munka elvgézése határai között.. A jó együttmüködés   mindent megold, de azért vannak kivételek.  Nem lehet mindenkivel zökkenő nélkül elfogadtatni az esetleges negativ  hireket. Az ügyfelek között nagy a szóródás az ismeret vonatkozásában éppen ematt mindenki más-más történet.. de mindegyik a saját vállalkozása , vagy személyes ügye minél jobb paraméterekkel való elintézést várja el.. az ellentételezéssel azonban egyáltalán nincsenek tisztában. Tapasztaltam magam is negativ megjegyzést... " mindennek a könyvelő az oka " stb, és milyen jó lenne ha nem kellene könyvelővel beszélni stb.. de ezek a szélsőséges esetek voltak.

Tapasztalatom szerint  a kölcsönös bizalom  a jellemző.. de másként nem is menne a "mókuskerék ". hosszu távon.

Ildikó  -  

Kedves Zsuzsi!

Maximálisan egyetértek veled. Szerintem szívünkön kell viselni a sorsukat, s valahogy azt érzem, ezt el is várják tőlünk.  Gyakran kapok tőlük magánjellegű pénzügyeikre vonatkozó kérdést is. Én most épp a biztosítási és befektetési területen képzem tovább magam, épp azért, hogy minnél több, hasznos tanácsot tudjak adni ügyfeleimnek. Ebben a válságos világban nagyon meg kell dolgoznunk azért, hogy megmaradjanak az ügyfeleink, vagy épp újakat tudjunk - a jó hírünk révén - szerezni.

Kellemes nyarat, jó pihenést kívánok minden kollégának.

 

kata  -  

 ÉN MÁR 20 ÉVE KÖNYVELEK   EZT A MÓDSZERT ALKALMAZVA, ÚGY ÉRZEM SZERETNEK ÉS MEGBÍZNAK BENNEM MAXIMÁLISAN AZ ÜGYFELEIM. 

EZ A PÁLYA E NÉLKÜL NEM MŰKÖDIK !!!

Rita  -  

Sokszor érzem, hogy a könyvelő egy afféle "kötelező rossz"a cégvezetők szemében. A "játéktér" szűkülésével egyre nehezebb dolga van még az egyébként tájékozott könyvelőknek is. Sokszor talán az is probléma, hogy a könyvelőkkel kapcsolatos rossz tapasztalatok befolyásolják az egyébként "normális" vállalkozókat is.

Segíteni pedig csak annak lehet, aki hagyja...

...legalábbis az a tapasztalatom, optimalizálni az adóikat azoknak lehet, akik maguk is tájékozottak és érteni akarják amit mondok nekik, akikben egyébként is van adófizetési hajlandóság. És megértik, hogy "nulla" nincs, de a többtől a kevesebb az kedvezőbb...

Viszont akik szerint az olcsó könyvelő a jó könyvelő azok adót sem akarnak fizetni és hiába a "csilli-villi" kelléktáram, és ötleteim...

Ott mindig könnyebb dolgom van, ahol gondolkodnak a cégvezetők és nem azt várják, hogy én gondolkodjam, sőt döntsek helyettük...

De lehet, hogy csak én vagyok rossz helyen :-)))

 

János  -  

Kedves Zsuzsika!

Azért váltunk vállalkozóvá, hogy kitörjünk az alkalmazotti, 8-tól túlórával bezárólagos munkaidejű, főnökös, ilyen-olyan kollégák terhelte létből. Magyarán szolgáltatunk, annak a vállalkozónak, aki van olyan okos, hogy azokat a feladatokat, amelyekhez nem ért, azt szakemberre bízza. Ezért döbbentett meg, hogy mégis akad, a könyvelőt a maga alkalmazottjának tekintő  vállalkozó is.

Persze voltak, vannak linkek, "nagy arcok", olyanok, akik a maguk feje után mentek, vagy akik mindig okosabbak akartak lenni, mint a könyvelő. Nos, ezeket is szolgáljuk, azonban előbb-utóbb eljön az idő, amikor a saját hibájukból utoléri őket az igazságszolgáltatás, egy APEH ellenőrzés képében. Olyankor a könyvelő is megkapja például az elégtételt az APEH ellenőrtől, aki elmagyarázza az ügyfélnek, hogy ha nem fogadta volna meg a könyvelője tanácsát, akkor egy szimpla önellenőrzési pótlék helyett milyen retorziókkal kellene számolnia, az ellenőrzés nullás jegyzőkönyve helyett.

Szerencsére ők vannak kevesebben. A könyvelő alapvető feladata, hogy megkeresse és megvalósítsa minden ügyfele részére a vállalkozásához illő optimális adózási módot. Ennek során, a fizetendő adó az kellemetlen ugyan, de nem rossz hír, hanem olyan kötelezettség, amelynek az ügyfél részéről a törvényi előírás alapján eleget kell tenni.  Az ügyfél-könyvelő együttműködés eredményei erősítik az ügyfél-könyvelő egyenrangú, partneri kapcsolatot, amelynek az eredménye, hogy az ügyfél a könyvelőt ajánlja, mint a jó árut, jó terméket.  Jó pihenést mindenkinek a júliusi áfázás után...

                                                                                                                                                                                        

 

 

 

 

  -  

Kedves János, szerintem Nálad egy kis fogalomzavar van,,, összekevered a könyvelőt  adótanácsadóval. Vagy igy spórolsz,  két legyet , egy csapásra ?

János  -  

Lehetséges, hogy keverjük a könyvelőt az adótanácsadóval, azonban az a tapasztalatunk, hogy a kis (egyszemélyes) cégek, kényszervállalkozások (amiből rengeteg van, egyes könyvelő irodák "el is hajtanak" egyeseket, mivel azok sokallják a minimális alapdíjat) meglehetősen tájékozatlanok egy vállalkozás ügyeiben. Mivel ma még az alapvető vállalkozási, pontosabban adózási ismeretek (pl. az ÁFA lényege, a számlakiállítás, -érvénytelenítés módja stb.) nem képezik feltételét egy vállalkpzói igazolvány kiváltásának, egy bt vagy kft minimális tőkével való megalapításának, így a könyvelőre vár ezen ismeretek átadása. Hasonlóan más és más a tipikus (optimális) adózása egy kereskedőnek és más egy szellemi tevékenységet folytató, azon belül is egy viszonylag eszköz- és anyagigényes és egy ezeket szinte nem használó művésznek,Az előbbivel ellentétben az utóbbit szinte kötelességünk "behajtani" az EVÁ-sok táborába...Ez nem is adótanácsadási ismeretek, hanem inkább tapasztalat és emberség kérdése

Marika   -  

Most olvastam végig a hozzászólásokat.

Valamit tisztázzunk.

Más szakma a könyvelés és más a pénzügyi-, illetve az adótanácsadás.

Ssajnos szép kicsi hazánkban még nem tudatosodott a fejekben, hogy ezek külön szakmák.

A könyvelés feladata: a gazdasági események rögzítése a számviteli törvény előírásai szerint, az adóbevallások elkészítése az aPEH felé.

A költség csökkentésre javaslat tétel már pénzügyi-, illetve adó tanácsadás.

Kiváncsi lennék me

Sajnos nálunk a könyvelői szakma nagyon alul elismert, ezért a könyvelők a megélhetésün érdekében mindent elvállanak.

Vajon tisztában vagyunk e  az önként vállalt feladatoknak az anyagi és erkölcsi felelőségével.

lyik építési vállakozó adna ingyen statikai szakvéleményt egy házzal kapcsolatosan. Kőkeményen megkérik az árát. ( min. 100.000,+ Áfa/szakvélemény)

 

Marika   -  

Valamikor úgy gondoltam, hogy a feladataim közé tartozik, de ma már csak óra díj ellenébe adok tanácsot költség csökkentésre. Havi 15.000,- Ft+ ÁFa könyvelési díjba nem fér bele.

Ildi  -  

Természetesen feladatomnak tartom, hogy az ügyfeleknek mindig a legaktuálisabb jogszabályok szerinti tanácsot adjam. Ezért rendszeresen résztveszek tanfolyamokon, eleve azzal a figyelemmel követve, hogy az ott elhangzottakat éppen melyik általam könyvelt cégnél hasznosíthatom. Ezt teszem a foglalkoztatottak kifizetéseit tekintve, továbbá a cég nyereségének adózásánál is. Mivel nagy a konkurrencia, és az ügyfeleket kényesen érinti a könyvelési díj kifizetése, természetesen igyekszem olyan szolgáltatásokkal is kiegészíteni tevékenységemet, mellyel segítek a partnereknek a cég ügyei intézésében (levelezés, banki átutalások, kapcsolattartás a vevővel). Ez biztos furcsán hangzik, de én így is próbálom nélkülözhetetlenné tenni magam. Ennek ellenére én is a megfelelő tájékozottságot, és tájékoztatást tartom a legfontosabbnak.

csak a keresztnevét...  -  

A helyzet az, hogy  sem  adót, sem  könyvelési díjat  nem  is  akarnak nagyon  fizetni  a  ,,vezetők,,.   Még  akkor sem, ha  van rá pénzük. Ezért nehéz  e témában bármit is  mondani.  A világ nem jó fele halad !

Üdv.Edit

 

 

 

Kornélia  -  

Kedves Edit!

Az én tapasztalatom a tiéddel ellentétes. Én azt tapasztaltam, hogy az ügyfél számára értékkel bíró könyvelési és adótanácsadási szolgáltatásért hajlandó fizetni. Ha pedig megérti, miért kell neki adót fizetnie, miért jó az neki, akkor ott sem fog ellenkezni! Kívánom Neked, hogy Te is megtapasztald azokat az ügyfeleket, akik tisztességes könyvelési díjat fizetnek, és megfelelő nagyságú adót! A világ jó felé halad, ne csüggedj!

Edit  -  

Én fontos dolognak tartom, hogy a vállalkozót segítsem abban, hogy minél több pénze maradjon illetve minél kevesebbet fizessen az állmnak.

Mária  -  

Sajnos teljesen igazad van, hogy mindenért a könyvelő a felelős. Még akkor ha a kedevs ügyfél nem mond el mindent pl egy állandó lakhely változás és nem jelentettem be az APEH.nál A 202 nyomtatványon ezért is mi vagyunk a hibásak. Ennek ellenére szívesen segitek nekik, helyettük gondolkozni de sokszor nem fogadják meg a tanácsaot mert XY mást mon nekik amikor rájönnek már késő.Szivesen fogadnám az ötleteket is , hogy makacs dacos ügyfelinken hogyan lehet segíteni

csak a keresztnevét...  -  

T.Cim!

Nagyon sokat kelett tanulnunk, naponta figyelnünk a változásokra,  hogy a  T.! ügyfeleinket megfelelően tájékoztassuk a mindig változó adórendszerről. Ők ezt nem értik (talán szerencsére, vagy nem)

Ha az embereknek kiadásuk van ezen téren azt utálják. Ha kapnak valamilyen címen azt szeretik. Nem igazán értik mi-mitől működik, miért kell adót fizetni. (az utóbi, és az elkövetkező évek korubciós ügyei az egyszerü embereket bizonytalanná, hitetlenné teszik a társadalommal ill. adóredszerrel szemben.) Az adók lényegét, és szükségességét tanítani kell középiskola első évfolyamától kezdve. A szakirányú minisztériumnak már ezt fölvetettem, pozitív választ kaptam,a jövőre nézve. Én tanítok közgazdaságot, külkert., de csak ép, hogy óraszámban. Retenetes az, hogy szinte semmiről nincs fogalmuk a  mai ill. következő generációknak. Erről könyvet lehetne írni, ezért most befelyezem.

                     Tisztelettel:                                        

                                                         Homoki Béla

Ili  -  

Én is azt hiszem, örülnek/örülnének az ügyfeleim, ha időben kapnának olan információt, hogy lehetne minnél többet megtakarítani a vállalkozásukban, nagyon örülnék az ilyen jellegű segítséknek!! Áfa bevallás után mindenkinek kívánok egy kis pihenést!

Ilona  -  

Kedves Zsuzsa ! Teljesen egyetértek Veled. Természetesen nagyon fontos, hogy ügyfelemeit mindig időben tájékoztassam. Minden évben érkeznek új ügyfelek hozzám, és amikor tájékoztatom a lehetőségekről, sokan csodálkoznak, hogy  ilyet nem is hallottak még. Nagyon sok könyvelő van, de sajnos jó könyvelő nagyon kevés. Ezt a szakmát csak teljes elhivatottsággal lehet jól végezni. Én nagyon szeretem a szakmámat. Szerencsés vagyok, mivel az ügyfeleim nagyon megbecsülnek.

csak a keresztnevét...  -  

Nagyon nezéz váltani, a tisztességes és tisztességtelen adózók között.

A tisztességtelenek sokkal  több időt vesznek el az életemből, nem

ismerenek vasárnapot, hétvégét. És úgy gondolják a pénzükért mindent megtehetnek.

A tisztességtelenért felesleges tanfolyamra járni, felesleges a továbbképzés. Álladó macsa -egérharcot kell vinvni az APEH-al könyvelésre nincs idő, csak taktikára.

Gabi  -  

Azt hiszem, nagyon is értékelik az ügyfelek, ha időben informáljuk őket a lehetőséegkről, adóváltozásokról,stb.Ha meg pénzt tudunk legálisan is "spórolni" nekik, azt meg különösen szokták értékelni az ügyfeleim.Talán valahol ez a jó középút:  törvények betartásával, de azért az adózót se "csak " az ág húzza és segítsük is őket /már aki megérdemli/.A megbecsülés mindig kölcsönös, én úgy gondolom.Kívánok egy kis pihenést Neked is és minden "kollégának" a nyárra, jó lenne ha nem megint csak a törvényváltozások böngészésével menne el a szabi..

gyula  -  

Nekem leginkább olyan érzésem van ,hogy az APEH kifutófiai (lányai)

lettünk az elmult  időszakban.A vállalkozások részéről sokan feladják a harcot amely a fizetőképesség -és kézség csökkenése oldalában is megmutatkozik.még 1981 ben a VGMK és Ipari Szolgáltató szakcsoportok könyvelésével kezdtem..... tehát van némi rálátásom az ügyre.A könyvelők szakmai érdekképviselete a nulla felé konvergál. 

csak a keresztnevét...  -  

Alapvető elvárás ügyfeleink részéről, hogy "előbb" tudják mi fog történni mielőtt hivatalos fórumon megjelenik. Igyekszünk is minden igényt kielégíteni, ezzel vagyunk talán többek a térségünkben működő többi vállakozásnál, Jó hallani mikor új ügyfél érkezik, hogy Nekem ezt még senki nem mondta ti ilyen felvilágosítást is adtok.

De egyetértek csak elhivatottak válasszák a mi "sorsunkat" Bea

csak a keresztnevét...  -  

Szia Zsuzsi!

Köszönöm a sok jó tanácsot . A mostani felvetésedre nem igazán tudok válaszolni mivel én egy Cégnél dolgozom.Döntéseket a fönököm hozza,de el fogadják a tanácsaimat is. Otthon csak a sajátunkat csinálom .Igaz hogy a férjem is jobban tudja mit kell csinálni.

Üdv. marika

csak a keresztnevét...  -  

Kedves Kollegák!

Talán, ha befejezzük a bevallásokat a jövő héten már szabadságolhatunk egy kicsit, melyet azért ügyfeleinknek is tudomásul kell venni. Ebben a szellemben kívánok még egy kis kitartást  és  jó pihenést,  azután következhet ügyfeleink teljes kiszolgálása.  Marika

 

csak a keresztnevét...  -  

Szia Zsuzsi!

Én is azt tartom amit Te " Én azért vagoyk, hogy Te nyugodtan alhass"

Végül is mi válaszottuk ezt a  szakmát magunknak. Csak elhivatással lehet mindent csinálni.

Természetesen vannak elégedetlen ügyfelek is, de ott általában szimpátia baj is van valamelyik oldalról.

Már nagyon hiányoltalak!!! Egy kis felrázás részedről.

 

Üdv: Ági